روشی ساده و ارزان برای تزیین آشپزخانه

2
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام چیدمان آشپزخانه دچار مشکل شدید و نمی‌دانید که از چه وسایلی برای تزیین آن استفاده کنید، با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله روش هایی ارزان قیمت و ساده را برای تزیین آشپزخانه به شما خواهیم گفت.
تزیین آشپزخانه

آشپزخانه جزو قسمت‌هایی از خانه به شمار می‌آید که مادر خانواده ساعت‌های زیادی را در آنجا مشغول به آشپزی است و از سوی دیگر با توجه به اینکه آشپزخانه‌های امروزی مرزی با پذیرایی ندارند و از پذیرایی به راحتی دید دارد؛ بنابراین تزیین آشپزخانه و استفاده از وسایلی که با سبک دکوراسیون هماهنگی داشته باشند بسیار مهم است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نکات مهمی که در چیدمان آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است را برای شما بیان کنیم.

نکات مهم برای چیدمان آشپزخانه شیک

تزیین آشپزخانه اگر مطابق اصول باشد، می‌تواند تعادل و هماهنگی ظاهری را بین نقاط مختلف خانه برقرار کند. توجه داشته باشید برای چیدمان اشپزخانه باید وسایلی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید؛ اینگونه با کارکردن طولانی مدت در آشپزخانه، دیرتر احساس خستگی خواهید کرد. به همین دلیل بهتر است برای چیدمان آشپزخانه ایرانی، از وسایلی که در ادامه به آن اشاره می‌شود استفاده  کنید.

نکات تزیین برای چیدمان آشپزخانه

استفاده از قفسه‌ها و جعبه‌‎‌ها برای تزیین آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه کوچک کمی مشکل‌تر از فضاهای بزرگ است؛ چرا که انتخاب اشتباه می‌تواند فضای آشپزخانه را کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. برای تزیین آشپزخانه کوچک، بهترین روش استفاده از قفسه و جعبه‌های چوبی و فلزی است؛ با این ترفند علاوه بر زیبایی بخشیدن به آشپزخانه می‌توانید مشکل کمبود فضا هم برطرف کنید.

استفاده از قفسه ها در چیدمان آشپزخانه

از طرح‌های مختلف برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید

یکی از بهترین ایده چیدمان آشپزخانه، استفاده از طرح آجری برای دیوارها است. با استفاده از این طرح به آشپزخانه خود گرمی  می‌بخشید؛ حتی می‌توانید روی قسمتی از دیوار طرح‌های خاصی ایجاد کنید و وسایل را روی طاقچه نصب کنید و دکوراسیون خاص و منحصر به فرد را برای آشپزخانه خود طراحی کنید.

نکات تزیین در چیدمان آشپزخانه

تزیین آشپزخانه با ظروف مسی

اگر سبک کلاسیک برای آشپزخانه را دوست دارید، استفاده از ظروف مسی برای تزیین آشپزخانه می‌تواند به آن جلوه‌ای گرم بدهد. مس به عنوان یک جنس طبیعی و زیبا، جذابیت خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد؛ بنابراین می‌توانید اگر قابلمه، سینی و ظرف‌های مسی دیگری دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این ظروف را به دیوار آشپزخانه متصل کنید و یا از آن‌ها به‌عنوان گلدان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  گلکاری بالکن با ۶ ایده جدید

نکات تزیین در چیدمان آشپزخانه با ظروف مسی

استفاده از بشقاب با طرح خاص

از دیگر راه‌هایی که برای متفاوت و شیک کردن فضای آشپزخانه پیشنهاد می‌شود، استفاده از بشقاب‌هایی با طرح و رنگی خاص است. اگر بشقاب‌هایی دارید که نقش منحصربه‌فردی بر روی آن‌ها چاپ شده، می‌توانید با نصب بشقاب‌ها بر روی دیوار به جذابیت فضای آشپزخانه بیفزایید.

Decorating the kitchen with special plates

استفاده از گلدان برای تزیین آشپزخانه

سخن آخر

 در این مقاله با موضوع روش‌های ساده و ارزان برای تزیین آشپزخانه کنار شما بودیم. به یاد داشته باشید که به اندازه تمام انسان های کره زمین ایده وجود دارد. بنابراین اگر شما هم ایده ای در این خصوص دارید خوشجال می شویم آن‌ها را بدانیم.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    6 شهریور 1401 در 11:44 ب.ظ

  2. ناشناس

    31 شهریور 1401 در 8:41 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با اکسسوری ها دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید

اکسسوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. با…