پراگ، عروس زیبای اروپا

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به دلیل زیبایی بسیار زیاد به این شهر لقب عروس اروپا اختصاص داده شده است و جاهای دیدنی پراگ همواره مجذوب کننده خواهد بود.
شهر پراگ

شهری با عنوان شهر هزار مناره که زیباترین معماری اروپا را به رخ می‌کشد. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی اروپا به شمار می‌رود که در آن گنبد‌ها و کلیساهای تاریخی باشکوهی وجود دارند. برج‌های قدیمی بسیار بلند با زیبایی گوتیک و معماری رنسانس که حتی بهترین گردشگران را نیز شگفت‌زده خواهد کرد. پراگ پایتخت کشور جمهوری چک بوده و قدمت آن به ۱۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد. با مجله دلتا همراه باشید تا شهر پراگ را بهتر بشناسید.

پل چارلز

یکی از پل‌های زیبا در شهر پراگ پل چارلز نام دارد. این پل در قرن ۱۴ میلادی بنا شده و در اطراف آن سه برج قرار گرفته‌اند. پل چارلز ۶۲۱ متر طول دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی پراگ برای عکاسی به شمار می‌رود. بسیاری از هنرمندان این شهر آثار خود را روی این پل به فروش می‌رسانند.

شهر پراگ

برج پترین

برجی به نام پترین با طول ۶۳ متر روی تپه‌ای واقع شده که از دیدنی‌های پراگ محسوب می‌شود. این برج ۶۰ متری مناظر زیبایی در اطراف خود داشته و از ۲۹۹ پله ساخته شده که برگرفته از بنای نمادین فرانسه و شبیه به برج ایفل است. برج پترین در شب دیدنی‌تر خواهد بود.

برج پترن

ساعت نجومی

ساعت نجومی شهر پراگ در سال ۱۴۰۰ میلادی ساخته شده و در جنگ جهانی دوم بخشی از آن تخریب گردید. بخش از بین رفته پس از مدتی مورد بازسازی قرار گرفت و به شکوه پیشین خود بازگشت. ساعت نجومی پراگ یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌های نجومی دنیا بوده که هنوز کار می‌کند.

ساعت نجومی

قلعه شهر پراگ

این قلعه بزرگ‌ترین قلعه جهان محسوب می‌شود. قلعه پراگ در قرن ۹ میلادی ساخته شده و اقامتگاه رئیس‌جمهور چک است. تحت نظارت ملکه ماریا ترزا تغییرات زیادی در این قلعه صورت گرفته و در آن تعداد زیادی سالن و کلیسا بنا نهاده‌اند.

قلعه پراگ

تئاتر ملی

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر پراگ تئاتر ملی این شهر است. انواع تئاتر‌های فاخر و برنامه‌های اپرا در این تئاتر برگزار شده که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید.

خانه رقصان

ساختار عجیب و خلاقانه‌ای در قلب شهر که از جاهای دیدنی پراگ محسوب می‌شود، خانه رقصان نام دارد. بنای این خانه از بتن و شیشه‌های مواج ساخته شده و در آن یک رستوران نیز قرار دارد. برای دیدن زیبایی‌های جهان مطلب زیباترین باغ های گل جهان کدامند؟ را بخوانید.

خانه رقصان

موزه ملی شهر پراگ

مجموعه‌ای از اشیای مرتبط با جانورشناسی، مواد معدنی و آثار تاریخی، قلب تپنده موزه ملی این شهر هستند. اشیای مرتبط به مردم‌نگاری که ارزش بالایی داشته نیز در این موزه قرار گرفته‌اند. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با آثار تاریخی بیشتر آشنا شوید و تجربیات زیادی کسب نمایید، به بازدید از این موزه بروید.

موزه ملی پراگ

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری زیباترین شهرهای آسیا کدام است؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ب٫ظ

      🌹😍

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۴۱ ب٫ظ

    عاشق این شهرم 😍

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      🌹😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…