آیا فقط عشق برای ازدواج کافی است؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا عشق برای ازدواج کافی است؟ خیر! ممکن است همان قدر که سریع عاشق شده بودید، همانقدر سریع فارغ شوید. بعد چه می‌شود؟
بررسی عشق در ازدواج

برخی از دختران زمانی که وارد یک رابطه می‌شوند بر این باور هستند که عشق بر زندگی آن‌ها حاکم است در این مطلب از مجله دلتا به این بررسی عشق در ازدواج می‌پردازیم.

بررسی عشق در ازدواج

عشق بسیار قوی است، اما ممکن است پس از مدتی محو شود. پس نمی‌تواند تنها دلیل یک رابطه بلند مدت باشد. یک ازدواج درست به مصالح دیگری نیز نیاز دارد.

از رابطه های یک طرفه پرهیز کنید

در برخی روابط خانم ها بیش از اندازه احساساتی هستند و محبت می کنند تا طرف مقابل او را ترک نکند و باج عاطفی به او می‌دهند. این مدل رابطه‌ها یک مدل ارتباط یک طرفه است. به این صورت که من به تو سرویس می‌دهم چرا که تو آدم مهم‌تر و بهتری از من هستی، این رفتار محبت افراطی، باعث می‌شود  طرف مقابل هیچ وقت احساس خلاء نکند و به‌طور نا خودآگاه باعث شده فرد نادیده گرفته و ترک شود.

دخترانی که عزت نفس شکننده‌ و احساس بی‌کفایتی و بی‌ارزشی دارند، برای نگه داشتن فرد در رابطه دست به هر کاری می‌زنند. برخی دیگر از خانم‌ها عدم پختگی هیجانی دارند و به احساسات خود زیادی شاخ و برگ می‌دهند. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مهم‌ترین خواسته مردان در رابطه عاطفی چیست؟ سر بزنید.

بررسی عشق در ازدواج

از رویا پردازی تا لطمه خوردن از نکات بررسی عشق در ازدواج

عده‌ای از افراد در مهارت‌های زندگی ضعف دارند. مهارت خودآگاهی، مدیریت عاطفی و تفکر منطفی ندارند. توانایی تحمل تنهایی را ندارند و رفتارهای خود را توجیه می‌کنند. تفکر رویایی از عشق دارند و نمی‌توانند از طرف مقابل کلمه نَه را بشنوند.

بیش از اندازه احساسی شدن در رابطه باعث ایجاد دلبستگی افراطی می‌شود

خانم‌هایی که در روابط بیش از اندازه احساساتی  هستند، سبک دلبستگی نا ایمن اضطرابی دارند. این افراد در رابطه وابسته و چسبنده هستند. آن‌ها دیدگاه منفی نسبت به خود و دید مثبت و حامی نسبت به طرف مقابل دارند، پیامد این سبک‌های رفتاری باعث عدم دست‌یابی به بلوغ عاطفی، عزت نفس شکننده، نوسانات خلقی، حساسیت به اتفاقات رخ داده است، همچنین دائما ترس از طرد شدن و کنار گذاشته شدن دارند که پیامد این رابطه جذب بیشتر به رابطه است.

زمانی که افراد تشنه محبت و توجه هستند، التماس در رابطه بیشتر می‌شود. بسیاری از ارزش‌ها فدا می‌شود، به دنبال پذیرش جویی، جلب توجه و تاکید افراطی بر تایید از سوی دیگران دارند.

همان‌طور که هستید با طرف مقابل برخورد کنید از نکات بررسی عشق در ازدواج

فردی که عاشق واقعی باشد نسبت به نیازهای شما حساس است. با شما مهربان، فداکار، باگذشت، صبور و صادق است. شما را همان طور که هستید می‌پذیرد و به فعالیت‌ها، احساسات و علایق شما احترام می‌گذارد.

ازدواج یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است. ازدواج موفق باعث افزایش متغیرهای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود و برعکس شکست در ازدواج و طلاق باعث پیامدهای وخیم فردی و اجتماعی می‌شود.

ملاک های مناسب در ازدواج چیست؟

وی درباره ملاک های مناسب در ازدواج بیان کرد: هر کدام از طرفین پیشنهاد گفتن رابطه را به خانواده داشته باشند، زمانی که دختر و پسر برای برقراری رابطه به هر روشی پیش قدم می شوند، بهتر است دخترخانم‌ها شرط مطرح کردن موضوع را با خانواده جزو اصول خود قرار داده و بیان کنند، معمولا اگر پسری واقعا قصد ازدواج داشته باشد با این قضیه مخالفت نمی کند و این می تواند اولین گام برای سنجش پسر در آغاز یک رابطه ازدواج محسوب شود.

از عاطفی کردن رابطه خود اجتناب کنید

یکی از معیارهای ازدواج پسران در رابطه این است که دختران از عاطفی کردن زود هنگام رابطه خودداری کنند. به دلیل اینکه حفظ و سلامت رابطه برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و با توجه به بافت رابطه و نظرات دخترخانم مرزبندی رابطه را انجام می‌دهند.

بررسی عشق در ازدواج

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواستگاری دختر از پسر خوب است یا بد؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…