کم‌خوابی منجر به این بیماری خطرناک می‌شود

۱۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نتایج یک تحقیق جهانی جدید نشان از آن دارند که خواب نامناسب و ناکافی می‌تواند قلب و عروق افراد را دچار مشکل کند و انواع سکته را افزایش دهد. این در حالی است که خوب خوابیدن این روند را معکوس می‌کند.
ارتباط کم خوابی و سکته قلبی

براساس تحقیقات جدید، خواب نامناسب، گستره وسیعی بین مردم جهان پیدا کرده است. به‌طوری که از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر دارای خواب کافی و مناسبی نیستند. این در حالی است که طبق تخمین دانشمندان، اگر همه افراد خوب بخوابند، از هر ده مورد شرایطی که به بیماری‌های قلبی عروقی می‌انجامد، هفت مورد آن قابل پیشگیری است. در این مطلب مجله دلتا به بررسی ارتباط کم خوابی و سکته قلبی می‌پردازد.

کم‌خوابی مشکل جهانی است

در این زمینه، محققان انستیتو ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه یا INSERM می‌گویند: با توجه به زندگی پرمشغله و ۲۴ ساعته امروزی ما، شیوع پدیده کم‌خوابی و خواب نامناسب مورد انتظار است. برای غلبه‌بر این مشکل، اهمیت کیفیت و کمیت خواب برای سلامت قلب باید در اوایل زندگی و زمانی که رفتارهای سالم، راحت‌تر ایجاد می‌شوند، آموزش داده شود. در این راستا، به حداقل رساندن سر و صدای شبانه و استرس در محل کار می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.

کم‌خوابی مشکل جهانی است

ارتباط کم خوابی و سکته قلبی

مطالعات قبلی در مورد ارتباط خواب و بیماری قلبی، عموما بر روی تنها یک عادت خواب متمرکز شده‌اند، مانند مدت زمان خواب یا آپنه خواب، که در آن تنفس هنگام خواب متوقف می‌شود. اما حالا در مطالعه جدید محققان فرانسوی، از نمره خواب سالم با ترکیب پنج عادت مختلف خواب استفاده‌شده است. آن‌ها ارتباط بین نمره خواب پایه و تغییرات در طول زمان در نمره خواب را با بروز انواع بیماری قلبی عروقی بررسی کرده‌اند.

نتایج مطالعه‌ای ۱۰ ساله

در این مطالعه، ۷۲۰۰ شرکت‌کننده مرد و زن ۵۰ تا ۷۵ ساله و فاقد بیماری‌های قلبی عروقی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در یک مرکز پزشکی پیشگیرانه وارد مطالعه شده‌اند. وضعیت آن‌ها از طریق معاینه فیزیکی و تکمیل پرسش‌نامه‌هایی در مورد سبک زندگی، سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی و شرایط پزشکی هر زمان، مورد پیگیری ۱۰ ساله قرار گرفت.

بررسی‌های محققان نشان داد که به ازای هر یک امتیاز افزایش در نمره خواب، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی، ۲۲ درصد کاهش می‌یابد. افرادی که دارای نمره ۵ در کیفیت و کمیت خواب بودند، ۷۵ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته قرار داشتند.

به گفته این محققان، نتایج مطالعات پتانسیل خوب خوابیدن را برای حفظ سلامت قلب و عروق نشان می‌دهد. نتیجه این بررسی حاکی از آن است که بهبود خواب با خطرات کمتر بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی مرتبط است.

آن‌ها افزوده‌اند: ما همچنین دریافتیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم مشکلات خواب دارند. بیماری‌های قلبی عروقی اصلی‌ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان هستند. آگاهی رسانی بیشتر در مورد اهمیت خواب خوب برای حفظ قلب سالم، امری است که در گستره جهانی نیاز به توجه بیشتر دارد.

این یافته‌های علمی ارزشمند و مهم در کنگره ESC Congress ۲۰۲۲ ارائه شده‌اند.

ارتباط کم خوابی و سکته قلبی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‌ترین اسباب بازی‌های دنیا را بخوانید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  3. محمدزمانیان

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۴۱ ق٫ظ

    خواص سنگ مروارید وزمرد___درمورد بختک.سپاس از زحمات گروه خیلی کمک میکنه به معلومات عمومی.سپاس.از صمیم قلب خسته نباشیدمیگم.خدا قوت امید دارم هرروز بهتراز روز پیش مطالب مزین تر قوی تر .خطا ناپذیر به راهتان ادامه دهید .

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      با سلام، مجله دلتا با هدف افزایش سطح آگاهی و رضایت مخاطبین به کار خود ادامه می‌دهد. جلب رضایت مخاطبی فرهیخته و آگاه چون شما برای خانواده مجله دلتا باعث خرسندی و شادکامی است. امیدواریم خانواده دلتا را بیشتر با نظرات سازنده و زیبای خود مستفیذ کنید. 🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ق٫ظ

    دستمریزا مطالب خوبی بود

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۲۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  13. ایمانی

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ب٫ظ

    بسیار عالی است

    پاسخ

  14. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…