قاتل خاموش روان شما چیست؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما استرس را در زندگی روزمره تجربه کرده‌ایم. بخش عظیمی از بیماری‌های جسمی و روحی، به دلیل استرس ایجاد می‌شود.

بسیار مهم است که بدانیم استرس چگونه بدن ما را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و سعی کنیم تکنیک‌های مدیریت استرس را یاد بگیریم تا بتوانیم استرس‌هایمان را طوری مدیریت کنیم که در جهت منافع ما باشند. در این مطلب از دلتامگ به بررسی تاثیرات استرس بر افراد می‌پردازیم.

تاثیرات استرس بر افراد

استرس، در واقع پاسخ بدن شما به تغییرات زندگی است. از آنجا که زندگی ما به‌طور مداوم در حال تغییر است، نمی‌توانیم کاملا از استرس‌گرفتن فرار کنیم. به همین دلیل است که هدف ما نباید حذف کامل استرس‌ها باشد، بلکه باید بتوانیم استرس‌های غیر‌ضروری را حذف و مابقی را به درستی مدیریت کنیم.

دلایل ایجاد استرس

استرس می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که تحت عنوان «عوامل استرس‌زا» شناخته می‌شوند.  تا حد زیادی این اتفاق به خصوصیات اخلاقی، الگوهای فکری و عادت‌های افراد وابسته است. به بیان ساده‌تر، ممکن است شرایطی که وجود یک نفر را سرشار از استرس می‌کند، روی شخص دیگر، هیچ تاثیری نداشته باشد. اما یکسری شرایط خاص وجود دارد که در اغلب افراد استرس ایجاد می‌کند و گاهی شدت آن به قدری است که می‌تواند به مرور زمان شخص را از پا دربیاورد.

بسیاری از افراد، به دلیل شرایط شغلی، روابط، مشکلات مالی، بیماری یا پر‌مشغله‌بودن، تحت فشار استرس قرار می‌گیرند. پس یادگیری مهارت‌های مناسب برای مقابله با عوامل استرس‌زا، کمک شایانی برای کم‌کردن استرس محسوب می‌شود.

تاثیرات استرس بر افراد

روش‌های تسکین‌دهنده سریع استرس

استرس را می‌توان با روش‌های مختلف، به‌خوبی مدیریت کرد. بهترین برنامه برای مدیریت استرس، معمولا شامل ترکیبی از موارد مختلفی است که «تسکین‌دهنده استرس» نامیده می‌شوند.

قدم‌زدن و ورزش‌کردن

این کار روشی بسیار موثر برای کنترل استرس است. از آنجا که تعداد دفعات تنفس شما حین راه‌رفتن یا ورزش‌کردن بیشتر می‌شود و بدن شما مقدار زیادی اندروفین آزاد می‌کند، خیلی زود به شما کمک می‌کند تا از حال و هوای استرس فاصله بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ روش فوق‌العاده برای از بین بردن جوش صورت

تنفس‌کردن

اگر هنگامی که دچار استرس شدید و شرایط ترک‌کردن آن مکان را نداشتید، با تمرین‌های درست نفس‌کشیدن می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید. وقتی بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند، می‌تواند راحت‌تر تنش‌های فیزیکی را از خود دور کند. خوبی این روش این است که همیشه و همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید.

تاثیرات استرس بر افراد

به ذهن خود اندکی «وقت استراحت» بدهید

اگر می‌توانید، چند دقیقه اجازه دهید آرامش کامل وارد ذهنتان شود. برای این کار می‌توانید در ذهنتان تجسم کنید که در یک مکان شاد و دوست‌داشتنی از نظر خودتان قرار گرفته‌اید. انجام این کار بسیار راحت است و خیلی زود آرامش جسمی و روحی را به شما باز می‌گرداند. با تمرین متوالی، به‌سرعت می‌توانید از شرایط تنش‌زا بیرون بیایید.

از زاویه دیگر به قضیه نگاه کنید

گاهی اوقات، استرس‌های زیادی که در وجودمان شکل می‌گیرد، ناشی از دیدگاه ما به آن وضعیت است. اگر بتوانید از زاویه‌ای متفاوت به آن شرایط نگاه کنید، ممکن است دیگر از نظرتان استرس‌زا نباشد.

 

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    7 آذر 1402 در 7:47 ق.ظ

    مطلب خوب وکاربردی ای بود ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    11 آذر 1402 در 10:19 ب.ظ

    خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…