بودن این وسیله در هر خانه‌ای ضروری است!

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوفه را این روزها می‌توانید با اشکال متفاوت و با تم‌های رنگی متنوع برای دیزاین داخلی مورد استفاده قرار دهید.
بودن این وسیله در هر خانه‌ای ضروری است!

اگر به دنبال وسایلی می‌گردید که فضای ذخیره‌سازی مناسبی برای منزل شما داشته باشد، به گزینه‌های مختلفی در این زمینه برمی‌خورید که بسیار به هم شبیه هستند اما با نام‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. این وسایل می‌توانند ویترین، بوفه، کنسول یا استند باشند. در این مطلب از دلتا به معرفی بوفه کوتاه در دکور منزل می‌پردازیم.

بوفه کوتاه در دکور منزل

ابتدا برایتان از بوفه کوتاه و ویژگی‌های آن می‌گوییم و سپس به انواع دیگر بوفه‌ و تفاوت‌‌های ظریف این قطعه‌های چوبی پرکاربرد می‌پردازیم.

ویژگی‌های بوفه کوتاه در دکور منزل

این بوفه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارند در طراحی بوفه، سبک جدیدی محسوب می‌شوند و این روزها بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند. از آنجا که بوفه‌های کوتاه فضای زیادی اشغال نمی‌کنند، به آپارتمان‌های کوچک نیز راه پیدا کرد‌ه‌اند و در هر فضایی می‌توان جای مناسبی برایشان در نظر گرفت. البته مناسب‌ترین جا برای قرار دادن بوفه کوتاه، فضای اتاق پذیرایی و ناهارخوری است. چرا که می‌توان از فضای ذخیره آن به خوبی استفاده کرد و ظرف‌های سرو غذا، کیک و چای عصرانه، رومیزی‌های رسمی و سرویس چای‌خوری را در آن قرار داد. بوفه کوتاه در دکور منزل

  • سطح این بوفه نیز فضای مناسبی است برای قرار دادن عناصر زیبای دکوراتیو‌ مورد علاقه شما نظیر شمع، گلدان گل، قاب عکس و غیره. همچنین اگر تعداد مهمان‌ها زیاد باشد می‌توان وسایل پذیرایی را روی آن قرار داد.
  • از آنجایی که در آپارتمان‌های امروز فضا محدود است، باید برای ایجاد یک گوشه چشمگیر و جذاب هوشمندانه عمل کرد. به‌عنوان مثال با آویختن تابلویی زیبا و هنرمندانه در بالای بوفه کوتاه یا حتی نصب آینه‌ای مناسب می‌توان این قسمت را به زیبایی تزیین کرد.
  • قسمت جلویی بوفه کوتاه مهم‌ترین بخش آن از لحاظ ظاهر است. این روزها بیشتر از رنگ‌های براق و حتی آینه‌کاری برای تزیین آن استفاده می‌شود. هنر دکوپاژ هم روی بوفه نمای زیبایی دارد که البته انتخاب هر یک به سلیقه و سبک منزل شما بستگی دارد.
مطلب پیشنهادی:  کشف سیاره مشابه با زمین در فاصله تنها ۱۳۷ سال نوری از ما!

بوفه کوتاه در دکور منزل

محل قرارگیری بوفه کوتاه در دکور منزل

بهتر است بوفه کوتاه در گوشه دیوار قرار بگیرد و دید نسبی به آن داشت. در فضای پذیرایی مبلمان باید نقطه کانونی باشد و دیگر وسایل در گوشه یا پشت مبلمان جای می‌گیرند. چیدمان داخل بوفه نیز مهم است، زیرا در بیشتر مدل‌ها حداقل بخش‌‌هایی از در بوفه شیشه‌ای است و از بیرون قابل دیدن است.

مصالح بوفه کوتاه

بوفه کوتاه معمولا از ام‌دی‌اف با پایه‌های چوبی ساخته می‌شود. البته از چوب‌هایی مانند راش هم به تنهایی می‌توان برای ساخت بوفه استفاده کرد که در این‌صورت قیمت تمام شده گران‌تر می‌شود. بوفه در معرض گرما، نور و رطوبت آسیب می‌بیند و رنگ و ‌جلای خود را از دست می‌دهد. حتما برای گردگیری و برق انداختن آن از دستمال نرم استفاده کنید تا روی سطح آن خط و خش نیفتد.

مصالح بوفه کوتاه

 

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 شهریور 1401 در 12:40 ب.ظ

  2. ناشناس

    14 شهریور 1401 در 0:49 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

4 تکنیک ساده برای شما که می‌خواهید فراموشکار نباشید

فراموشکاری باعث می‌شود تا عملکرد شما تا حد زیادی مختل شود. اما سوالی که وجود دارد این است …