ژله استخوان ساز است یا نه؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از والدین با تصور این‌که ژله ماده غذایی مناسب و استخوان‌سازی است، ژله در برنامه غذایی کودکانشان می‌گنجانند. اما تحقیقات اخیر صحت این مسئله زیر سوال برده است.
ژله

بارها شنیده‌ایم که می‎گویند ژله یک دسر خوراکی استخوان‌ساز است. در این مطلب به بررسی نتایج علمی و درستی این موضوع می‎پردازیم.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنه آنلاین؛ این روزها کودکان در محیط بسیار آلوده‌ای زندگی می‌‏کنند و در معرض تماس با فلزات سنگینی مثل سرب، جیوه و کادیوم هستند که به مرور زمان در بدن آن‌ها جمع شده و می‌‏تواند باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی در یادگیری، بیش ‏فعالی و افسردگی در کودکان شود. بنابراین در برهه‏‌ای از زمان که رشد کودک سریع‌تر می‌شود، باید به مساله تنوع و تعادل در برنامه غذایی آن‌ها توجه بیشتری داشت و مراقب بود خوراکی‌های بی ارزش غذایی را نخورند.

jelle ژله استخوان ساز است یا نه؟

ژله یکی از همین خوراکی‌های کم‌ارزش است ولی بیشتر والدین با این تصور اشتباه که در استحکام استخوان‌ها تاثیر دارد، آن‌را به عنوان دسر در برنامه غذایی فرزندان خود می‌‌گنجانند، درحالی‌ که می‌توان به جای آن منابع غذایی بسیار غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کنجد، بادام و انواع کلم‏‌ها را که تامین‏ کننده کلسیم مورد نیاز بدن هستند، در برنامه غذایی آن‌ها قرار داد.

آیا درست است که ژله استخوان‌ساز است؟

ژله خانگی

ژله‌های آماده موجود در بازار که با رنگ‏‌ها و طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند، ازنظر ارزش غذایی مناسب کودکان نیستند،زیرا در بروز حساسیت در آن‌ها نقش دارند و ممکن است در برخی از کودکان که زمینه آلرژی دارند، به بروز حساسیت به صورت خس‌خس سینه یا کهیر منجر شود.

اگر می‌خواهید بچه‌ها تغذیه سالمی داشته باشند، انواع مغزها، میوه و سبزی‌‏ها را در برنامه غذایی‌شان بگنجانید و با استفاده از مخلوط آبمیوه‏‌های طبیعی با ژلاتین‌های استاندارد، ژله خانگی تهیه کنید. می‏‌توانید علاوه‌بر آبمیوه‌های طبیعی، انواع میوه‏‌ها یا بستنی را نیز به ژله اضافه کنید. هرچند بهتر است به‌جای اینکه ذائقه کودک را به چنین خوراکی‌‏هایی عادت دهید، ترکیبی از انواع مغزها یا مخلوطی از سالاد میوه (ترکیب میوه‏‌ها همراه با کنجد، بادام یا گردو) را به‌عنوان یک میان‏ وعده‌ سالم در برنامه غذایی او قرار دهید تا قسمتی از نیازهایش به انواع ریزمغزی‏‌ها تامین شود. از آن جا که توان مقاومتی کودکان در مقابل عوامل بیماری‌‏زا و آلودگی‏‌های احتمالی به سبب رژیم غذایی نامناسب، کم‏‎خوابی و خوردنی های غیرضروری ، بسیار ضعیف است و معمولاً بعد از ۳ سالگی، مصرف تنقلات و کم ‏تحرکی در کودکان باعث چاق‌تر شدن آن‌ها می‌‏شود، بنابراین وقتی می‌توان کودک را به خوردن انواع مغزها تشویق کرد، لزومی ندارد خوراکی‌‏هایی مانند ژله را در برنامه غذایی آن‌ها قرار داد.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…