به موهای ضعیف و نازک خود جان دهید

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موهای سالم و درخشان در زیبایی چهره ما تاثیر شگرفی دارد و موجب اعتماد‌به‌نفس در زندگی اجتماعی و دید مثبت نسبت به خود می‌شود.
روش های مفید برای تقویت مو

استفاده از روش های مفید برای تقویت مو به شما کمک می‌کند همیشه موهایی زیبا و درخشان داشته باشید. مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل‌تشخیص است. علاوه بر این خشکی‌ شدید یا چربی بیش‌ از حد نیز می‌تواند از نشانه‌های ضعیفی مو باشد. این نشانه‌ها اغلب ژنتیکی هستند و از پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شوند؛ اما گاهی نیز ممکن است عوامل هورمونی از‌ جمله یائسگی، قرص‌های ضدبارداری، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عفونت قارچی پوست سر و بعضی روش‌های درمانی سرطان دخالت داشته باشند. همراه دلتامگ باشید.

روش های مفید برای تقویت مو

در ادامه به چند روش مفید و مؤثر برای تقویت موهایتان اشاره کرده‌ایم.

از محصولات آرایشی – بهداشتی با‌کیفیت استفاده کنید

اولین توصیه‌ای که برای مراقبت و تقویت مو‌ها مطرح می‌شود، استفاده از محصولات آرایشی – بهداشتی مرغوب است. ضرورت استفاده از این محصولات برای بازگردانی مو به حالت طبیعی خود، وجود ترکیبات تقویت‌کننده‌ای مانند پروتئین، آمینواسید، ویتامین‌های E (تقویت ساقه مو)، A (شفافیت و جلوگیری از ریزش مو) و C (رفع خشکی مو) است که کیفیت و فرمول ساخت آن در هر محصول متفاوت است.

هرگز از شامپو‌هایی که مو را خشک می‌کنند استفاده نکنید. همچنین هنگام استفاده از نرم‌کننده مو، ابتدا مایع نرم‌کننده را به ریشه موها بزنید و سپس این روند را تا انتهای تارهای مو ادامه دهید.

از محصولات آرایشی - بهداشتی با‌کیفیت استفاده کنید

روش های مفید برای تقویت مو مثل استفاده کمتر از مواد شیمیایی

آسیب‌پذیری موها با استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی افزایش می‌یابد. مواد شیمیایی خطرناک در بیشتر مواقع از طریق رنگ مو وارد تار‌های مو می‌شود و با آسیب رساندن به فیبر مو باعث ضعیف و نازک شدن تارهای مو می‌شود.

همچنین استفاده از دستگاه‌های حالت‌‌دهنده‌ باعث کاهش مقاومت تارها می‌شود. مواد شیمیایی تارهای مو را خشک می‌کند و باعث پیچ‌خوردگی (همان وزشدن) موها می‌شود.

اگر استفاده از این مواد و دستگاه‌ها ادامه داشته باشد، در نهایت باعث شکنندگی و دوشاخه شدن (موخوره) اگر تأثیر مواد شیمیایی تا حدی پیش رفته باشد که روش بالا برای تقویت موها مؤثر نباشد، تنها راه باقی‌مانده پروتئینی کردن موها است که حداقل هفته‌ای یک‌بار باید انجام شود.

برای این کار ابتدا باید موهای خود را با شامپوی مرطوب‌کننده تمیز کنید. پس از گرفتن رطوبت مو، ماسک یا محلول پروتئینی شامل ماست، عسل، روغن‌زیتون و سس مایونز را روی تمام تارهای مویتان بمالید و یک شب‌روی موها نگه دارید.

آتیش بازی ممنوع! موهای ضعیف به حرارت حساس‌ هستند

حرارت و دمای بالا خصوصاً هنگام استفاده از سشوار، بیگودی و دیگر حالت‌دهنده‌های مو باعث آسیب‌دیدن بافت پوششی مو می‌شود و با ایجاد اختلال در تعادل رطوبت تارهای مو موجب شکنندگی و ضعیف‌شدن مو می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چرا برگ گیاهان آپارتمانی ما سوراخ می‌شوند؟

هنگامی که موهایتان خیس است از سشوار داغ استفاده نکنید. حرارت سشوار آب درون لایه کوتیکول تار مو را بخار می‌کند، به فیبر مو آسیب می‌رساند و تارهای مو را نازک و ضعیف می‌کند.

آتیش بازی ممنوع! موهای ضعیف به حرارت حساس‌ هستند

از گره‌خوردگی و وزشدن موها جلوگیری کنید

کوتاه نگه‌داشتن موها از رسیدن موخوره به ساقه مو و آسیب‌دیدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از شامپو‌های کراتینه و نرم‌کننده‌ها پروتئین را به موها باز می‌گرداند و از وزشدن مو جلوگیری می‌کند. هرچند این روند به‌کندی پیش می‌رود؛ اما در نهایت این مشکل برطرف می‌شود.

بعد از شامپو زدن به مو، از نرم‌کننده‌های قوی و سرم‌های مناسب برای موهای پیچ‌خورده استفاده کنید. هنگام استفاده از سرم‌های روغنی از زدن آن به طور مستقیم بر روی پوست سر خودداری کنید، زیرا موهایتان را چرب نشان می‌دهد.

موخوره را کنترل کنید

موخوره یا همان دوشاخه شدن انتهای تارهای مو، با وجود ضررهایی که برای سلامتی مو دارد، هنوز بدون هیچ درمان قطعی پابرجا مانده است. برای کنترل این مشکل که در بانوان رایج‌تر است باید هر ۶ تا ۸ هفته موها را کوتاه کنید.

روش‌های درمان موقت دیگری هم مانند استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های ملایم و مرطوب کردن محل دوشاخه شدن تارها با روغن‌های مخصوصی مانند بادام و زیتون می‌توانند تأثیرگذار باشند.

تقویت مو با ماسک زرده تخم‌مرغ

زرده تخم دارای پروتئین‌هایی است که فولیکول مو برای قوی‌شدن به آن نیاز دارد. زرده تخم‌مرغ نیز دارای چندین ماده مغذی است که منبع بسیار عالی برای رشد و تقویت مو به‌حساب می‌آید. درواقع ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ شامل ویتامین‌های A، D، بیوتین و فولات هستند.

با انجام مراحل زیر می‌توانید ماسک زرده تخم‌مرغ را درست کنید:

تقویت مو با ماسک زرده تخم‌مرغ

  • زرده ۳ عدد تخم‌مرغ را جدا کنید و با ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • این دو ماده را به‌خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
  • پوست سر و ریشه موها را به‌خوبی به مواد مخلوط شده آغشته کنید.
  • پس از اینکه مخلوط را به‌خوبی روی موهای خود مالیدید، سر را با استفاده از کلاه حمام بپوشانید.
  • اجازه دهید که ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند.
  • در آخر کافی است که با آب نسبتاً خنک موها را به‌خوبی بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…