با این کارها دکور خانه خود را بی‌نظیر کنید

4
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما هم از رنگ و شلوغی خانه‌ خود خسته شده‌اید و دوست دارید وقتی  از سر کار برمی‌گردید به خانه‌ای مینیمال و ساده پا بگذارید.
با این کارها دکور خانه خود را بی‌نظیر کنید

دکوراسیون مینیمال به معنی ساده‌گرایی با وسایل کم و اندک است که در آن نظم و ترتیب و آرامش وجود دارد. با این مطلب از دلتا همراه باشید تا با نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال را برای شما بازگو کنیم.

نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال

به احتمال زیاد نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید. در نهایت به این نتیجه می‌رسید که برای دکوراسیون مینیمال خیلی دیر است زیرا بعد از تغییر دکوراسیون با حجم زیادی از وسایل روبه‌رو می‌شوید. اما اصلا از این بابت نگران نباشید.

انتخاب وسایلی که کارایی چند جانبه دارند از نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال

مطمئنا خانه‌های مینیمال پر از وسیله نیستند و وسایلی هم که اجازه‌ وارد شدن به خانه را پیدا می‌کنند باید حتما کاربردی و مفید باشند. به‌عنوان مثال مبلمانی که در خود فضای خالی نگهداری وسایل دارند بهترین هستند چون در آن واحد چند کار انجام می‌دهند. پاف‌های در دار، وسایل زیادی در خود جا می‌دهند. در عین حال، برای مواقعی که مهمان دارید و جای نشستن کم است این پاف‌ها به‌عنوان صندلی و یا حتی میز عمل می‌کنند.

نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال

از وسایلی استفاده کنید که جنس طبیعی دارند

گیاهان در خانه‌های مینیمال از اهمیت زیادی برخوردار هستند. پس اگر به گیاهان علاقه دارید و نمی‌توانید بدون گیاهان سبز خود زندگی کنید، نگران نباشید. گیاهان یک روش ساده برای تزیین و زیبا سازی اتاق‌ها هستند. از طرف دیگر استفاده از محصولاتی از جنس طبیعی، مثل چوب و پارچه‌های لینن، از ملزومات هر دکوراسیون مینیمالیستی هستند که هم زیبا و ساده هستند و هم حس و حال فضا را بهبود می‌بخشند.

وسایل اضافه را جمع‌آوری و حذف کنید

حذف وسایل اضافه یکی دیگر از قدم‌های بسیار مهم در دکوراسیون مینیمال است. پس وقت آن است که هرچه دوست ندارید یا دیگر استفاده نمی‌کنید را دور بیندازید. البته  این قضیه تنها شامل وسایل تزیینی خانه نیست بلکه شامل لباس‌ها، وسایل آرایشی، و حتی وسایل آشپزخانه که از آن‌ها استفاده نمی‌شود و تنها محیط زیادی را اشغال کرده‌اند می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل چیدمان آشپزخانه بدون اپن!

نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال

قانون “یکی بخر، یکی بیرون بنداز” را به‌کار بگیرید

خیلی عجیب است که چگونه در طی مدت زمان کوتاه، وسایل زیادی خریده و روی هم جمع کنیم. به یاد کشو و کمدهای خالی منزل خود، زمانی که به این خانه اسباب‌کشی کرده بودید بیفتید. احتمالا همین الان این کشوها پر هستند از اقلامی که بسیار کم استفاده شده‌اند و مدت زمان زیادی است خاک می‌خورند. در چنین شرایطی، قانون “یکی بخر، یکی بیرون بنداز” بهترین ایده‌ ممکن است. به این معنی که وقتی یک کفش جدید می‌خرید، یک جفت قدیمی‌تر را دور بیندازید.

قانون “یکی بخر، یکی بیرون بنداز”

نورپردازی مناسب از نکات چیدمان و دکوراسیون مینیمال

در همه‌ فضاها، بالاخص محیط‌هایی با دکوراسیون مینیمال، نور اهمیت زیادی دارد. با نور طبیعی خورشید و نور مصنوعی ملایم، می‌توانیم احساسات و حالات مختلفی در خانه ایجاد کنیم. پس بهتر است فقط به نور سقفی اکتفا نکنید و چند آباژور و چراغ دیواری نیز تهیه کنید. به‌علاوه پرده‌های سنگین پر زرق و برق در این سبک جایی ندارند و پرده‌ها باید نازک و ساده باشند.

نورپردازی مناسب

 

4 دیدگاه

  1. احمد

    2 شهریور 1401 در 7:51 ق.ظ

    عالیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      2 شهریور 1401 در 9:17 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    3 شهریور 1401 در 4:04 ب.ظ

  3. ناشناس

    29 شهریور 1401 در 10:30 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…