راز خوشبختی زوج‌های عاشق چیست؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ازدواج کرده باشید و درگیر زندگی دونفره باشید، حتما می‌دانید که مدیریت روابط پستی و بلندی‌های زیادی دارد.
راز عشق در رابطه عاطفی

زندگی دونفره، همیشه مانند فیلم‌های رمانتیک نیست و داستان همیشه درباره‌ عشق و لحظات دوست‌داشتنی نخواهد بود. هدایت و مدیریت رابطه، آگاهی و تلاش می‌خواهد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راز عشق در رابطه عاطفی می‌پردازیم.

راز عشق در رابطه عاطفی

عشق یکی از عمیق‌ترین و قوی‌ترین احساسات بشری است که می‌تواند اثر نیرومندی بر زندگی افراد بگذارد. اگر عشق بر پایه‌های درستی شکل بگیرد، می‌تواند نجات‌بخش باشد و سلامت روان را ارتقا دهد.

از حال هم باخبر هستند

زوج‌های خوب، از حال هم باخبر هستند. منظور موضوعات عمقی و ریشه‌ای نیست، هر چند زوج‌های موفق درباره‌ چنین مسائلی نیز با هم دقیقا گفت‌وگو می‌کنند، اما در این قسمت، منظور این است، زوج‌هایی که خوشبخت هستند و درک خوبی از هم دارند، نسبت به حال‌و‌هوای هم بی‌تفاوت نیستند. به‌عنوان مثال بعد از اینکه از سر کار برمی‌گردند با هم گپ‌و‌گفتی خودمانی و صمیمی دارند و از اوضاع دنیای خود، بچه‌هایشان و غیره حرف می‌زنند.

راز عشق در رابطه عاطفی

فراموش نکردن خنده، راز عشق در رابطه عاطفی

خندیدن به موضوعی مشترک در کنار همسر باعث نزدیکی و وحدت زیادی میان زوج‌ها می‌شود. پس سعی کنید برای بهبود رابطه و داشتن اوقاتی خوش، بعد از اینکه از سر کار بازمی‌گردید با چیزی خود و همسرتان را شاد کنید. به‌عنوان مثال برای هم لطیفه بگویید، ماجراهای خنده‌دار تعریف کنید یا به هر طریق دیگری که می‌توانید، شادی و شوخی را به زندگی مشترک‌تان وارد کنید. البته فراموش نکنید که این شوخی‌ها نباید درباره‌ طرف مقابل‌تان باشد و حتما مرز میان شوخی و بی‌احترامی را بدانید و حفظ کنید.

تمرینات مناسب برای آرامش عضلات‌‌شان انجام می‌دهند

وقتی از سر کار به خانه بازمی‌گردید، معمولا تن خسته‌ای دارید و نیاز به استراحت و آرامش زیادی احساس می‌کنید. برای رفع خستگی بهتر است از ماساژ استفاده کنید. از همسرتان بخواهید، گردن و شانه‌هایتان را ماساژ بدهد و شما نیز همین کار را برای او بکنید. ماساژ پاها نیز به رفع خستگی خیلی کمک می‌کند. این کار به نزدیکی و حفظ رابطه‌ شما کمک می‌کند، زیرا ضمن اینکه خستگی جسمی از تن‌تان خارج می‌شود، تلویحا به همسرتان این پیام را منتقل می‌کنید که دوستش دارید و برای خستگی‌هایش هم ارزش قائل هستید.

اوقاتی را به‌تنهایی می‌گذرانند

بعد از اینکه از محل کار به خانه رسیدید، زمانی را به‌تنهایی خود اختصاص بدهید. شما باید ضمن تلاش برای گذراندن اوقاتی خوب و بهره‌ور با همسرتان، به فردیت خود نیز توجه داشته باشید. حفظ استقلال درونی برای هر فرد بسیار ضروری است. در این صورت است که می‌توانید رابطه دونفره‌تان را هم بهبود ببخشید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب اشتباهات مهلک که به طلاق ختم می‌شوند سر بزنید.

راز عشق در رابطه عاطفی

در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند

منظور از اینکه با هم در مسابقات ورزشی شرکت کنید، آمادگی پیداکردن برای حضور در مسابقات المپیک نیست. منظور این است که با همسرتان، برنامه‌هایی ورزشی تدارک ببینید و درواقع، به فکر سلامت جسمی و شادابی همدیگر باشید. مثلا غذاهای سالم درست کنید و بخورید، دونفره ورزش کنید و سعی کنید ابعاد مختلف رابطه‌تان را در انجام کارهای مفید و متنوع بهبود ببخشید. حتی نظافت در کنار هم نیز می‌تواند شما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

بازی‌های فکری و رقابتی انجام می‌دهند

زمانی را به انجام بازی‌های فکری و بامزه اختصاص بدهید. سعی کنید در برنده‌شدن با هم رقابت کنید و هم را به چالش بکشید. انجام بازی‌هایی که به هر یک از شما اجازه‌ استفاده از قدرت فکر می‌دهد، اوقات خوشی را برای‌تان فراهم می‌کند و به شما و همسرتان کمک می‌کند تا تنوع بیشتری در رابطه‌تان ایجاد کنید. کمی رقابت مختصر نیز هیجان‌انگیز خواهد بود.

نوازش یکدیگر و محبت به هم، راز عشق در رابطه عاطفی

خستگی‌های کاری شما باید پس از بازگشت به خانه از تن و روح شما زدوده شوند. پس تلاش کنید با ابراز محبت، نوازش و غیره  بار خستگی‌ها را از دوش همسرتان بردارید و همدیگر را حمایت کنید.

نوازش یکدیگر و محبت به هم

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا فقط عشق برای ازدواج کافی است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…