این کارها جذابیت شما را نابود می‌کند

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی آدم‌ها بسیار پرطرفدار هستند و برخی دیگر به‌خاطر ویژگی‌های ناخوشایندی که دارند، هواخواه آن‌چنانی ندارند.
ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

به‌نظر می‌رسد خیلی‌ها متوجه نیستند که برخی صفات شخصیتی آن‌ها باعث می‌شود دیگران دل خوشی از آن‌ها نداشته باشند. همراه ما باشید، در این مطلب از مجله دلتا به بیان ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند می‌پردازیم.

ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

بعضی رفتارها جذابیت شـما را در جامعه و همچنین در جمع اطرافیانتان کم می‌کند. این رفتارها می‌توانند باعث سردی روابط اجتماعی انسان شوند. عصر امروز عصر ارتباطات اسـت مـا در هر شغل و جایگاهی کـه باشیم، هرروز نیاز بـه رفت و آمد با کلی از آدم‌های اطراف خود داریم.

خودشیفتگی

کسی از آدم‌های خودشیفته خوشش نمی‌آید. باید بدانید بیشتر آدم‌ها بدون قصد و نیت، رفتارها یا نشانه‌های خودشیفتگی را به نمایش می‌گذارند. اگر فکر می‌کنید شما باید مرکز توجه باشید یا هر موقعیت، رویداد و حتی گفت‌وگویی باید گرد شما بچرخد و به احساسات و نیازهای دیگران توجهی نمی‌کنید، باید برای تغییر این وضعیت فکری کنید.

ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

ناامنی عاطفی

اگر پیوسته به‌دنبال دانستن نظر دیگران درباره خودتان و دریافت تایید آن‌ها هستید، بی‌تردید در نظر آن‌ها جذاب نیستید. چنین رفتاری باعث می‌شود فردی آویزان به‌نظر برسید. همچنین نشانه حس نا امنی و ناپختگی است. با در پیش گرفتن چنین رفتاری دیگران را از خودتان می‌رانید.

رفتار رئیس‌مآبانه

کمتر کسی از رئیس‌بازی دیگران خوشش می‌آید. اگر همیشه می‌خواهید دیگران را کنترل کنید یا همه تصمیم‌ها را به‌تنهایی می‌گیرید و طوری رفتار می‌کنید که انگار مسئولیت دیگران با شماست، اطرافیان‌تان را فراری می‌دهید. برخی آدم‌ها با فریب و بازی‌دادن دیگران، آن‌ها را به انجام کارهای مختلف وادار می‌کنند. وقتی دیگران از این رفتار آگاه شوند، دیگر میلی به ادامه ارتباط با فرد موردنظر نخواهند داشت. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب آیا علاقه‌اش به من از روی عشق است یا هوس؟ سر بزنید.

ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

بی‌ملاحظگی

برخی رفتارهای پیش‌پاافتاده، تاثیر شگرفی روی آدم‌ها دارند. گفتن «لطفا» و «سپاس»، حرف دیگران را قطع نکردن، گفت‌وگو کردن، نشان دادن قدردانی، رعایت آداب سر میز نشستن و وقت‌شناس بودن همگی نشانه احترام به دیگران و به خودمان هستند. بی‌ادبی و بی‌ملاحظگی آدم‌ها را نخواستنی می‌کند. ما معمولا دوست نداریم با آدم‌های بی‌ادب و ناخوشایند، ارتباط داشته باشیم.

منفی‌بافی از ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

بدبینی ویژگی خوشایندی نیست. اگر همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینید، سعی کنید رویکردتان را تغییر دهید. آدمی که همیشه جنبه منفی رویدادها و موقعیت‌ها را می‌بیند، دیگران را کلافه می‌کند. منفی نگری و بدبینی شما به دیگران انرژی منفی می‌دهد و روحیه آن‌ها را خراب می‌کند.

رقابت‌جویی بیش‌ازاندازه

آیا هر آدمی را به چشم رقیب می‌بینید؟ فکر می‌کنید همیشه باید بهتر از دیگران باشید؟ اگر چنین است، از چشم دیگران می‌افتید. اگر زیادی تشنه رقابت باشید، نه‌تنها رابطه‌تان با عزیزان‌تان خدشه‌دار می‌شود بلکه فرصت‌های بی‌شمار لذت زندگی کردن را از دست می‌دهید. یاد بگیرید که برای موفقیت دیگران ارزش قائل باشید. باید ملاحظه دوستان را بکنید و بگذارید از لحظه‌های خوب‌شان لذت ببرند.

نداشتن صداقت از از ویژگی هایی که جذابیت شما را کم می کنند

دوست خوب باید روراست و قابل‌اعتماد باشد. بیشتر افرادی که رفتارهای زننده دارند، اغلب دروغ می‌گویند و روراست نیستند. این افراد همچنین به‌دنبال این هستند که بدانند دیگران درباره آن‌ها و البته موضوعات دیگر چه فکر می‌کنند. خبرچینی هم یکی دیگر از رفتارهای ناپسند آن‌ها است. اگر با خواندن این توضیحات متوجه شدید چنین رفتارهایی دارید، باید رفتارتان را ارزیابی کنید. کسی از آدم‌های دروغگو خوشش نمی‌آید.

نداشتن صداقت

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می‌کنند را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…