خواص شگفت‌انگیز حنا در سلامتی

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاه حنا خواص بی‌نظیری دارد که کاهش قرمزی بیش از حد پوست و جلوگیری از خونریزی بینی فقط چند نمونه از آن‌ها است.
خواص حنا برای بدن

یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت‌های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است. در این مطلب از مجله دلتا با خواص حنا برای بدن آشنا می‌شوید.

بهبود مشکلات مربوط به خواب

روغن حنا می‌تواند باعث خواب بهتر و کاهش اختلال خواب شود. پس اگر بی‌خوابی و بی‌قراری مزمن دارید، کمی از این روغن را در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن شما آرامش پیدا کند و دوباره از یک برنامه منظم و آرام خواب بهره‌مند شوید.

سم‌زدایی بدن

برگ حنا را در آب بخیسانید و سپس با مصرف این آب، به سلامت طحال و کبد خود کمک کنید. کبد باعث از بین بردن سموم بدن می‌شود. با بهینه سازی عملکرد و اطمینان از سلامتی این عضو، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از شرایط و بیماری‌ها پیشگیری کنید.

تنظیم فشار خون

چنانچه از آب حنا و یا دانه آن استفاده کنید می‌توانید تا حد مناسبی فشار خون را کاهش دهید. با مصرف آن می‌توانید از ایجاد پلاک و پلاکت در قلب و عروق پیشگیری کنید و از سکته قلبی و مغزی در امان باشید.

تقویت و سلامتی مو با حنا

حنا به تقویت مو کمک می‌کند. حنا باعث بسته‌شدن کوتیکول مو می‌شود، از مو خوره جلوگیری می‌کند، درخشندگی و جلوه‌ مو‌ها را افزایش می‌دهد، همچنین در جلوگیری از شوره سر موثر است. کسانی که دچار کچلی یا ریزش مو هستند، می‌توانند از حنا بهره بگیرند. به‌روش سنتی و برای افزایش اثرگذاری، بهتر است آب یا روغن حنا را با سرشیر مخلوط کنید و سپس روی موهایتان بگذارید.

تقویت و سلامتی مو با حنا

حنا تقویت کننده ناخن‌ها

کوتیکول و فضای زیر ناخن‌ها محل مناسبی برای تجمع میکروب است. محافظت از ناخن‌ها با حنا گزینه‌ خوبی است. نوشیدن آب حاوی برگ دم‌کرده‌ حنا در جلوگیری از شکستگی و تقویت ناخن‌ها و همچنین درمان التهاب موثر است. مالیدن پماد به‌طور مستقیم روی ناخن‌ها، می‌تواند التهاب، درد و عفونت را از بین ببرد.

خاصیت آنتی اکسیدانی حنا

اگرچه مطالعات گسترده‌ای روی میزان و اثرگذاری آنتی اکسیدان موجود در حنا انجام نشده است، اما قابض بودن حنا ثابت شده است. به همین دلیل برخی روغن حنا را به‌عنوان کرم، برای کاهش چین و چروک صورت و محو‌کردن آثار زخم یا جوش استفاده می‌کنند. به این‌ها خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی حنا را اضافه کنید که می‌تواند از بزرگترین عضو بدن یعنی پوست محافظت کند.

جلوگیری از بیدزدگی

یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه‌لای لباس‌های خود از بیدزدگی لباس جلوگیری می‌کنید.

رفع جوش های دهان

از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخم‌های دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده ۵۰ گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

خواص ضدالتهابی

استفاده‌ موضعی از روغن حنا برای بیماران مبتلا به التهاب و دردهای مفصلی سودمند است. با افزایش سن و تحلیل ماهیچه‌ها و غضروف‌ها، مفصل‌ها دردناک می‌شوند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد درد در قسمت‌های مختلف بدن شود. با استفاده‌ موضعی از روغن حنا در این قسمت‌ها، حرکت‌کردن راحت‌تر و کیفیت زندگی بهتر می‌شود.

درد را به طور موثری کاهش می‌دهد

حنا می‌تواند به کاهش التهابی که باعث بروز درد می‌شود، کمک کند. خیلی ساده مقداری از حنا را به قسمت آسیب‌دیده‌ پوست‌تان بمالید و به این ترتیب از آن به عنوان یک تسکین‌دهنده‌ درد استفاده کنید. این خاصیت حنا به ویژه زمانی بسیار مفید است که شما آلرژی دارید یا باید در موارد خاص از مصرف برخی داروها و مسکن‌ها پرهیز کنید.

خواص حنا برای بدن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مصرف زیاد نمک شما را داغون می‌کند! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۲ ب٫ظ

      خوشحالیم از همراهی شما در مجله 🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    واقعا استفاده از گیاهان دارویی بهتر از شیمیایی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…