این عمارت‌های دیدنی در تهران را از دست ندهید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر مسافرهای تهران، برای انجام کارهای تجاری و اداری به این شهر سفر می‌کنند و بیشترشان نمی‌دانند، جاهای دیدنی تهران مانند گنجینه‌ای در این شهر جا گرفته‌اند.
خانه های دیدنی و تاریخی تهران

کلان‌شهر تهران بناهای تاریخی، جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی بسیاری دارد؛ آن‌قدر که ممکن است بعضی نقطه‌های مهم توریستی‌اش از چشم پنهان بماند یا در شلوغی‌های خیابان‌هایش گم شود. دیدن گنجینه‌هایی که در تهران وجود دارند بعد از یک روز شلوغ کاری، حسابی حال آدم را سرجایش می‌آورد. در این میان خانه‌های تاریخی زیادی در تهران هستند که ارزش دیدن زیادی دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا خانه های دیدنی و تاریخی تهران را بشناسید.

کاروانسرای خانات

کاروانسرای خانات یکی از خانه های دیدنی و تاریخی تهران است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. متاسفانه در سال ۱۳۵۷ و در دوران انقلاب اسلامی، این کاروانسرا دچار آتش‌سوزی شد. به همین دلیل تا همین چند سال پیش، این کاروانسرای قدیمی تنها کاربری یک انبار را داشت. خوشبختانه مدتی است که کاروانسرای خانات تهران بازسازی شده و آجیل فروشان بازار تهران در آن مشغول کسب و کار هستند. می‌توانید از رستوران سنتی داخل این کاروانسرا نیز لذت ببرید.

آدرس: چهارراه مولوی، خیابان صاحب جمع، میدان امین السلطنه، کاروانسرای خانات

خانات

خانه کاظمی

یکی دیگر از مناطق دیدنی تهران که در منطقه بازار قرار گرفته و قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد، خانه کاظمی نام دارد. مدتی است که عمارت کاظمی را به نام خانه موزه تهران قدیم می‌شناسند. این عمارت در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس خانه کاظمی: تهران- خیابان ۱۵ خرداد- کوچه ابوالقاسم شیرازی- کوچه امامزاده یحیی

خانه های دیدنی و تاریخی تهران

خانه دکتر مصدق

دکتر مصدق جزء مشاهیر ایران محسوب می‌شود و بسیاری از ما وضعیت اقتصادی کشورمان را مدیون او هستیم. اما جالب است بدانید که خانه دکتر مصدق بر خلاف چیزی که تصور می‌کنید، بسیار ساده و بی‌آلایش است. این خانه تا همین چند سال پیش خوابگاه دانشجویان دانشکده هنر بود اما امروزه تبدیل به موزه شده و می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

آدرس خانه دکتر مصدق: انتهای خیابان فلسطین، بعد از کوچه نویدی، پلاک ۳۱۰

خانه مصدق

خانه سیمین و جلال

خانه سیمین و جلال از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران است که اگر به ادبیات و شعر و تاریخ علاقه‌مندید، بهتر است یک بار به آنجا بروید. این موزه خانه که در خیابان دزاشیب و در شمال تهران قرار دارد، آنقدر دیدنی و جذاب است که دل کندن از آنجا برایتان سخت می‌شود.

خانه جلال و سیمین

عمارت مسعودیه

یکی از مهم‌ترین بناهای میدان بهارستان، عمارت مسعودیه‌ست که با ورود به آن، احساس می‌کنید به زمان قاجار رفته‌اید. حال و هوای صبح یا عصرِ عمارت مسعودیه و قدم زدن در حیاطش، همان چیزی است که از گردشِ یک روزه در پایتخت انتظار دارید.

وقتی از در عمارت داخل می‌روید، در دو طرف پیاده‌رویِ سنگ‌فرش شده، درختان بلندی را می‌بینید که نوک برگ‌هایشان به هم می‌رسد و آسمان را شبیه روزنه روشنی نشان می‌دهند که هوا را به جریان می‌اندازد. این عمارت یکی از جاهای بی‌نظیر و دیدنی تهران است. برای تهران‌گردی، مطلب خرید و گشت‌وگذار در خیابان مولوی تهران را بخوانید.

نشانی: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان

عمارت مسعودیه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهشت پنهان از چشم گردشگران در ایران را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. یه کوه پیما تهران ایران گرد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    عمارت نظامیه، خانه قوم الدوله

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    جالب مفید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…