۵ رسم عجیب دنیا که باورتان نمی‌شود!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر فرهنگ خاص در هر اقلیم، آداب و رسوم خودش را دارد. تفاوت و تنوع فرهنگی و عقیده دنیایی رنگارنگ از رسوم مختلف را به ‌وجود می‌آورد.
 آداب و رسوم عجیب جهان

یکی از چیزهایی که ما انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند علاقه و پایبندی‌مان به آداب و رسوم مختلف است. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه کرده‌اند. در حقیقت، انسان‌ها چنان عاشق اجرای رسوم‌اند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه‌رو بوده است. دلتامگ در این مطلب به بررسی برخی از آداب و رسوم عجیب جهان می‌پردازد.

 آداب و رسوم عجیب جهان

۱۲ سپتامبر، روز زایش در روسیه!

فرهنگ‌های مرسوم در هر کشور معمولا با شیوه‌های منحصربه‌فردی در روابط زناشویی و تولیدمثل رخنه می‌‌کنند که در بیشتر مواقع هم نتیجه‌ای موثر دارند. رسم عجیب‌وغریب بعدی متعلق به روسیه است: شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای تشویق مردم به فرزندآوری! جمعیت روسیه با کاهش میزان زادوولد همراه است. میزان مردان و زنان در این کشور برابر نیست و طول عمر مردان روس کاهش یافته است. همین موضوع سبب شده است تا در تقویم رسمی روسیه، ۱۲ سپتامبر به روز زایش شناخته شود. در این روز مشاغل از طرف دولت تعطیل می‌شوند. ۱۲ سپتامبر در روسیه تعطیل است تا زوج‌های جوان بدون آنکه دغدغه رفتن به محل کار را داشته باشند، در خانه بمانند و فرصتی برای خلوت با یکدیگر پیدا کنند تا احتمال باروری افزایش یابد.

۱۲ سپتامبر، روز زایش در روسیه!

اشاره با انگشت شست در مالزی!

با اینکه اشاره با انگشت اشاره در بسیاری از فرهنگ‌ها رفتاری جاافتاده و مرسوم است، در بعضی از کشورها این رفتار عملی بی‌ادبانه محسوب می‌شود. در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی، این حرکت توهین‌آمیز تلقی می‌شود. در این کشورها مردم به‌جای انگشت اشاره، با انگشت شست یا دست باز اشاره می‌کنند.

اشاره با انگشت شست در مالزی!

غذاهای پرسروصدا در ژاپن!

هر سرزمینی آداب خاصی برای غذاخوردن دارد. در فرهنگ کشورهای غربی، ایجاد سروصدا هنگام غذاخوردن رفتاری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در حالی ‌که در کشور ژاپن، ایجاد صداهای ناشی از تند غذاخوردن معنی کاملا متفاوتی دارد. این تفاوت بیشتر درمورد غذاهای رشته‌ای همچون پاستا و نودل مشهود است. در واقع، غربی‌ها عادت دارند چنگال را در رشته‌های دراز بپیچانند و آن‌ها را مهار کنند و سپس در دهان قرار دهند؛ اما ژاپنی‌ها بدون پیچاندن رشته‌ها، آن‌ها را سرو می‌کنند. به همین دلیل، این سبک غذاخوردن با سروصدا همراه است.

مطلب پیشنهادی:  مردم در این کشورها غرق در پول و ثروت هستند + ویدیو

غذاهای پرسروصدا در ژاپن!

دست چپ ممنوع!

در فرهنگ بعضی از سرزمین‌ها، استفاده از دست چپ برای انجام بسیاری از کارها عملی بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در همین ایران خودمان نیز چپ‌دست‌ها در قدیم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند. شاید از بزرگ‌ترهای خود شنیده باشید که به‌خاطر نوشتن با دست چپ بارها تنبیه شده‌اند! این تصور بیشتر به‌خاطر استفاده از دست چپ در شست‌وشو و تمیزکردن خود هنگام رفتن به توالت و کثیف‌شدن آن در ذهن‌ها نقش بسته است.

این باور عجیب‌وغریب هنوز در بسیاری از سرزمین‌های خاورمیانه، سریلانکا، هند و مناطقی از آفریقا در بین مردم رواج دارد و همانطور که دست دادن در زمان احوال‌پرسی در بیشتر نقاط دنیا با دست راست معقول و پذیرفته است، در فرهنگ این کشورها علاوه بر دست دادن، اجرای بسیاری از آداب نیز با دست چپ پذیرفته نیست. بنابریان یادتان باشد که برای ردوبدل‌کردن اسکناس، غذاخوردن و دست‌به‌دست‌کردن اشیا، در سفر به مناطق گفته‌شده، از دست راست خود استفاده کنید تا در زمان معاشرت با مردم سوءتفاهمی پیش نیاید.

 

آداب و رسوم عجیب جهان چیست

خوردن خاکستر مرده در ونزوئلا و برزیل از  آداب و رسوم عجیب جهان

وقتی شخص از دنیا می‌رود، اطرافیان به‌خصوص اعضای خانواده بیش از اندازه برای او دل‌تنگ خواهند شد. به‌نظرتان اگر خاکستر جسد سوخته این شخص را اعضای خانواده‌اش بخورند، باز هم دل‌تنگی به‌ سراغشان خواهد آمد؟ درست است که حتی تصور انجام این کار دور از ذهن است، اما قبیله یونامامو از برزیل و ونزوئلا این کار را انجام می‌دهند! دفن جسد خلاف سنت آنهاست. به همین دلیل، اهالی این قبیله جسد را می‌سوزانند. بعد از سوختن، خاکستر مرده را در بین اعضای خانواده تقسیم می‌کنند تا شخص فوت شده هرگز نتواند خانواده‌اش را ترک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …