خرید و فروش بقایای اجساد، رسوایی جدید شبکه‌های اجتماعی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجارت بقایای اجساد مردگان در آمریکا، پس از بازداشت مردی در ایالت پنسیلوانیا به دلیل خرید و فروش اجزای اندام انسانی در فیسبوک، به موضوعی داغ و سوژه رسانه‌ها بدل شد.
خرید و فروش بقایای اجساد

پلیس منطقه پنسبورو در ایالت پنسیلوانیا، اخیرا «جرمی پلی» ۴۰ ساله را پس از دریافت شکایت نامه‌ای مبنی‌بر اینکه به احتمال زیاد بخش‌هایی از اجزای بدن انسان را از طریق فیسبوک خریده، بازداشت کرده است. در این مطلب مجله دلتا به بررسی موضوع خرید و فروش بقایای اجساد می‌پردازد.

خرید و فروش بقایای اجساد

گفته می‌شود او از طریق فیسبوک در خرید و فروش اجزا بدن دست داشته است. اجزایی نظیر مغز انسان، لگن خاصره، ۴ دست انسان، یک تکه پوست و فک کودکی که هنوز دندان به آن متصل بود، دست داشته است. چندین سطل چند لیتری حاوی اجزای مختلف اجساد مردگان در زیر زمین خانه جرمی پلی که متهم به خرید این اشیا از طریق فیسبوک بوده، پیدا شده است.
در آمریکا خرید یا فروش اندام انسانی جرم نیست. در نتیجه اتهامی متوجه پلی به خاطر تجارت بقایای اجساد مردگان نخواهد شد. با این حال او با جرم دریافت اشیای ربوده شده و جرم سوء استفاده از یک جنازه مواجه خواهد بود. پلی متهم است که این اجزا را از زنی که گفته می‌شود در دزدی اجزای اندام انسانی از سردخانه دانشگاه آرکانزاس دست داشته، خریداری کرده است.
امروزه خرید و فروش بقایای اجساد مردگان در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین، تجارتی پر رونق است. بسیاری از کلسکیونرها در قالب جوامع آنلاین به خرید این اندام انسانی مشغول هستند. جمجمه و سایر استخوان‌های بدن از جمله بیشترین اجزایی هستند که کلکسیونرها در فضای مجازی به دنبال آن می‌گردند.

خرید و فروش بقایای اجساد

کلکسیونری با ۴ هزار دنبال کننده در اینستاگرام

دبی ریندلرز یک کلکسیونر بلژیکی که دارای حساب کاربری در اینستاگرام با ۴ هزار دنبال کننده است. او در این باره می‌گوید: برای مردم خارج از جامعه علاقه‌مند به کلکسیون اجزای بدن مردگان، شاید تا حدی ناراحت کننده باشد. اما مردمی که در کار تجارت اجزای بدن مردگان یا جمع‌آوری آن‌ها در یک کلکسیون هستند، مردمی واقعی و دوست داشتنی هستند.
جمع آوری اجزای بدن مردگان در تاریخ سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. هزاران سال قبل تمدن‌هایی بوده‌اند که از بقایای اندام مردگان به عنوان سوغات استفاده می‌کردند یا جام‌هایی از کاسه‌های سر مردگان درست می‌کردند یا اجزای بدن مردگان را به صورت جام قهرمانی به برندگان در مسابقات اهدا می‌کردند. در جوامع مدرن چه چیزی محرک انسان در گردآوری اجزای بدن مردگان است؟

کلکسیونری با ۴ هزار دنبال کننده در اینستاگرام

نظر روانشناسان درباره این اتفاق

آرون سورتیس روانشناس در این باره می‌گوید: در روانشناسی از دو جنبه می‌توان درباره گردآوری اجزای بدن سخن گفت. یکی اقدام به گردآوری و دیگری علاقه به استفاده از این اشیا ترسناک و وحشتناک به عنوان کلکسیون است. گردآوری را می‌توان در زمره شیوه‌ها و تکنیک‌ها برای بقا ارزیابی کرد. اما زمانی که فردی به طور ویژه علاقه‌مند به گردآوری اجزای بدن مردگان می‌شود دیگر پای ذهن می‌آید وسط و این ذهن است که دنیای اطراف خود را مدیریت می‌کند. این اتفاق به دلیل این رخ می‌دهد که فرد علاقه‌مند به گردآوری اجزای بدن مردگان به احتمال زیاد در دوره کودکی خود از والدین خویش محبت ندیده است. مطلب کم‌خوابی منجر به این بیماری خطرناک می‌شود را بخوانید.

نظر روانشناسان درباره این اتفاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رسم عجیب دنیا که باورتان نمی‌شود! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…