چرا گوشی همراه شما داغ می‌کند؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب به بیان نکاتی در خصوص علل داغ کردن بیش از حد گوشی همراه پرداخته شده است.
دلیل داغ شدن گوشی همراه

هم ساختار گوشی هوشمند و هم مواد استفاده شده برای ساخت قاب، نقش کلیدی در گرم شدن بیش از حد آن دارند. هر چه گوشی هوشمند شما قدیمی‌تر باشد، هم به دلیل زمان استفاده و هم به دلیل مواد پیچیده کمتری که برای ساخت آن استفاده می‌شود، احتمال اینکه کمی داغ‌تر شود، بیشتر می‌شود. در این مطلب مجله دلتا به بررسی دلیل داغ شدن گوشی همراه می‌پردازد.

دلیل داغ شدن گوشی همراه چیست؟

علیرغم تعداد کمی قطعات متحرک در گوشی‌های هوشمند، قطعات الکترونیکی با گذشت زمان تخریب می‌شوند. این فرایند به طور کلی منجر به مدار‌هایی می‌شود که مقاومت در برابر جریان‌های الکتریکی را افزایش می‌دهد. این افزایش مقاومت باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود که هم باتری شما را سریع‌تر تخلیه کرده و هم گرمای بیشتری تولید می‌کند.

در گوشی‌های هوشمند هیچ فنی وجود ندارد. تلفن همراه گرمای خود را از طریق روش‌های غیرفعال از جمله پوسته دستگاه و رسانا‌های حرارتی فلزی داخل قطعات نزدیک که تمایل به تولید گرما دارند، دفع می‌کنند.

این اتلاف غیرفعال به هوا برای کمک به انتقال گرما از دستگاه متکی است، بنابراین از نظر فنی، هر موردی که جریان هوا را مختل کند بر افزایش تاثیر می‌گذارد.

کدام قاب گوشی مناسب است؟

کدام قاب گوشی مناسب است؟

برخی از مواد بیشتر از سایرین گوشی را عایق می‌کنند، اما به طور کلی این نباید دلیل اصلی داغ شدن تلفن شما باشد. اکثر قاب‌های گوشی‌های هوشمند از پلاستیک‌های مختلف، لاستیک، سیلیکون یا در برخی موارد از فلز ساخته شده‌اند. تمرکز اصلی این قاب‌ها محافظت از دستگاه در هنگام افتادن است. به عنوان مثال آلومینیوم یک محافظ عالی و همچنین رسانای خوبی برای گرماست، بنابراین می‌تواند به دفع گرما از گوشی هوشمند شما کمک کند. نقطه ضعف اصلی آلومینیوم (یا هر ماده فلزی) این است که اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، می‌تواند به سرعت به منبع گرمای اضافی تبدیل شود.

اکثر قاب‌های سیلیکونی، لاستیکی، پلی اورتان اتلاف گرمای زیادی را برای گوشی‌های هوشمندی که به درستی کار می‌کنند، فراهم می‌کنند. اگر به طور معمول گوشی خود را در جیب لباستان قرار می‌دهید، گرمای اضافه بدن شما نیز در این امر نقش دارد.

دمای محیط می‌تواند بر گرمای تلفن شما تاثیر بگذارد

متغیر بزرگ دیگر دمای محیط در هنگام استفاده از گوشی هوشمند است. اگر در آب و هوای گرم‌تر با دمای محیط بالا زندگی می‌کنید، انتخاب قاب از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اگر مشکوک هستید که قاب شما باعث مشکل گرما شده است، سعی کنید چند روز از آن برای گوشی استفاده نکنید تا ببینید که آیا تفاوت قابل توجهی در گرما و عمر باتری ایجاد می‌کند یا خیر.

دلیل داغ شدن گوشی همراه چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا فضانوردان نمی‌توانند در فضا پیتزا درست کنند؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  5. حامد

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ق٫ظ

    خوبه ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…