۶ نکته در مورد عتیقه در شش دقیقه!

۰
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همان‎طور که می‎دانید اغلب ایرانیان از تماشای اشیا و وسیله های کاربردی قدیمی لذت می‎برند و دوست دارند که در محل زندگی خود از این نوع وسیله ها استفاده کنند.
عتیقه

هر کسی برای دکوراسیون خانه خود ایده‎ای دارد. برخی از مردم دوست دارند که فضای خانه‎شان پراز وسایل جدید و مدرن باشد و بر عکس افرادی هم هستند که از دیدن لوازم قدیمی و عتیقه در دکوراسیون خانه شان لذت می‎برند؛ بنابراین می‎توان گفت که دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه امری سلیقه‎ای است. اما اگر بتوانید علایق‎خود را روی کاغذ آورده و سپس اقدام به خرید وسایل مورد نیاز کنید، مطمئنا” دکوراسیون خاص و باب سلیقه خود راایجاد خواهیدکرد.

همان‎طور که می‎دانید اغلب ایرانیان از تماشای اشیا و وسیله های کاربردی قدیمی لذت می‎برند و دوست دارند که در محل زندگی خود از این نوع وسیله ها استفاده کنند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارند در خانه هایی به سبک قدیمی زندگی کنند یا از اشیا قدیمی در چیدمان خانه  استفاده کنند حتما این گزارش را تا پایان مطالعه کنید. در این گزارش قصد داریم تا شما را با یکی از سبک‎های دکوراسیون داخلی آشنا کنیم که در آن از وسایل قدیمی و عتیقه فراوان استفاده می‎شود. همچنین نکات طلایی را درباره نحوه خرید و چیدمان این وسایل با شما در میان خواهیم گذاشت.

لوازم عتیقه

  • انتخاب و خرید لوازم عتیقه کاری تخصصی است و بایستی قبل از هر اقدام با کارشناسان این حوزه و دکوراتور خود مشورت کنید. می‎توانید با مشورت افراد نامبرده در این حوزه بهترین خرید را داشته باشیدو با استفاده از لوازم عتیقه در خانه، محیط خاص مورد نظرتان را به‎وجود آورید.
  • توجه داشته باشید که در استفاده از چنین لوازمی نباید افراط کنید. لوازم و وسایل عتیقه به خودی خود فضای خانه را سنگین می‎کنند، اما اگر در استفاده از آنها افراط شود، این فضا جذاب به نظر نخواهد رسید؛ بنابراین با دقت به این موضوع، وسیله هایی را بخرید که به آنها نیاز دارید و از خریدهای بی مورد خودداری کنید.
  •  دقت شود که وسایل عتیقه با سایر لوازم موجود در خانه هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت شما شاهد چیدمانی دوپاره در خانه خواهید بود که هیچ تناسبی باهم ندارند.
  •  ابعاد و رنگ اشیا عتیقه‎ای که خریداری می‎کنید باید با تم رنگی دکوراسیون‎تان هماهنگی کامل دشته باشد. در این صورت خانه از چیدمان آشفته و دو دسته‎گی خارج شده و شاهد محیطی زیبا و با وقار خواهید بود.
  • باید دقت کنید که کالای عتیقه‎ی خریداری شده دارای اعتبار بوده و پس از گذشت زمان از لحاظ کارایی، دوام و زیبایی دچار آسیب و مشکل نشود و اگر دچار آسیب احتمالی نیز شدند بایستی از طریق متخصصان این حوزه مورد بررسی و بازسازی قرار گیرند.
  • گاهی اشیای آنتیک و عتیقه شناسنامه دارند و مؤسسات شناخته‌ شده‌ای، صحت و اعتبار آنها را تأیید می‎کنند؛ بنابراین این ابزاری است که می‌توان از طریق‌ آن، انتخاب‌های بهتری در مورد اشیای عتیقه داشت.
برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…