کوه کرکس، عجیب‌ترین مسیر کوهنوردی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوه کرکس یا بهتر است بگوییم کوهستان کرکس که احتمالا شما هم اسمش را شنیده‌اید کوهستانی حوالی نطنز در استان اصفهان است.
کوه کرکس اصفهان

چند سالی می‌شود که کوه کرکس در شهرستان نطنز استان اصفهان معروف شده و کوهنوردها طرفدار آن شده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا ویژگی‌های کوه کرکس اصفهان را یاد بگیرید و بدانید چرا تا این حد معروف شده است.

معرفی کوه کرکس

چند سالی می‌شود که این جاذبه طبیعی پاتوق هزاران نفر از کوهنوردان داخلی و خارجی شده؛ اما چه چیزی باعث شهرت کوه کرکس شده است؟ اولین و مهم‌ترین موضوعی که کوه کرکس را برای کوهنوردان به یک بهشت بی‌رقیب تبدیل کرده مسیرهای دسترسی متنوع، نسبتا ایمن و مناسب هستند. کوه کرکس یکی از زیباترین و بکرترین مناطقی است که به عنوان یک کوهنورد در این ناحیه از کشور پیدا خواهید کرد.

کوه کرکس اصفهان

وجه تسمیه؛‌ کرکس ناجی

از قدیمی‌ترها شنیده‌اند شاه‌عباس صفوی گاهی اوقات برای شکار به این کوهستان می‌آمد. در حین شکار یک کرکس شاه‌عباس را همراهی و به او کمک می‌کرد. یک روز که شاه‌عباس قصد نوشیدن آب از ظرف مخصوص آب را داشت کرکس مانع کار او می‌شود و شاه‌عباس از شدت عصبانیت کرکس بی‌زبان را می‌کشد.

بعدها که مشخص می‌شود ظرف آب آغشته به زهر بوده و کرکس شاه را از مرگ نجات داده بود شاه‌عباس برای کرکس یک آرامگاه در دامنه کوه می‌سازد. شاید به همین خاطر ما امروزه این کوه را به اسم کوه کرکس می‌شناسیم.

کوه کرکس کجاست

زیبایی‌های کوه کرکس

همان‌طور که از رنگ کوه هم می‌شود حدس زد، اینجا یک اثر هنری است که طی هزاران سال در اثر خارج شدن گدازه‌های آذرین از دل زمین شکل گرفته است.

بارندگی‌های مناسب در کوه کرکس، دره‌های پرپیچ‌وخم اینجا را تبدیل به زمین‌های سرسبز و بسیار تماشایی کرده‌اند که انواع بوته‌ها و گیاهان زینتی در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورند.

بهترین فصل برای سفر

اینکه چه موقع از سال به کوه کرکس سفر کنیم بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ مثلا اگر با سرما میانه خوبی ندارید باید نیمه اول سال خصوصا تابستان را برای زدن به دل کوه انتخاب کنید.

کوه کرکس نطنز

چه چیزهایی به همراه داشته باشیم؟

برای کوهنوردی در این نقطه و صعود به قله کرکس به تجهیزات کامل کوهنوردی نیاز دارید. اگر در فصل زمستان قصد صعود به قله را دارید علاوه بر تجهیزات اولیه کوهنوردی به تجهیزات زمستانی هم نیاز خواهید داشت. اگر به دیدنی‌های ایران علاقه دارید، جذاب‌ترین نقاط ایران که باید ببینید را بخوانید.

بهترین مسیر دسترسی

برای دسترسی به این مسیر باید از آزادراه نطنز – اصفهان به روستای طرق رود در ۳۳ کیلومتری نطنز بروید. کشه روستای کوچکی است که در ۶ کیلومتری شمال طرق رود قرار دارد. از روستای کشه مسیر صعود به کوه کرکس آغاز می‌شود. طی کردن این مسیر حدود ۵ ساعت طول خواهد کشید.

دسترسی روستای کشه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری پیرترین موجود زنده ایران را بشناسید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…