تمام خواسته خود از سفر را در این مکان ببینید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصولا رفتن به شیرگاه به‌درد کسانی نمی‌خورد که دلشان ویلا لوکس و مدرن می‌خواهد. این یک سفر خواستنی به دل طبیعت است.
روستای شیرگاه

اگر طرفدار جوارم باشید، شیرگاه را هم دوست خواهید داشت. جوارم به پارک جنگلی‌اش معروف است و شیرگاه به پل‌های تاریخی که دارد. خود پل‌ها دیدنی هستند و زیرشان هم دره‌های سرسبز وجود دارد که از هرجای شیرگاه سبز‌تر است. در چنین روستاهایی خلوت کردن با طبیعت و اجاره یک کلبه جنگلی می‌چسبد. با مجله دلتا همراه باشید تا روستای شیرگاه را بهتر بشناسید.

روستای شیرگاه چگونه جایی است؟

شیرگاه سه تا مولفه معروف دارد. کوهستان، دره و رودخانه. کسانی که دوست دارند در سفرشان داخل اقامتگاه‌های بومی و سنتی بمانند، سفر به این روستا را از دست ندهند. از خانه که بیرون می‌زنید صدای رودخانه و پرنده‌های جنگل را می‌شنوید.

شیرگاه مازندران

چند پل معروف شیرگاه

اینجا سه پل معروف به نام‌های پل قوسی فلزی، پل شاه عباسی و پل راه‌آهن دارد که در کنار هم روی رود کسیلیان ساخته شده‌اند و همچنین پل‌های دیگر به نام پل شاپور، پل‌های جاده تهران – شمال در شیرگاه وجود دارند.

پل راه‌آهن مربوط به دوران پهلوی است که الان ثبت آثار ملی هم شده است. هم ساختمان پل و هم اطرافش خیلی دیدنی هستند. تمام دور و اطراف این پل  سرسبز و خرم است.

پل ورسک

جاهای دیدنی شیرگاه

پلنگ دره

قرار است جایی بروید که پر از جنگل و رودخانه است. با خودتان بساط ناهار، کفش مناسب پیاده‌روی بیاورید که سفرتان حسابی بچسبد.

برای رفتن به پلنگ دره هم بعد از اینکه شهر شیرگاه را رد کردید، وارد یک جاده فرعی می شوید. روستا نفار را هم رد کنید و بعد جنگل و رودخانه پلنگ دره باصفا را ببینید. این مسیر بسیار سرسبز و خواستنی است.

پلنگ دره

سد سنبل رود

اینجا پر از آلاچیق و کلبه برای اقامت است. جای خوبی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد که در آن می‌شود فعالیت‌های باحالی مثل قایق‌سواری، اسب‌سواری و پیاده‌روی انجام داد.

پارک جنگلی جوارم

جوارم به‌خاطر امکانات رفاهی خوبش در دل جنگل معروف است. پارک جنگلی جوارم پر از کلبه‌های جنگلی برای اقامت است. اقامت در دل درخت‌های سرسبز با صدای پرندگان. اطراف این کلبه‌ها هم تمام امکانات رفاهی مثل سوپرمارکت، رستوران و… وجود دارد.

پارک جوارم

برج لاجیم

برج لاجیم یک برج مخروطی شکل است که با آجر و ساروج ساخته شده. داخل آن دو کتیبه تاریخی کوفی و پهلوی وجود دارد که دیدنی است. اطراف این برج می‌توانید پل ورسک را که قطار از روی آن رد می‌شود هم ببینید. اگر به سفرهای تابستانی آخرین ماه سال علاقه دارید، در آخرین ماه تابستان کجا برویم؟ را بخوانید.

برج لاجیم

اقامت در شیرگاه

گفتیم که سفر به شیرگاه باصفا و یک‌جورهایی طبیعت‌گردی است. برای بهترین اقامت اینجا می‌توانید سراغ اجاره کلبه جنگلی در شیرگاه بروید. کلبه‌ جنگلی‌های مجهز در دل درختان که خیلی خوش‌آب‌وهوا و خواستنی هستند.

روستای شیرگاه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری روستایی عجیب در البرز که جزو نقشه ایران نیست! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ق٫ظ

  2. مرتضی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

    شیرگاه روستا نیست. شهر هست.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۰۵ ق٫ظ

    ادرس دقیق شیر گاه را بنویسید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۴۵ ق٫ظ

      شیرگاه مرکز شهرستان سوادکوه است. یکی از جاده‌های ارتباطی تهران- شمال، معروف به جاده سوادکوه، و راه‌آهن شمال، که بخشی از راه‌آهن سراسری ایران است، از این شهر می‌گذرد. این شهر در فاصله ۲۵ کیلومتری از قائمشهر و ۲۰ کیلومتری از زیرآب، ۳۰ کیلومتری از پل سفید و ۴۰ کیلومتری از ساری (مرکز استان مازندران) قرار دارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…