این مبل ارزان را در خانه خود بسازید!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا به نشستن بر روی زمین عادت دارید؟ آیا هنگامی که یک مهمانی در منزل خود برگزار می‌کنید فضای کافی برای نشستن ندارید؟
این مبل ارزان را در خانه خود بسازید!

خب واقعیت این است که نشستن بر روی کفپوش‌های سنگی و سرامیکی کمی ناخوشایند و خسته کننده است. اگر به دنبال یک راه‌حل ساده و کم خرج برای حل این مشکل هستید چه چیزی بهتر از ساختن یک پاف دست ساز در منزل می‌تواند به شما کمک کند؟ با دلتامگ همراه باشید.

برای ساخت یک پاف دست ساز به وسایل زیر نیاز دارید:

حدود ۲ متر پارچه، یک قیچی پارچه‌بر، ۵۰ سانتی‌متر زیپ، ۳ متر نوار اریب، کاغذ الگو، اتو و مقداری گلوله‌های PVC، پلی استایرن و پلی‌ پروپیلن برای پر کردن داخل پاف.

ساختن یک پاف دست ساز در منزل

گام اول

یک دایره ۴۵سانتی‌متری از کاغذ الگو برش دهید و با استفاده از سوزن یا سنجاق به پارچه متصل کنید و آن را ببرید. این تکه بالایی پاف شما خواهد بود.

گام دوم از ساختن یک پاف دست ساز در منزل

یک قطعه پارچه به ابعاد ۴۵ در ۴۸ سانتی‌متر را برش دهید. سپس ضلع ۴۸ سانتی‌متری را نیز به دو قسمت مساوی ۲۴ سانتی‌متری تقسیم کنید.

گام سوم

لبه‌‌های ۴۵ سانتی‌متری پارچه را در کنار یکدیگر قرار دهید و زیپ ۵۰ سانتی‌متری را با استفاده از سوزن به قسمت زیرین این دو لبه متصل کنید. سپس زیپ را به‌ وسیله چرخ خیاطی به لبه پارچه‌‌ها بدوزید.

گام چهارم

الگوی دایره‌‌ای که در بخش اول تهیه کرده‌اید را این بار بر روی پارچه زیپ‌‌دار مرحله قبل قرار داده و آن را برش دهید. به هیچ عنوان لازم نیست نگران زیپ باشید تنها مطمئن شوید که قسمت متحرک آن در زیر کاغذ الگو قرار گرفته باشد. این قطعه قسمت پایینی پاف شما خواهد بود.

ساختن یک پاف دست ساز در منزل

گام پنجم از ساختن یک پاف دست ساز در منزل

حال که قسمت بالا و پایین پاف را برش دادید نوبت به دوختن نوار اریب بر روی محیط آن‌ها رسیده است. با توجه به اینکه قطعات دایره‌ای ۴۵ سانتی‌متر قطر دارند پس برای هر تکه حدود ۱/۵ متر نوار اریب در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  این وسیله اتاق خواب را بی‌نظیر می‌کند!

نوار اریب‌ها را با استفاده از سوزن به روی پارچه (قسمت طرحدار و بیرونی) متصل کنید، به‌گونه‌‌ای که مطابق شکل کاملا لبه پارچه را پوشش دهد. سپس با استفاده از چرخ خیاطی نوار اریب‌ها را به پارچه‌‌های دایره‌‌ای بدوزید.

گام ششم

اکنون نوبت به قسمت استوانه‌‌ای پاف رسیده است. یک تکه پارچه به ابعاد ۴۰ در ۱۴۲سانتی‌متر برش دهید. واضح است که ضلع ۴۰ سانتی‌متری ارتفاع پاف خواهد بود که بسته به سلیقه شما می‌‌تواند تغییر کند. اما ضلع ۱۴۲سانتی‌متری دقیقا به‌اندازه محیط دایره‌‌های ۴۵ سانتی‌متری است. دو ضلع ۱۴۲سانتی‌متری این پارچه را مطابق شکل از قسمت زیرین به دایره‌‌های ۴۵ سانتی‌متری متصل کنید و سپس با استفاده از چرخ خیاطی آن‌ها را به هم بدوزید.

گام هفتم

ساختار اصلی پاف شما آماده شده است تنها کافی ست داخل پاف را با موادی نظیر گلوله‌‌های PVC، پلی استایرن، پلی‌پروپیلن، پشم شیشه و یا حتی پارچه پر کنید به‌ قدری که حالتی ایستاده و محکم به خود بگیرد. طبیعی است که مواد پلیمری ماندگاری بیشتری دارند و ساختار آن‌ها دیرتر تغییر می‌‌کند.

ساخت پاف در منزل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…