یک دنیا زیبایی در دهکده ساحلی انزلی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جاذبه‌های توریستی استان گیلان دهکده ساحلی انزلی است و با اینکه مانند یک شهرک به نظر می‌رسد اما با توجه به مکان‌های دیدنی آن، طرفداران زیادی در بین همه دارد.
تالاب انزلی در دهکده ساحلی انزلی

بدون شک دهکده ساحلی انزلی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین باغ‌شهرها در کل ایران است؛ خیابان‌های زیبای درختکاری شده و خانه‌های ویلایی با حیاط‌های باصفا همه در کنار دریای خزر. در خود دهکده ساحلی و اطراف آن مکان‌های دیدنی و تفریحی وجود دارد. با دلتامگ همراه باشید تا دهکده ساحلی انزلی را بهتر بشناسید.

خرید ویلا در شمال

دهکده ساحلی انزلی کجاست؟‌

از نظر موقعیت جغرافیایی این دهکده در شرق بندرانزلی بین مرداب انزلی و دریای خزر قرار دارد. نام این منطقه محله غازیان است و بین بی‌بی حوریه و شالیور قرار گرفته است. این شهرک حدود ۴۰ سال پیش ساخته شد و قبل از آن این منطقه کاملا باتلاقی و ناهموار بود و ساخت این شهرک چهره این بخش را کاملا تغییر داد.

مکان‌های دیدنی و تفریحی دهکده

در ادامه، به برخی از دیدنی‌های دهکده ساحلی انزلی اشاره خواهیم کرد:

تالاب انزلی

جذاب‌ترین جایی که در نزدیکی دهکده ساحلی وجود دارد تالاب انزلی است. این تالاب از هزاران سال پیش همین‌‌جا به آرامی خوابیده است. سطح تالاب انزلی با گیاه لوتوس یا همان نیلوفر آبی پوشیده شده است؛ یک منظره واقعا زیبا و دیدنی که مثلش را جای دیگر پیدا نمی‌کنید.

ساحل قو

وقتی به ساحل قو می‌رسید پلاژها و غذاخوری‌های مختلفی را می‌بینید که در گوشه‌‌‌ و کنار ساحل قرار گرفته‌اند. این نوار ساحلی با تمام بی‌محبتی‌هایی که به آن شده هنوز زیباست؛ یک ساحل آرام برای آب‌تنی و حمام آفتاب گرفتن.

پارک جنگلی انزلی

این پارک انزلی در شرق دهکده ساحلی انزلی قرار دارد. در تمام نقاط پارک آلاچیق‌های چوبی ساخته شده و استفاده از آنها کاملا رایگان است. این پارک یک محوطه بازی هم برای کودکان دارد تا حوصله‌شان سر نرود. در همان بخش ورودی یک بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی نیز برپاست.

مطلب پیشنهادی:  روتین صبحگاهی برای شروع یک روز عالی

کلیسای مریم مقدس

ارامنه مسیحی که در بندرانزلی زندگی می‌کنند در سال ۱۸۸۵ میلادی کلیسای مریم مقدس را در این شهر ساختند. معماری این کلیسا به سبک معماری کلاسیک اروپایی است و یکی از مکان‌های تاریخی جذاب این منطقه به شمار می‌رود.

کلیسای مریم مقدس در بندرانزلی

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مکان‌هایی است که در انزلی پیدا می‌کنید؛ یک کلبه متروکه وسط طبیعت سبز. حالا چرا می‌گویند کلبه وحشت ترسناک است؟ افراد قدیمی و بومی می‌گویند که این کلبه نفرین شده است و ارواح و اجنه در آن زندگی می‌کنند.

آکواریوم انزلی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به دهکده ساحلی انزلی که مثلش در ایران کم است آکواریوم انزلی است. برای کسانی که به دنیای زیر آب علاقه دارند ولی امکان غواصی را ندارند یا اصلا علاقه‌ای ندارند که به زیر آب بروند، اینجا بهترین جایی است که بتوانند موجودات دریایی را از نزدیک ببینند.

بهترین زمان سفر

بیشتر افراد در فصل تابستان و بهار به این محل سفر می‌کنند. چون هوا بهتر از بقیه روزهای سال است. اگر خیلی میانه خوبی با شلوغی ندارید بهتر است برنامه سفرتان را بگذارید برای روزهای وسط هفته. در صورتی که قصد اجاره یا خرید آپارتمان در بندرانزلی را دارید، می‌توانید از آگهی‌های متنوع سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…