۷ اصل مهم لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه اغلب یکی از معضلاتی است که همه بانوان که به نسبت سایرین قد کوتاهی دارند در طول زندگی با آن سر و کله می‌زنند.

لباس پوشیدن افراد کوتاه قد باید با تناسب ظاهر فیزیکی که دارند هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر بلند قد‌ها نباید لباس‌های راه‌راه عمودی بپوشند، برای اینکه بلندتر از حد عادی نشان داده نشوند، در عوض کوتاه قد‌ها بهتر است لباس راه راه عمودی بپوشند، تا قدشان بلندتر از حالت عادی جلوه کند. همچنین عدم انتخاب لباس‌های خیلی بلند یا خیلی گشاد باعث می‌شود تا ظاهری جذاب‌تر و بهتر از حالت عادی داشته باشند. لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه قلق‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب از دلتامگ به موضوع اصول لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه می‌پردازیم.

اصول لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه

شلوار برای افراد قد کوتاه

شلوار مناسب برای افراد کوتاه قد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یکی از فاکتورهای مهم برای لباس پوشیدن افراد کوتاه قد، انتخاب صحیح شلوار است. شلوارهای کلاش و گشاد هیچ کمکی برای بلند قد نشان دادن شما نخواهد کرد. پس سراغ شلوارهای اسکینی و راسته بروید. البته اگر اندام چاقی هم دارید، باید خلاف این قانون عمل کنید! چرا که خانم‌هایی که اغلب هم قد کوتاهی دارند و هم دچار اضافه وزن هستند، نباید شلوارهایی را انتخاب کنند که چسبان و فیت باشد.

به این دلیل که هم ساییدگی زیاد در بخش ران پا باعث فرسودگی زودتر شلوار می‌شود و هم اینکه زیاد جلوه خوبی برای ظاهرشان نخواهد داشت. بلکه شلوارهایی که پاچه کلاشی دارند و حدود چند سانت از بدنشان فاصله دارد (مام استایل‌ها و …)، می‌تواند هم چاقی پا‌ها را خوب پوشش دهد و هم جذابیت زیادی برای این دست از افراد بیافریند.

شلوارهای پارچه‌ای اغلب بهترین انتخاب برای بانوانی است که قد کوتاه و اندام چاقی دارند. اما بانوانی که مشکل اضافه وزن ندارند، می‌توانند از انواع شلوار جین راسته، دمپا و … استفاده کنند. اما نکته مهمی که باید بدانید اینکه شلوارهای راه‌راه پارچه‌ای قدتان را بلندتر نشان می‌دهد. همچنین شلوارهای اسلش هم با جدا کردن مچ پا از ساق و ران‌ها کمی به تناسب قدتان خواهد افزود.

مطلب پیشنهادی:  کینابالو، کوهی که پا به فرار گذاشته

اصول لباس پوشیدن خانم ها

روسری مناسب افراد قد کوتاه

یکی از معیارهای دیگری که در لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه دخیل است نوع روسری است. روسری مناسب افراد کوتاه قد بهتر است قواره زیاد کوتاه یا خیلی بلندی نداشته باشد. در واقع بهترین پیشنهاد برای خانم‌ها شال است ولی خب اگر به دنبال استفاده از روسری هستید، بهتر است از روسری‌هایی استفاده کنید که قواره به اندازه‌ای داشته باشد و زیاد شانه‌هایتان را نپوشاند.

شانه مهم‌ترین عضو در تناسب قد در بدن مردان و زنان است. اگر شانه‌ها پوشیده شود نه تنها ظاهرتان بسیار به هم خواهد ریخت، بلکه قدتان هم به نسبت کوتاه‌تر نمایش داده خواهد شد. پس اصل اساسی برای انتخاب روسری مناسب افراد قد کوتاه همین نمایان بودن سرشانه‌ها است و در انتخاب رنگ و طرح محدودیتی نخواهید داشت.

 اصول لباس پوشیدن

مانتو مناسب برای افراد قد کوتاه

خب شاید مانتو مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور در لباس مناسب افراد کوتاه قد باشد. اغلب همه ما مانتو شلوار را مهم‌ترین بخشی می‌دانیم که در استایل ما قرار است تاثیر بگذارد و ما را خوش‌پوش یا بدتیپ کند! پس باید نکاتی را بدانیم تا به اشتباه نیفتیم. مانتو مناسب برای افراد کوتاه قد باید حتما تا روی زانو باشد. برای مانتوهای جلوباز محدودیتی در اندازه وجود ندارد. ولی اگر به دنبال مانتویی هستید که جلو بسته است، حتما تا روی زانو باشد و خیلی چسبان و خیلی هم گشاد نباشد. مانتوهایی که ساده هستند و اغلب فاقد طرح هستند، قدتان را بلندتر نشان می‌دهند ولی اگر دنبال مانتوی طرح‌دار هستید، حتما سراغ جلوباز‌ها بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

راه دور کردن پشه‌ها و حشرات چیست؟

پشه‌ها حشراتی آزار‌دهنده هستند. در ماه‌های گرم سال‌، آن‌ها در طلوع آفتاب ظهور کرده و پرواز…