این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می‌کنند

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید با انواع گیاهانی که می‌توان در آب پرورش داد آشنا شوید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

برخی از گیاهان فقط در خاک رشد ندارند و می‌توانید از آن‌ها حتی در آب نیز نگهداری کنید و آن‌ها را پرورش دهید. که در اصلاح پرورش گیاهان بدون خاک می‌گوییم. برای نگهداری گیاهان در آب باید شرایط را کاملا رعایت کنید. دراین مطلب از دلتامگ به معرفی گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند می‌پردازیم.

سینگونیوم

سینگونیوم گیاهی رونده است و همین ویژگی سبب شده است تا به آن گیاه کوهنورد نیز بگویند. نگهداری از سینگونیوم درون آب بسیار آسان است و برای داشتن رشد بهتر می‌توانید در هفته دو بار آب شیرین به آب آن اضافه کنید.

گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

دراسنا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

بسیاری از گونه‌های دراسنا با رشد کردن در داخل آب سازگار هستند. به دلیل ارتقاع بلند این گیاهان، استفاده از ظروف شیشه‌ای بلند یا کوزه‌های بلند و باریک پیشنهاد می‌شود. بهتر است آب درون ظرف را هفته‌ای ۲ الی ۳ بار تغییر دهید. برای داشتن یک دراسنای سالم با رشد خوب، از آب بدون کلر و عاری از فلوراید استفاده کنید و در صورت کدر شدن آب آن را تعویض کنید.

گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

کروتون

کروتون گیاهی با برگ‌های پهن و رنگارنگ است که حس پاییز را تداعی می‌کند. این گیاه زیبا ممکن است به‌طور دائم در آب رشد نکن اما برای ریشه‌دار کردن قلمه‌ها می‎توانید مدتی از زیبایی ریشه‌ها در داخل آب بهره ببرید.

گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

بگونیا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

از جمله گیاهانی که در آب رشد می‌کنند می‌توان بگونیا را مثال زد. شاید شما هم علاقه‌مند به نگهداری از گونه‌های مختلف بگونیا برای تزیین اتاق‌خواب، آشپزخانه، باغچه، بالکن و راهروی خانه خود هستید. در واقع، گیاه بگونیا به دلیل گل‌ها و برگ‌های خیره‌کننده خود به‌صورت گسترده‌ای پرورش می‌یابد.

این گیاه دارای ۱۰۰۰ گونه در نقاط مختلف جهان است که بر اساس انواع برگ‌ها، گل‌ها و همچنین روش تکثیر، قابل‌تمایز از یکدیگر هستند در ایران نوع بگونیا عروس به خاطر زیبایی گل‌هایش طرفداران بسیاری دارد.

مطلب پیشنهادی:  چند راه ساده برای پرپشت کردن مو در خانه

بگونیا

گل نرگس

شما می‌توانید گل نرگس را از طریق قرار دادن پیاز آن در داخل آب پرورش دهید و شاهد گل‌دهی آن باشید. برای این کار یک ظرف شیشه‌ای تهیه کنید، یک چهارم آن را با پوسته‌های صدف و ماسه پر کنید. پیازها را روی این بستر قرار دهید و محل آن‌ها را با کمی فشار دادن در داخل ماسه ها ثابت کنید. ظرف را تا جایی که انتهای پیاز ها در آب باشد، از آب پر کنید. این ظرف را در مکانی روشن قرار دهید و بعد از ۴ الی ۵ هفته شاهد جوانه زدن ساقه گل باشید.

هدرا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می کنند

قلمه‌های گیاه هدرا یا عشقه می‌توانند مدت طولانی در آب رشد کنند و ساقه‌های خود را به زیبایی در مسیر دلخواه شما پیچ دهند. برای این‌ کار می‌توانید از یک گیاه هدرا چند قلمه تهیه کنید و برگ‌های زیرین آن را جدا کنید و در آب قرار دهید.

هدرا

گیاه قلب ارغوانی

گیاه قلب ارغوانی یک گونه متفاوت از برگ بیدی است و تنها وجه مشترک آن‌ها، رنگ بنفش برگ‌ها است. برای داشتن یک قلب ارغوانی در ظرف شیشه‌ای باید قلمه‌های مناسبی تهیه کنید و برگ‌های انتهایی آن‌ها را جدا کرده و ساقه را در آب قرار دهید. این گیاه به سرعت رشد می‌کند و در شرایط نوری مناسب گل‌های ظریف زیبایی تولید می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

بهترین تیپ‌ها برای بهار امسال را بشناسید

لباس های بهاری لباس‌های زیبا و جذابی هستند که معمولاً خاص و زیبا بوده همچنین رنگ روشن و زی…