همین حالا مبلمان منزل را نو و مدرن کنید!

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه مبلمان یکی از وسایل ضروری خانه‌ها است و استفاده دائم از آن‌ها باعث شده تا هرچندوقت یکبار تعویض یا تعمیر مبل‌ها لازم باشد.
تعمیر مبلمان در منزل

باتوجه به افزایش قیمت مبلمان، تعویض آن‌ها دیگر به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و همین موضوع باعث شده تا مردم تعمیر مبلمان قدیمی را مقرون‌به‌صرفه‌تر بدانند. در این مطلب از دلتامگ به بیان نکات تعمیر مبلمان در منزل می‌پردازیم.

نکات تعمیر مبلمان در منزل

تعمیرات مبل فرآیندی است که طی آن مبل‌های آسیب دیده و غیرقابل استفاده ترمیم شده و معایب آن‌ها رفع می‌شود. این فرآیند باتوجه به نوع طراحی مبل، جنس آن و مواد استفاده شده متفاوت است ولی درهرصورت یکی از بهترین روش‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه است.

تعمیر مبلمان در منزل

کدام مبل ارزش تعمیر را دارد؟

سالم بودن کلاف مبلمان یکی از ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود تعمیرات مبلمان قدیمی منطقی به‌نظر برسد. پس می‌توان گفت اگر کلاف مبل استیل که درصد زیاد آن چوبی است، بدون هرگونه شکستگی ‌باشد، می‌توانید به فکر تعمیر آن باشید.

چه زمانی برای تعمیر مبل قدیمی اقدام کنیم؟

دررابطه با زمان مناسب برای تعمیر مبلمان خراب می‌توان گفت که هرگاه رویه و پارچه مبلمان دچار پارگی یا پوسیدگی شده یا فوم و اسفنج مبل فرسوده شود و چوب آن نیز دچار خراشیدگی یا شکسته شده باشد، تعمیرات مبل ضروری به‌نظر می‌رسد. معمولا باتوجه به هزینه بالای پارچه و دستمزد تعمیرات، بهتر است تا زمانی که فوم و اسفنج مبل فرسوده نشده از تعمیر مبل کهنه خودداری ‌کنید.

تعمیر مبلمان در منزل

انواع خدمات تعمیرات مبلمان

به‌طورکلی استفاده طولانی‌مدت و دائم از مبل علاوه‌بر کثیفی موجب پاره شدن رویه، شکستن پایه‌ها و خراب شدن دسته و فنرهای مبل می‌شود. برهمین‌اساس کلیه خدماتی که برای تعمیر مبل قدیمی ارائه می‌شود عبارتند از:

  • تعمیر کلاف مبل
  • لکه‌گیری و رنگ‌کاری چوب مبل
  • رویه‌کوبی و تعویض پارچه مبل
  • تعمیر شکستگی‌ها و آسیب‌های بدنه و مشکلات مربوط به نجاری
  • تعمیر و تعویض اسفنج و فوم در نشیمن و پشتی مبلمان
  • تعمیر فنرکشی
  • تعویض زیره مبل

تعمیر مبل با رویه‌کوبی از نکات تعمیر مبلمان در منزل

رویه‌کوبی یک از سخت‌ترین قسمت‌های تعمیر مبل خراب است که به‌ترتیب باز کردن رویه مبل برای تعمیر و ترمیم اسفنج و فوم، الگوبرداری پارچه مبل، پارچه‌کوبی، نصب سرمه و نوار و در آخر لکه‌گیری فریم مبلمان از کارهای رویه‌کوبی به‌حساب می‌آیند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه از طریق زبان بدن فکر مشتری را بخوانیم؟

نقش کلاف در تعمیر مبلمان کهنه

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد یکی از نکات مهم که در هنگام خرید مبل که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید کلاف مبل است. کلاف در واقع استخوان‌بندی مبل است که تمامی قطعات مبل مانند اسفنج و پارچه روی آن قرار می‌گیرد و باید وزن انسان را نیز تحمل کند.

تعمیر مبل در خانه

جالب است بدانید درصورتیکه خرابی‌ها جزیی باشند گاهی تعمیر مبل در خانه توسط خود شما امکان‌پذیر است. همچنین در برخی موارد با تشخیص تعمیرکار مربوطه، تعمیر مبل در خانه انجام می‌شود و نیاز به انتقال آن به کارگاه نیست. در این صورت هزینه حمل و نقل نیز به‌طور کامل حذف خواهد شد.

تعمیر مبلمان در منزل

تعمیر پارگی مبل در خانه

معمولا ایجاد پارگی در روکش مبل و فرورفتگی نشیمن آن یکی از دلایل اصلی برای تعمیرات مبلمان قدیمی است. برای تعمیر پارگی مبل در خانه اگر ناحیه پاره شده کوچک می‌باشد و یا در اثر سوختگی سوراخ شده، به‌راحتی می‌توانید با نخ و سوزن آن را بدوزید. معمولا استفاده از سوزن خیاطی استاندارد و سوزن‌های خمیده شده برای دوخت پارچه مبل مناسب هستند.

تعمیر پارچه مبل پرزدار شده

گاهی انواع پارچه مبلمان در اثر استفاده شروع به پرز دادن می‌کنند و در این صورت بهترین کار برای از بین بردن پرز پارچه مبل استفاده از ریش‌تراش است. با حرکات دایره‌ای شکل ریش‌تراش برقی برروی قسمت موردنظر می‌توانید به‌راحتی پرزهای جمع شده را جمع‌آوری کنید. توجه کنید که ریش‌تراش یک لایه بسیار نازک از روی پارچه را برمی‌دارد و برای برطرف کردن برخی لکه‌های سطحی نیز مناسب است.

یک نظر

  1. امیر

    26 آذر 1402 در 11:12 ق.ظ

    عاااالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…