ماسک‌های آبرسان خانگی به موهای شما جان می‌دهد

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موهای صاف و درخشان، موهای فر و مجعد، موهای چرب یا خشک؛ هر ماسک آبرسان مو برای یک سری موها مناسب است.
ماسک‌ های آبرسان خانگی

هیچ‌وقت تصور نکنید هر چیزی که جواب‌گوی نیاز بقیه باشد، برای شما هم خوب است. ممکن است ماسکی که دوست‌تان استفاده می‌کند و از آن راضی است، به موهای شما آسیب بزند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع ماسک‌ های آبرسان خانگی می‌پردازیم.

ماسک آبرسان مو با روغن نارگیل برای موهای خشک

روغن نارگیل یک ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده طبیعی برای موهای خشک است، چون اسید‌های چرب دارد و به‌راحتی جذب موها می‌شود. ویتامین E موجود در نارگیل، رشد موها را سریع‌تر می‌کند و در برابر نور خورشید یک فیلتر UV قوی است. همچنین، خاصیت آب‌رسانی بسیار بالای آن محافظی برای موهای خشک است.

روش استفاده از ماسک موی روغن نارگیل

این ماسک آبرسان مو دو نوع استفاده دارد. شما می‌توانید از آن قبل یا بعد از حمام استفاده کنید.

  • قبل از حمام: اگر می‌خواهید موها را تقویت کنید، یک ساعت تا نیم‌ساعت قبل از حمام، ساقه موها و کف سر را با روغن نارگیل ماساژ بدهید و با کلاه رنگ بپوشانید. سپس آن را بشویید.
  • بعد از حمام: روغن نارگیل نرم‌کننده و حالت‌دهنده خوبی برای موها است. می‌توانید قسمت انتهایی ساقه مو را به آن آغشته کنید و بعد از شانه زدن مو، رهایش کنید. با این کار موهایتان کمتر موخوره می‌گیرد.
نکته: به‌ازای هر ۱۰ سانتیمتر مو، برای موهای نازک یک قاشق چای‌خوری و برای موهای ضخیم یک قاشق غذاخوری از این روغن استفاده کنید.

ماسک موی شیر و عسل برای تقویت موهای نازک

عسل سرشار از کراتین است و می‌تواند موهای آسیب‌دیده و نازک را تقویت کند. همچنین سلول‌های پوست سر را بازسازی می‌کند و خواص ضد التهابی آن باعث کاهش خارش پوست سر می‌شود. شیر هم که پر از پروتئین، ویتامین ب۱۲، زینک و آهن است. ماسک شیر و عسل موها را صاف می‌کند و نمی‌گذارد بافت مو بشکند.

روش استفاده از ماسک موی شیر و عسل

موها را شامپو بزنید و کاملا بشویید. بعد از آب‌کشی مو، ماسک شیر و عسل را به موها اسپری کنید و اجازه دهید ماسک ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موها بماند. سپس با آب گرم آب‌کشی کنید. مراقب باشید آب خیلی داغ نباشد، وگرنه موهای شما درخشش خودشان را از دست می‌دهند.

نکته: هر چه موی شما ضخیم‌تر باشد، باید درصد چربی شیر بیشتر شود.
ماسک‌ های آبرسان

ماسک موی تخم‌مرغ برای محکم‌کردن ساقه مو

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌هایی است که مو را در برابر انواع آسیب‌ها مقاوم می‌کند. همچنین ویتامین A و E موجود در تخم‌مرغ، به‌همراه مقدار زیادی بیوتین و فولات (که نوعی فولیک اسید ساده است) به رشد سریع موها کمک می‌کند. اگر تخم‌مرغ را به کف سر بمالید، تمام این ویتامین‌ها و املاح به ریشه موها جذب می‌شوند.

روش استفاده از ماسک موی تخم‌مرغ

برای استفاده از ماسک محکم‌کننده ساقه موی تخم‌مرغ باید موهایتان خشک باشد. زرده تخم‌مرغ را روی کف سر و نوک موها بریزید و به‌آرامی ماساژ دهید. بگذارید ماسک ۶۰ دقیقه روی موها بماند؛ بعد با آب سرد آب‌کشی کنید.

نکته: به هیچ وجه از آب داغ برای شستن این ماسک استفاده نکنید، زیرا باعث پخته‌شدن زرده تخم‌مرغ می‌شود!
ماسک‌ های خانگی
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب ماسک سیر، پوست شما را درمان می‌کند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  2. باشه

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  3. باشه

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۵۱ ق٫ظ

    خوشم نیومد 😤😤😤😤😤

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…