این ویژگی ماشین کودک شما را می‌کشد!

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سانروف یا سقف شیشه‌ای یکی از آپشن‌های موردعلاقه خریداران خودرو در کشور ماست که بی‌تعارف باید گفت حس عجیبی را به مالک القا می‌کند!
خطرات سانروف برای کودکان

حتما شما هم تاکنون با خودروهایی برخورد داشته‌اید که حین حرکت در خیابان یا جاده سانروف خود را باز کرده و کودکی سر و دست خود را از آن بیرون آورده است. شما با دیدن این صحنه چه حسی پیدا می‌کنید؟ در این مطلب از مجله دلتا به بررسی خطرات سانروف برای کودکان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خطرات سانروف برای کودکان چیست؟

قطعا والدین کودکان راضی به کوچک‌ترین خراش روی بدن دلبند خود نیستند اما با ندانم‌کاری می‌توانند فاجعه‌ای را رقم بزنند که جبران آن به‌هیچ‌وجه امکان نداشته باشد. بیرون آوردن سر و سایر اعضای بدن کودک از سانروف خطرات زیادی در پی دارد که در این نوشتار می‌خواهیم به‌صورت اجمالی آن‌ها را مرور کنیم:

خطرات سانروف برای کودکان چیست؟

ترمز ناگهانی، پرتاب کودک به خارج خودرو یا برخورد با سقف

بر اساس قوانین فیزیک، سرنشینان یک خودروی در حال حرکت با سرعتی مشابه خودرو در حرکت هستند. اگر خودرو ترمزی ناگهانی و شدید داشته باشد سرنشینان با همان سرعت به جلو حرکت خواهند کرد. فلسفه استفاده از کمربند ایمنی نیز همین است که جلوی حرکت سرنشینان را بگیرد. اما کودکی که تا نیمه از سانروف بیرون آمده بر اثر این ترمز شدید و ناگهانی می‌تواند با لبه جلویی سانروف برخورد کند. از آنجایی که بدن کودک هنوز فرایند رشد خود را طی نکرده چنین برخوردی می‌تواند باعث فشار شدید به قفسه سینه، دنده‌ها، ریه‌ها و حتی قلب شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کودک وارد کند.

مانورهای ناگهانی و پرت شدن کودک به بیرون

همه می‌دانیم حادثه خبر نمی‌کند و شما هرچقدر هم راننده با احتیاط و منظمی باشید بازهم رانندگانی خواهند بود که با رانندگی خود جان شما و خانواده را به خطر خواهند انداخت. در صورتی که با یک مانور ناگهانی بخواهید مانع یک تصادف شوید یا از خطری بگریزید و در این حالت کودک شما تا نیمه بیرون از سانروف باشد احتمال پرت شدن او به بیرون دور از ذهن نخواهد بود. اگر هم خدایی نکرده خودرو در اثر تصادف چپ کند بدترین سناریوی ممکن رخ خواهد داد و این فاجعه اصلا قابل جبران نخواهد بود. فکر می‌کنید آینه آسانسور فقط برای چک کردن آرایش و لباس گذاشته شده است؟ مطلب ۳ دلیل برای نصب آینه در آسانسور را بخوانید تا با دانستن دلیل آن شوکه شوید.

مانورهای ناگهانی و پرت شدن کودک به بیرون

بسته شدن ناگهانی سانروف و گیر کردن کودک بین آن

سانروف هم همانند هر قطعه و سیستم دیگری با احتمال خرابی روبه‌رو است. اگرچه احتمال رخ دادن چنین امری بسیار پایین است اما خب نباید روی جان عزیزان خود ریسک کنیم. در صورتی که به هر علتی سانروف به‌صورت ناگهانی بسته شود و در همین حین کودک نیز بیرون از سانروف باشد گیر کردن او اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و در چنین وضعیتی نیز آسیب‌های زیادی به بدن او وارد خواهد شد.

حرکات خطرناک دیگر

همه ما بی‌شک با چنین صحنه‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم. والدین کودکان فکر می‌کنند با این کار موجبات خرسندی و شادی کودک خود را فراهم می‌آورند اما واقعیت این است که خودروی در حال حرکت می‌تواند خطرات زیادی را برای جان آن‌ها در بر داشته باشد.

  • نشاندن کودک در صندلی جلو
  • بغل کردن کودک در خودروی مجهز به کیسه هوا بخصوص در صندلی جلوی ماشین
  • بیرون آوردن نیمی از بدن کودک از خودرو
  • نشستن کودک روی لبه شیشه
  • روها کردن کودک در خوردوی پارک شده در زیر نور آفتاب
  • و…

همه و همه جزو رفتارهایی هستند که شاید به ظاهر بسیار ساده به‌نظر برسند اما متاسفانه همه‌ساله تلفات زیادی را در برمی‌گیرند. پس بهتر است پیش از رخ دادن اتفاقی ناگوار یک‌بار دیگر درباره تصمیمات خود تجدیدنظر کنیم تا همواره رانندگی ایمن و بی‌خطری داشته باشیم.

خطرات سانروف برای کودکان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ ترفند ساده برای خلاص شدن از تندی فلفل را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۱۳ ق٫ظ

  6. ماریا نامی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۶ ب٫ظ

    بسیار مفید وکاربردی مرسی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  8. سعیدی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۱ ب٫ظ

    این مطلب فوق‌العاده عالی است و کاملا ناامن بودسانروف را نشان می دهد .

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…