از تقویت مو تا کاهش سلولیت با این ماده طبیعی

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیبایی برای تمامی خانم‌ها موضوع بسیار مهمی است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که سالانه سهم بسیار زیادی از گردش پول در دنیا، مربوط به صنعت لوازم آرایش و حوزه زیبایی است.
معجزه زنجبیل برای پوست و مو

احتمالا درمورد خواص زنجبیل زیاد شنیده باشید. زنجبیل به‌عنوان دارویی شفا‌بخش، شهرتی دیرینه دارد. از زنجبیل برای درمان خانگی ناراحتی معده، درمان سرماخورگی و حتی درمان علائم آنفولانزا استفاده می‌شود. بااین‌حال، نمی‌توان خواص زنجبیل برای پوست و زیبایی را نادیده گرفت. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع معجزه زنجبیل برای پوست و مو می‌پردازیم.

معجزه زنجبیل برای پوست و مو

جوان‌سازی پوست

خوردن زنجبیل برای از بین بردن آثار پیری بسیار مناسب است. زنجبیل حدود ۴۰ ویژگی آنتی‌اکسیدانی دارد و مصرف آن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوارض پیری جلوگیری می‌کند. همچنین زنجبیل می‌تواند رنگ پوست و انعطاف‌پذیری آن را حفظ کند. برای استفاده‌ مناسب از خواص زنجبیل برای پوست می‌توانید هفته‌ای دوبار مخلوط مساوی از زنجبیل، عسل و آب لیموترش تهیه کنید و به‌مدت ۳۰ دقیقه به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست شما می‌شود.

 تقویت‌کننده‌ی رشد موها

زنجبیل جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد که برای تحریک رشد موهای سر بسیار مناسب است. وجود مقدار زیادی از ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدچرب به تقویت موها کمک می‌کند و در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. برای این کار مخلوطی از زنجبیل رنده‌شده و روغن جوجوبا تهیه کنید و روی موی سر خود ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو بشویید.

خواص زنجبیل برای مو

مبارزه با شوره‌ی سر

خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ موجود در زنجبیل، در درمان شوره سر کاربرد دارد. برای این کار می‌توانید فقط از روغن زنجبیل استفاده کنید یا مخلوطی از دو قاشق روغن زنجبیل و سه قاشق روغن زیتون یا روغن کنجد را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این مخلوط باید به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجار دهید تا از شوره‌ سر خلاص شوید.

کاهش سلولیت (تجمع چربی در بدن)

زنجبیل علاوه‌بر خاصیت سم‌زدایی بدن و تقویت‌کنندگی، برای کاهش سلولیت بسیار مناسب است. مقداری زنجبیل و لیمو را روی بدن خود بمالید، این کار جریان خون را بیشتر می‌کند و با ازبین‌بردن سلولیت، اندام شما را متناسب خواهد کرد. برای این منظور می‌توانید از ۱/۲ فنجان شکر، ۱/۴ فنجان روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده‌شده تازه و مقداری آب‌لیمو هم استفاده کنید. این ترکیب را می‌توانید به‌مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

خواص زنجبیل برای پوست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب ۳ بالم لب خانگی که برای شما معجزه می‌کند را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۲۶ ق٫ظ

    سلام مطلب آخر متوجه نشدم شکر روغن زیتون زنجبیل آبلیمو باید خ‌رد یا برای بدن مالشداد. ممنونم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  5. nori 09907193320

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    سلام مجله ای آموزشی واطلاعات دهندومفید برای همه باتشکر ازمدیریتمحترم وهمه افرادی ک این مشقت وزحمت رومتحمل می شوند کارتون عالیست💐🌹💜💚💙👌👌👌

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

      درود بر شما و ممنون از همراهی صمیمانه‌تون🌹🌹😍😍

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…