عجیب‌ترین ورزش‌های جهان که باور نمی‌کنید وجود دارند

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه ما با ورزش‌های محبوبی مانند فوتبال و کشتی آشنایی داریم، ولی ورزش‌های عجیبی نیز وجود دارند که تا آنها را نبینیم، باور نمی‌کنیم چنین مسابقاتی در جهان برگزار می‌شوند.
عجیب ترین ورزش های جهان

در ادامه این مطلب با عجیب ترین ورزش های جهان آشنا می‌شوید، ورزش‌هایی که بعضی از آن‌ها بسیار جالب و بعضی‌هایشان احمقانه و خنده‌دار هستند. با مجله دلتا آشنا شوید.

شنا در گنداب (Bog Snorkelling)

این رویداد ورزشی رقابت شنای ۱۲۰یاردی (تقریبا ۱۱۰ متر) در شیاری در میانه لجنزار یا زمین مردابی است. در این ورزش فقط اجازه دارید پا بزنید و از حرکت‌های معمول شنا خبری نیست. این ورزش پس از گفت‌وگویی در بار شروع شد و از سال ۱۹۸۵ مسابقات قهرمانی سالانه آن در ولز برگزار می‌شود.

شنا در گنداب (Bog Snorkelling)

باسبال (Bossaball)

باسبال حاصل ترکیب والیبال، فوتبال و ژیمناستیک با موسیقی، کاپوئرا و فرهنگ ساحلی برزیل است. این بازی که مبدأ آن اسپانیاست، نخستین بار در سال ۲۰۰۵ انجام شده است. در باسبال، ۲ تیم چهارنفره در زمین بازی بادی و ترامپولین با هم رقابت می‌کنند.

فیلیپ آیکمانز (Filip Eyckmans)، تنیس‌باز بلژیکی سابق که به فوتبال علاقه‌مند شد، پس از سفر به برزیل و زمانی که در اسپانیا زندگی می‌کرد این بازی را ابداع کرد. او می‌خواست حال‌و‌هوای ساحلی برزیل را با ظرافت ورزشی و مهارت‌های جسمانی به تصویر بکشد. در حال حاضر، بازی باسبال در بیش از ۲۰ کشور در ۴ قاره جهان انجام می‌شود.

باسبال (Bossaball)

مسابقه گرفتن پنیر غلتان (Cheese Rolling)

این رویداد کوچک محلی در گلاستر انگلستان به‌دلیل سرعت بالا، شدت و تعداد مجروحان شهرت بین‌المللی کسب کرده است. این بازی نخستین بار در قرن پانزدهم انجام شده است و قوانین ساده‌ای دارد. شرکت‌کنندگان دنبال یک تکه پنیر گلاستر گرد که از تپه به پایین می‌غلتد می‌دوند و اولین نفری که به پایین برسد و پنیر را بگیرد، برنده می‌شود.

پنیر ۳ تا ۴کیلوگرمی که از بالای تپه کوپر به پایین می‌غلتد، می‌تواند به سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت برسد. این رویداد سالانه در پایان ماه مه فقط برای مردم محلی برگزار می‌شد. ولی اکنون مردم از سراسر جهان در این رقابت شرکت می‌کنند.

مسابقه گرفتن پنیر غلتان (Cheese Rolling)

موج‌سواری سگ‌ها

موج‌سواری سگ‌ها در دهه ۱۹۲۰ در کالیفرنیا و هاوایی آغاز و به سرگرمی محبوبی تبدیل شد. در این مسابقه، سگ‌ها می‌توانند به‌تنهایی یا همراه صاحب خود موج‌سواری کنند.

برخی از سگ‌های موج‌سوار به ستاره تبدیل شده‌اند و در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، مجلات و روزنامه‌ها ظاهر می‌شوند. سگ‌ها آن‌قدر در موج‌سواری مهارت داشتند که انسان‌ها تصمیم گرفتند مسابقاتی برگزار کنند و بر اساس حفظ تعادل، اندازه موج و طول موج‌سواری درباره مهارت‌های آنها قضاوت کنند.

عجیب ترین ورزش های جهان موج سواری سگ ها

پرتاب تخم‌مرغ

به‌گفته فدراسیون جهانی پرتاب تخم‌مرغ، این بازی در قرن چهاردهم آغاز شده است. راهبی انگلیسی تنها فردی در روستا بوده که مرغ داشته است. او به مردم ۱ تخم‌مرغ می‌داده تا آن‌ها را تشویق به حضور در کلیسا کند. وقتی سیلابی‌شدن رودخانه مانع حضور مردم در کلیسا شد، راهبان برای آن‌ها تخم‌مرغ پرتاب کردند و این بازی شکل گرفت.

از آن زمان، مردم از سراسر جهان برای تفریح، خودنمایی و دریافت جایزه نقدی در مسابقه پرتاب تخم‌مرغ شرکت می‌کنند. در سال ۱۹۷۸، مردی تگزاسی با پرتاب ۹۸٫۵۱متری رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. این رکورد تا سال ۱۹۹۹ شکسته نشد. در این سال گینس ثبت رکورد را متوقف کرد. در حال حاضر، فدراسیون جهانی پرتاب تخم‌مرغ رکوردهای جهانی را ثبت می‌کند. طولانی‌ترین مسافت فعلی ۷۱٫۲ متر است که در سال ۲۰۱۳ به نام ۲ ایرلندی ثبت شده است.

عجیب ترین ورزش های جهان، پرتاب تخم مرغ

اتوکردن در شرایط سخت (Extreme Ironing)

این ورزش عجیب که خاستگاهش پارک ملی یورکشایر دیلز در انگلستان است، اولین بار در سال ۱۹۸۰ انجام شد. این بازی انفرادی یا تیمی انجام می‌شود و تا حدی هنر اجرا و تا حدی ماجراجویی محسوب می‌شود، زیرا افراد پیراهن خود را در مکان‌های مختلف و به‌روش‌های احمقانه‌ای اتو می‌کنند.

این ایده وقتی شکل گرفت که مردی انگلیسی تحت‌تاثیر برادرش که در سفرهای کمپینگ لباس‌ها را اتو می‌کرد، تصمیم گرفت اتوکردن لباس را در مکان‌های عجیبی مانند فرودگاه، بالای باجه‌های تلفن و بالای کوه انجام دهد. چیزی که در ابتدا صرفا شیرین‌کاری بود، با ساخت مستندی درباره اولین مسابقات جهانی اتوکردن در شرایط سخت جذابیت زیادی پیدا کرد. اتوکردن در شرایط سخت موجب شکل‌گیری ایده‌های عجیب دیگری مانند نواختن ویولن‌سِل در شرایط سخت (extreme cello playing) نیز شده است.

عجیب ترین ورزش های جهان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای داشتن خوابی آسان و راحت را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. هادی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…