این جملات را هرگز به همسر خود نگویید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در روابط زناشویی و تعاملات بین همسرمان کلمات نقش اساسی را ایفا می‌کنند چرا که باعث حساسیت‌های زیاد در زندگی مشترک شده و روابط را به سمت دعوا می‌برد.
جملات سمی در روابط زناشویی

همسرتان مشغول تعمیر وسایل برقی منزل است اما موفق نمی شود ، با عصبانیت به او می‌گویید: بهتر است دست از این کار برداری چرا که اصلا بلد نیستی، این‌ها جملات سمی در روابط زناشویی است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان جملات سمی در روابط زناشویی می‌پردازیم.

جملات سمی در روابط زناشویی

زوجین باید حواسشان جمع باشد در هنگام بحث و دعوا، ناراحتی یا حتی در مواقعی که احساس می‌کنند حال روحی خوبی ندارند از به‌کار بردن یک سری عبارات خودداری کنند. چرا که همین جملات و حرف‌ها باعث خراب شدن زندگی مشترک می‌شود.

تو یک آدم شلخته هستی از جملات سمی در روابط زناشویی

شاید ناامید کننده باشد که متوجه شوید همسرتان هرگز به خود رسیدگی نمی‌کند و اطرافش را مرتب نمی‌کند یا برای پنجمین روز پیاپی همان عرق‌گیر را پوشیده است، اما صدا زدن او به‌عنوان یک شلخته فقط به احساسات او آسیب می‌رساند و بالطبع به روابط شما لطمه وارد می‌کند.

خفه شو

شما وقتی این حرف را به والدین خود گفتید، تنبیه می‌شدید و اجازه نداشتید از خانه بیرون بیایید، وقتی به معلمان خود گفتید، مجازات شدید، اما هرگز نباید به همسرتان بگویید خفه شو.

هر دو زوج در یک رابطه حق دارند که عقیده خود را بیان کنند اما دقت کنید که اگر به فردی که دوستش دارید بگویید خفه شو، در رابطه خود مسئله ایجاد کرده‌اید. درعوض او توصیه می‌کند که مکالمه را قطع کنید تا زمانی که احساس کنید می‌توانید در مورد موضوع با روشی سازنده بحث کنید. برای اینکه ارتباط خوبی با همسر خود داشته باشید به مطلب آیا فقط عشق برای ازدواج کافی است؟ سر بزنید.

جملات سمی در روابط زناشویی

همسر او همیشه این کار را می‌کند از جملات سمی در روابط زناشویی

حتی اگر بین روابط شما و روابط دوستانتان تفاوت فاحشی وجود داشته باشد، به ویژه از نظر کاری که همسرانشان برای آن‌ها انجام می‌دهند، هرگز عاقلانه نیست که سعی کنید این مقایسه را در مورد همسرتان انجام دهید.

این جمله باعث می شود فرد احساس کند که دیگر برای همسر خود کافی نیست و در مورد خودش قضاوت می کند. او یادآور می‌شود که راه‌‌های زیادی برای درخواست چیزی از همسرتان وجود دارد و این مورد قطعا یکی از آن‌ها نیست.

تو نباید این احساس را داشته باشی

مهم نیست که چقدر فکر می‌کنید احساس همسرتان اشتباه است، منتها بی‌احترامی و بی ادبانه است که به همسر خود بگویید نباید احساس خاصی داشته باشد. وقتی این حرف را به کسی بگویید او را سرزنش کرده‌اید و باعث می‌شود این قدرت را نادیده بگیرد.

من می‌خواهم تو پول بیشتری به‌دست آوری

اگر به سختی دعوا و مرافعه کنید و به همسرتان بگویید که وظیفه خود را از نظر مالی انجام نمی‌دهد، به ویژه هنگامی که او تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد، در آینده منجر به نارضایتی و ایجاد مشکلات در رابطه می‌شود.

این پیام می‌تواند به این صورت تعبیر شود که شما به اندازه کافی برای من خوب نیستید. اگر از درآمد همسرتان راضی نیستید می‌توانید به او پیشنهاد دهید که چگونه می‌تواند مسیر شغلی خود را تغییر دهد. به‌علاوه پول به‌طورکلی موضوعی بسیار ملموس است و همیشه باید با اهداف دوست داشتنی مورد بحث قرار گیرد.

جملات سمی در روابط زناشویی

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنان از این ۷ مرد متنفر هستند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۴۲ ق٫ظ

    عالی بود. کاش در مورد بهبود روابط هم مطلب می گذاشتید.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹
      در زمینه بهبود روابط هم مطالبی در مجله نوشته شده است. در بخش روانشناسی مجله می‌توانید این مطالب را بخوانید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۷ ب٫ظ

    👌🙏

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…