در آخرین ماه تابستان کجا برویم؟

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران کشور چهار فصل است و می‌توان در تابستان هم، به دل زمستان پا گذاشت. فقط باید مقاصد گردشگری کوهستانی را انتخاب کنید.
مقاصد گردشگری تابستانی در داخل ایران

تابستان همیشه فرصتی برای سفرهای بی‌دغدغه است؛ به ویژه اگر فرزند دانش‌آموزی داشته باشید، بهترین زمان سفر برای شما تعطیلات تابستان است. مقاصد گردشگری تابستانی خود را فقط و فقط محدود به آب‌وهوای خنک نکنید. چرا که ایران پر از دیدنی‌‌های شگفت‌انگیز است. مجله دلتا به شما مقاصد گردشگری تابستانی در داخل ایران را معرفی‌‌ می‌کند.

کردستان

متاسفانه آن‌طور که باید به کردستان زیبا اهمیت داده نشده درصورتی‌که این منطقه پر از شگفتی است. از دریاچه زریوار و چشمه‌‌های جوشانش گرفته تا آب‌وهوای خنک تابستانی‌اش! طبیعت کردستان زبانزد توریست‌‌هاست. کافی است یکبار به کردستان سفر کنید تا این شهر به یکی از مقاصد گردشگری تابستانی در داخل ایران شما تبدیل شود.

کردستان

لرستان

معروف‌ترین بنایی که از لرستان در خاطر هر کسی‌‌ می‌ماند، قلعه فلک‌الافلاک است. این قلعه بر فراز تپه‌ای واقع شده که‌‌ می‌توان چشم‌انداز شهر خرم‌آباد را از بالای آن به خوبی تماشا کرد. آبشار بیشه، دریاچه کیو، گرداب سنگی و پل شکسته لرستان، از دیگر دیدنی‌‌های توریستی این استان است.

اردبیل

اگر دلتان‌‌ می‌خواهد در میان جاده‌‌های مه‌گرفته رانندگی کنید، به سرعین بروید و در تابستان، هوای خنک و زمستانی را تنفس کنید. تابستان اردبیل خنک است اما سرمای آزاردهنده ندارد. در عوض طبیعت فوق‌العاده آن، دیدنی‌تر‌‌ می‌شود. چشمه‌‌های آبگرم، آش دوغ محلی و عسل‌‌های خوشمزه اردبیلی، مسافران زیادی را از اقصی‌نقاط ایران به این شهر زیبا دعوت‌‌ می‌کند.

آلادشت مازندران

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مقاصد گردشگری تابستانی در حوالی خود‌‌ می‌گردید، آلادشت مازندران را از دست ندهید. آلاشت ۴ ساعت با تهران فاصله دارد و روستایی با صفاست که آب‌وهوای آن فراموش‌نشدنی است. اگر به آلادشت سفر کردید، مقصد بعدی خود را سوادکوه قرار دهید. مازندران جای دیدنی کم ندارد، بهترین جاهای دیدنی ساری را بخوانید.

فیروزکوه

ساکن تهران باشی اما فیروزکوه را ندیده باشی؟ این حرف‌‌ها با هم جور در نمی‌آید! فیروزکوه بیخ گوش تهرانی‌‌هاست و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تابستانی برای آن‌‌ها محسوب‌‌ می‌شود. از هوای خنک، طبیعت بکر و تماشای اسب‌‌های تنومند که در دشت‌‌های سرسبز فیروزکوه در حال دوییدن هستند، نمی‌شود گذشت!

فیروزکوه

تبریز

در محله‌‌های قدیمی تبریز قدم بزنید و از هوای سبک و دل‌انگیز آن لذت ببرید. در محله مارالان که مکانی برای زندگی آهوها در گذشته بوده، عکاسی کنید و به زیارتگاه ننه مریم که از اوایل دوره قاجار به یادگار مانده، سر بزنید.

شیراز

در سفر به شیراز از باغ ارم که به راستی تکه‌ای از بهشت شیراز است، دیدن کنید. اگر هم دلتان‌‌ می‌خواهد کمی خنکی به ریه‌‌هایتان تزریق کنید، به آبشار مارگون که در ناحیه کوهستانی شیراز واقع شده است سر بزنید. در سفر خود، دریاچه کفه خنج، گردشگاه میان کتل، تنگ تیزآب، گردشگاه هفت برم و باغ جنت شیراز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مشهد مقدس

شاعر بزرگ پارسی زبان، حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد آرام گرفته است. باغ گیاه شناسی مشهد هم از آن دسته دیدنی‌‌های این شهر است که حیف است از دستش بدهید. پا فراتر بگذارید و به روستاها و بناهای دیدنی مشهد سر بزنید.

مشهد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دریا و جنگل را تنها در یک مسیر ببینید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  7. زینب

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…