۵ جمجمه جعلی و شگفت‌انگیز تاریخ!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جمجمه‌ها یکی از جالب‌ترین قسمت‌های اسکلت هستند، اما متاسفانه افرادی با ساخت جمجمه‌های نامعمول و عجیب سعی در به دست آوردن سود برای خود هستند.
جمجمه جعلی برتر تاریخ

بررسی جمجمه‌ها می‌تواند اطلاعاتی از رژیم غذایی، شیوه زندگی، سلامت مغزی، و حتی سن را به ما بدهد. به‌علاوه با بررسی آن‌ها درک درستی از گذشتگانمان به دست می‌آوریم. در این لیست مجله دلتا ۵ جمجمه جعلی برتر تاریخ را برای شما معرفی می‌کند.

جمجمه فرزند ستاره‌ای

این جمجمه ظاهرا در سال ۱۹۳۰ و در کشور مکزیک پیدا شده بود، اما در سال ۱۹۹۹ و توسط لورد پای به معرض عموم گذاشته شد. به نظر می‌رسید که جمجمه مورد نظر متعلق به موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌بیگانه باشد. قسمت بالای جمجمه در حدود ۴۰۰ میلی‌متر بزرگ‌تر از جمجمه‌‌های عادی بود. با آزمایشات مخصوص به عمل آمده مشخص شد که جمجمه به ۹۰۰ سال قبل باز‌می‌گردد. با این‌حال تست دی ان ای، جمجمه را به بومیان آمریکا نسبت می‌دهد. این جمجمه احتمالا متعلق به کودکی است که به بیماری هیدروسفالی یا ازدیاد آب در مغز دچار بوده که یک اختلال مادرزادی است. در این بیماری مایع بیش از حد در مغز وجود دارد و افراد مبتلا به این وضعیت دچار رشد غیر عادی جمجمه خواهند شد. در طب مدرن این بیماری با خارج کردن مایع اضافی به سهولت قابل درمان و مداوا خواهد بود.

جمجمه فرزند ستاره‌ای

مردی از پیلت‌داون

در سال ۱۹۱۲ و در شهر پیلت‌داون انگلستان، فردی به نام چارز داوسن ادعا کرد که جمجمه‌ای عجیب که به نظر ترکیبی از انسان و میمون می‌رسید را کشف کرده است. وی معتقد بود که این جمجمه حلقه مفقوده بین نژاد انسان و میمون‌هاست. این جمجمه صورتی کشیده دارد که مختص انسان‌هاست، با این‌وجود فک شیب‌دارش برای میمون است. در حقیقت این جمجمه ترکیبی از انسان با فک اورانگوتان و دندان‌های شامپانزه بود. همان‌طور که اسکلت‌های بیشتری از بشر کشف می‌شد، مرد پیلت‌داون نیز مورد توجه بیشتر قرار گرفت. تا اینکه در سال ۱۹۵۳ دانشمندان به طور قطع نشان دادند که این جمجمه تنها برای جلب توجه است. مرد پیلت‌داون بزرگ‌ترین الهام بحث دیرینه‌شناسی درباره تکامل بشر و یکی از جمجمه‌های جعلی معروف جهان به‌شمار می‌آید.

مردی از پیلت‌داون

جمجمه‌هایی با پیشانی کج

در سال ۱۸۲۸ جمجمه‌ای عجیب در جزیره مارکن هلند پیدا شد. این جمجمه به دلیل پیشانی کجش مورد توجه قرار گرفت. فرضیه‌های زیادی برای توضیح دادن این مورد به وجود آمد به عنوان مثال اینکه جزیره‌نشینان جز هموساپینس‌ها (انسان‌های امروزی) نبودند بلکه انسان‌های بدوی‌ای بودند که در انزوا و تنهایی تکامل پیدا کردند. محققان پس از تحقیقات بسیار متوجه شدند که ساکنین جزیره به‌راستی پیشانی‌های کجی داشتند. سرانجام در سال ۱۹۱۲ پزشکی هلندی نشان داد که بر اساس سنتی قدیمی، سر کودکان تازه متولد شده را با پارچه‌ای محکم می‌بستند تا به صورت کج درآید. این کودکان در بزرگسالی با انسان‌های سالم در خارج از جزیره ازدواج کردند و صاحب فرزندان سالم شدند.

جمجمه‌هایی با پیشانی کج

جمجمه‌های دراز

در طول زمان، جمجمه‌های بسیاری با شکل‌های غیر عادی پیدا شدند که گروهی از مردم از آن‌ها برای سودجویی و تبلیغات خود استفاده می‌کنند. اما واقعیت این است که بسیاری از آن‌ها توسط خود انسان‌ها کج و نافرم شده‌اند، مانند مردمان مارکن. اکثر آزمایشاتی که از این جمجمه‌ها به عمل آمده نشان از هموساپینس بودن این افراد دارد. اخیرا هم در بین مناطقی از آلمان، آمریکا و بومیان استرالیا مردمانی زندگی می‌کنند که به دلیل رسم‌های قدیمی خود جمجمه خود را از کودکی تغییر شکل می‌دهند.

جمجمه‌های بلورین

بر طبق داستانی از اواخر قرن نوزدهم، جمجمه‌های بلوری از حدود سه هزار سال پیش توسط مایاها یا آزتک‌ها و با کمک بیگانگان فضایی ساخته‌شده‌اند. تعداد این جمجمه‌ها ۱۳ عدد است که اگر همگی در کنار هم باشند، فرد دارنده آن‌ها، قدرت مافوق بشری پیدا می‌کند. پس از بررسی‌های به عمل آمده، محققان به این نتیجه رسیدند که تاریخ ساخت این جمجمه‌ها به کمتر از دو قرن پیش می‌رسد. در ضمن در هیچ‌یک از افسانه‌های مایاها و آزتک‌ها نامی از این جمجمه‌ها برده نشده‌است.

جمجمه جعلی برتر تاریخ ، جمجمه بلورین

پیشنهاد مطالعه: مطلب پردرآمدترین شغل‌های پاره‌وقت در ایران را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…