با این لوبیا از بیماری قلبی جلوگیری کنید

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوبیا سیاه به دلیل مقادیر بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، به پیشگیری و درمان کم‌خونی، سرطان، بیماری‌های قلبی و ام‌اس کمک می‌کند.
خواص لوبیا سیاه برای سلامتی بدن

لوبیا سیاه یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین انواع حبوبات برای بدن است. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا با تمامی خواص لوبیا سیاه برای سلامتی بدن آشنا شوید.

خواص لوبیا سیاه برای سلامتی بدن چیست؟

لاغری و کاهش وزن

مقادیر بالای فیبر غذایی موجود در لوبیا سیاه باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. لوبیا سیاه کالری کمی دارد و برای کاهش وزن مفید است.

مفید برای زنان باردار

مقادیر بالای فولات موجود در لوبیا سیاه احتمال نقص لوله عصبی جنین در دوران بارداری را کاهش می‌دهد. مقادیر بالای آهن موجود در لوبیا سیاه از کم خونی زنان باردار جلوگیری می‌کند.

ضد آلزایمر و پارکینسون

لوبیا سیاه به دلیل مقادیر بالای فولات و مولیبدن که دارد، به کاهش سطح هوموسیستئین خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد.

دشمن پوکی استخوان

آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، مس و روی موجود در لوبیا سیاه، باعث حفظ ساختار و قدرت استخوان‌های بدن شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهند.

با خواص لوبیا سیاه برای سلامتی بدن آشنا شوید

کاهنده فشار خون

لوبیا سیاه به طور طبیعی حاوی سدیم کم و مقادیر بالای پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کنند.

کنترل دیابت و قند خون

مطالعات نشان داده است که مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سیاه به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ کمک می‌کند. فیبر موجود در لوبیا سیاه به کاهش قند خون، کاهش چربی خون و بهبود سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. لوبیا سیاه هضم غذا را بهبود می‌بخشد و به این ترتیب می‌تواند باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت شود.

دوست‌دار قلب

ویتامین B6 و فولات با کاهش هموسیستئین خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. کورستین موجود در لوبیای سیاه به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارد، باعث کاهش کلسترول خون شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که ساپونین‌های موجود در لوبیا سیاه، به کاهش چربی خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید مطلب علائم کلسترول خون چیست؟ و کنترل آن چه راهکاری دارد؟ را بخوانید.

مقوی قلب

ضد سرطان

مقادیر بالای سلنیوم و فولات موجود در لوبیا سیاه، دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و خطر ابتلا به سرطان و تومور را کاهش می‌دهند. ساپونین‌های موجود در لوبیا سیاه از متاستاز سلول‌های سرطانی در بدن پیشگیری می‌کنند. مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سیاه خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می‌دهد.

مقوی معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سیاه به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

درمان کم خونی

مقادیر بالای آهن موجود در لوبیا سیاه با افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی و همچنین علائم کم خونی کمک می‌کند.

خواص لوبیا سیاه برای سلامتی بدن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب هشدار، این علائم نشانه سرطان لثه هستند! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. عباس 1983

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

    سلام موضوع بسیار جالب و خواندنی بود و اینکه من تا حالا چیزی در مورد این حبوبات و حتی وجود داشتنش نداشتم،و چیزی هم نشنیده بودم در موردش.🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

      خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده. سپاس از همراهیتون.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۱۸ ب٫ظ

  4. مسعود امیررحمت

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۷ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…