درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا با مشکلات مختلف مو مانند ریزش، موخوره، خشکی و شکنندگی مو دست و پنجه نرم می‌کنید؟ احتمالا تاکنون راه‌های زیادی را برای درمان مشکلات خود امتحان کرده‌اید. اگر هیچکدام از روش‌ها برای شما موثر واقع نشده‌اند، ما یک راه حل طبیعی و بدون عوارض را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
خواص روغن کندش برای مو 

خواص روغن کندش برای مو را هر کسی که بداند حتما از این روغن در روتین پوست و موهای خود استفاده می‌کند. روغن کندش نوعی روغن طبیعی است که می‌توانید از آن برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و موی خود استفاده کنید. اگر تاکنون نام این روغن را نشنیده‌اید و چیزی درباره آن نمی‌دانید، در این مقاله با ما همراه باشید. همراه دلتامگ باشید.

روغن کندش چیست؟

کندش نام گیاهی پایه کوتاه، با گل‌های زرد رنگ و ریشه‌های قوی است که در مزارع هندوستان می‌روید. روغن کندش را از ریشه این گیاه می‌گیرند که بویی بسیار تند و داخل آن رنگ سفید مایل به زرد دارد. ترکیباتی که در ریشه گیاه کندش وجود دارد سمی است و می‌تواند برای انسان کشنده باشد. به همین دلیل روغن کندش مصرف خوراکی ندارد و فقط از آن به عنوان یک داروی موضعی برای پوست و مو استفاده می‌شود.

خواص روغن کندش برای مو

با تمام فواید بی‌شماری که این روغن برای مشکلات مختلف سلامتی ما دارد، خواص روغن کندش برای مو یکی از مزایای برجسته آن است که باعث شده بسیار مورد توجه قرار بگیرد. از جمله مزایای روغن کندش برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش رشد مو

مواد معدنی و ویتامین‌های فراوانی که در این روغن وجود دارد می‌تواند باعث تغذیه فولیکول مو شده و به افزایش رشد مو کمک کند. با مصرف مداوم این روغن ابتدا شاهد رویش موهای کرکی خواهید بود که به مرور زمان تقویت شده و به موهای قوی و محکم تبدیل می‌شوند. بنابراین افزایش رشد مو یکی از مهم‌ترین خواص روغن کندش برای مو است.

تقویت مو

اگر موهای شما در اثر رنگ و دکلره مو، آفتاب یا سایر عوامل محیطی آسیب دیده و ضعیف و شکننده شده است، می‌توانید قبل از حمام به مدت یک الی ۲ ساعت این روغن را روی موهای‌تان ماساژ دهید و سپس بشویید. گرم کردن روغن نفوذ آن به داخل پوست سر را بیشتر می‌کند و باعث تقویت موهای نازک شما می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این مدل لباس‌ عروس‌ها جدیدترین مدل هستند

تقویت مو

خواص روغن کندش برای مو  مثل برطرف کننده سفیدی موها

روغن کندش علاوه بر تقویت ساقه موها با افزایش رنگدانه‌های مو به رفع سفیدی موها و پیشگیری از آن کمک می‌کند.

پرپشت کردن موها

مولکول‌های روغن کندش به راحتی به درون فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند. بنابراین تاثیرگذاری آن چندین برابر می‌شود. این روغن سرشاز از آنتی‌اکسیدان است و به کمک آن‌ها می‌تواند به تقویت و ضخیم شدن موهای شما کمک کرده و باعث پرپشت شدن موهای‌تان شود.

خواص روغن کندش برای مو  مثل پیشگیری از موخوره

این روغن یک آبرسان قوی است و زمانی‌که آن را به موهای‌تان می‌مالید، یک لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد می‌کند. با این کار رطوبت را در ساقه مو حبس می‌کند و مانع از خشک و شکننده شدن انتهای موی شما می‌شود. اگر استفاده از این روغن به تنهایی باعث خشکی موهای شما شود باید آن را با سایر روغن های آب رسان مانند روغن نارگیل و یا روغن آرگان استفاده کنید.

خواص روغن کندش برای مو  مثل پیشگیری از موخوره

محفاظت از پوست سر

روغن کندش pH پوست سر را کنترل و میزان رطوبت و چربی آن را متعادل می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتری خود به درمان شوره سر و قارچ‌های پوستی و همچنین درمان شپش سر کمک زیادی می‌کند. اما توجه داشته باشید که از این محصول برای پوست‌های خشک استفاده نکنید.

تقویت کننده ریش و سیبیل آقایان

روغن کندش علاوه بر تقویت موها، ابرو‌ها و مژه‌ها، برای رشد و تقویت ریش و سیبیل در آقایان نیز بسیار مؤثر است. برای این کار لازم است در ابتدا صورت را با آب بشویید و مقداری از روغن را روی ناحیه موردنظر بمالید و ماساژ دهید و بعد از 2 ساعت با آب ولرم بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…