با این رفتارها، همیشه قابل احترام باشید

3
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقریبا همه‌ افراد در هر سن‌ و‌ سال و موقعیت اجتماعی‌، دوست دارند مورد احترام واقع شوند و جایگاه‌شان به‌عنوان یک انسان محترم، حفظ شود.
رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

احترام خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود. احترام به‌دست آوردنی است و برای همین لازم است، رفتار مناسبی داشته باشید تا دیگران برای شما احترام قائل شوند. در این مطلب از دلتامگ به بررسی رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند، می‌پردازیم.

رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

شاید تیم کاری شما به عادت‌های کاری‌، هوش‌ یا توانایی شما برای بستن قرارداد احترام بگذارند، اما چیزهای بیشتری برای احترام‌گذاشتن وجود دارد. اگر به‌عنوان یک فرد احترام لازم را دریافت کنید، برنده هستید. در ادامه نکاتی برای کسب احترام بیشتر آورده شده است.

مهربان باشید از رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

همیشه با هرکسی که در طول روز می‌بینید، از همسر و فرزندان‌تان گرفته تا همکار یا حسابدار فروشگاه مودبانه رفتار کنید. گفتن این حرف از انجام آن راحت‌تر است، بخصوص اگر روز بدی را گذرانده باشید. اما اگر می‌خواهید محترمانه با شما رفتار شود، باید با همه درست رفتار کنید و مهربان بودن را از یاد نبرید.

 

رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

محترمانه رفتار کردن از رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

رفتارهای غیر‌محترمانه مانند چشم‌غره‌‌رفتن، استفاده‌ بیش‌از‌حد از تلفن‌همراه را کنار بگذارید و برای درمان پرحرفی خود چاره‌ای بیندیشید. این کارها نه‌ تنها نشانه‌ بی‌احترامی به فردی است که با او ارتباط دارید، بلکه مانع از برقراری ارتباط بیشتر و حل مسئله نیز خواهد شد. همچنین ممکن است نوعی شکاف همیشگی بین شما به‌وجود آورد.

گوش‌کردن فرآیندی فعال است و به هیچ‌وجه منفعل نیست. گوش‌دادن به این معنی است که شما افکار و عقایدتان را از ذهن‌تان خارج می‌کنید و واقعا به چیزهایی که دیگران می‌خواهند به شما منتقل کنند، گوش می‌دهید. اغلب در گفت‌و‌گوهای امروزی، نظرات یک فرد سبب می‌شود افکار شنونده تحریک شود و او هم داستان خود را در روند مشابهی مطرح می‌کند.

مفید باشید

افرادی که همیشه آماده کمک‌کردن به دیگران هستند یا در موقعیت‌های لازم به دیگران گوش می‌دهند یا به دنبال فرصتی برای کمک‌کردن هستند، احترام بیشتری دریافت می‌کنند. به‌دنبال فرصت‌هایی برای کمک‌کردن باشید، حتی اگر قبلا این موقعیت‌ها را نادیده می‌گرفتید. مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید. منتظر نمانید تا کسی درخواست کمک کند آنگاه یاری‌اش کنید، اگر می‌بینید کسی کمک لازم دارد، کمکش کنید.

مطلب پیشنهادی:  هشدار: عزت نفس خود را نابود نکنید!

 

رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

بهانه‌تراشی نکردن از رفتارهایی که باعث جلب احترام می‌شوند

فعالیت‌های شما به‌ جز در بعضی موارد پیش‌بینی نشده، براساس انتخاب‌هایتان صورت می‌گیرد و دلیلی برای بهانه‌تراشی وجود ندارد. کارتان را انجام دهید. اگر معمولا دیرتر از موعد به جایی که باید می‌رسید، احتمالا به این دلیل است که در مدیریت زمان خود مشکل دارید. درصورتی که کاری را به اتمام نرسانده‌اید به احتمال زیاد به این دلیل است که روی آن تمرکز نکرده‌اید یا به نظرتان انجام آن کار غیرضروری بوده است.

خشم را کنار بگذارید

عصبانیت و ناراحتی به هیچ‌کس جز خودتان آسیب نمی‌زند. بیشتر از چند لحظه خشم را در خودتان نگه ندارید.  کار خود را جبران کنید یا از آن بگذرید. در حالت خشم باقی نمانید. توجه داشته باشید که استرس سبب ایجاد هیجان می‌شود و می‌تواند در سلامتی شما مشکل ایجاد کند. هیچ‌کس ایده‌آل نیست و هرکسی مشکلاتی دارد. به خودتان و دیگران اجازه دهید تا حال بهتری داشته ‌باشید.

مشتاق تغییر باشید

لجبازی شما را به‌جایی نمی‌رساند. قبول کنید که تغییر جزئی از روند تکامل است. مهارت‌های رشد فردی را در خودتان تقویت کنید. به‌عنوان مثال به یادگیری مهارت‌های جدید بپردازید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید و بخصوص رفتارهای غیرارادی خود را بررسی کنید و به خاطر این سعی و تلاش در مسیر بهترشدن خودتان را تحسین کنید.

سخن پایانی

همه مردم دوست دارند احترام ببینند و از بی احترامی احساس انزجار کنند. اما باید یادمان باشد که احترام دیدن با احترام گذاشتن رابطه مستقیم دارد.

3 دیدگاه

  1. بهروز

    16 آبان 1402 در 8:47 ب.ظ

    خوب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    30 آذر 1402 در 0:48 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    30 آذر 1402 در 0:49 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…