رپورتاژ آگهی

چگونه بهترین زمان فروش ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تمامی سرمایه‌گذارانی که در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند، این سؤال پیش می‌آید که بهترین زمان فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟
زمان خرید و فروش ارز دیجیتال تبدیل

با کمک دانش و اصول اولیه‌ای که در این بازار یاد می‌گیریم می‌توانیم تصمیم بگیریم و بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال تبدیل را بر روی پرتفوی خود اعمال کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

تحلیل بازار برای پیش بینی بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

دنیای ارزهای دیجیتال به هیچ‌کس قواعد مکتوبی به‌عنوان راهکار و شیوه درآمدزایی ارائه نکرده‌ است. اما آنالیزها و روش‌هایی وجود دارند که ما می‌توانیم با کمک آنها روند بازار را تشخیص دهیم. تحلیل‌های کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال (Technical analysis)

در آنالیز تکنیکال با بررسی تاریخچه قیمتی و حجم معاملات انجام شده درگذشته می‌توانیم روند تغییر رفتار آینده بازار را پیش‌بینی کنیم. یک تحلیلگر با بررسی نمودارها و جداول مربوط به ارزهای دیجیتال، روند تغییر قیمت و رفتار بازار رمزارزها را رصد می‌کند و با کم این اطلاعات می‌تواند روند بازار را تشخیص دهد. البته این تکنیک در زمان فروش ارز دیجیتال همیشه پاسخگو نیست، اما تجربه نشان می‌دهد که تا حدودی می‌توانیم از این تکنیک به‌عنوان یک راه‌حل کمکی استفاده کنیم. از سوی دیگر، تمامی منابعی که معامله‌گران برای تحلیل بازار استفاده می‌کنند مانند نمودارهای تغییر قیمت و حجم معاملات با یکدیگر یکسان است، اما نتیجه‌ای که آنالیزورها ارز دیجیتال ارائه می‌کنند، با یکدیگر متفاوت است. درک و برداشت هر متخصص با متخصص دیگر متفاوت است و این پدیده کاملاً عادی است.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال (Fundamental analysis)

تحلیل بنیادی یکی از روش‌های رایج برای تحلیل و تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش ارز دیجیتال در بازارهای سنتی  و دیجیتالی است. این تحلیل علم ارزیابی تمام جوانب و عوامل مؤثر در روند کاری یک ارز دیجیتال یا یک پروژه است که طی آن می‌توانیم پتانسیل‌ها و ارزش ذاتی آن را تشخیص دهیم. به‌عنوان یک تحلیلگر فاندامنتال باید تمامی اخبار و اتفاقات مربوط به پروژه موردنظر را زیر نظر بگیریم و طبق این اطلاعات تصمیم بگیریم که بهتر است به سرمایه‌گذاری ادامه دهیم و یا نسبت به فروش آن در یک صرافی اقدام کنیم. انتخاب صرافی کمی دشوار است برای این کار می‌توانیم مطلب «معرفی صرافی خارجی بدون تحریم» را مطالعه کنیم.

تعیین استراتژی خروج از بازار ارز دیجیتال

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به یک استراتژی خروج دارد. هولد کردن و نگه‌داشتن یکی رمزارز برای مدت‌زمان طولانی می‌تواند ضرر مالی سنگینی را به ما وارد کند. برای مثال ممکن است افزایش قیمت ۲۰ درصدی بیت‌کوین را یک برد تلقی کنیم و تصمیم به فروش بگیریم. اما اطرافیانمان نسبت به آینده این ارز دیجیتال امیدوار باشند  همچنان این دارایی را نگه دارند. اگر ارزش دارایی نسبت در آینده بالاتر برود، ما متضرر می‌شویم و دوباره تصمیم به خرید بیت‌کوین می‌گیریم. اما در این بازه زمانی سقوط قیمت سبب ریزش ۵۰ درصدی ارزش آن می‌شود و ارزش دارایی ما نصف می‌شود.

اما اگر استراتژی خروج داشته باشیم و بدانیم که چه موقع باید ارز دیجیتال خود را بفروشیم، می‌توانیم از این‌چنین حوادثی جلوگیری کنیم. این نکته را باید به یاد داشته باشیم که چیزی به‌عنوان بهترین زمان خرید یا فروش ارز دیجیتال وجود ندارد. این ما هستیم که با تحلیل قوی و درستی که انجام می‌دهیم می‌توانیم بیشترین سود ممکن را کسب کنیم.

نکاتی درباره بهترین زمان فروش ارز دیجیتال

بررسی چند نکته طلایی درباره زمانی که باید از بازار خارج شوید و رمز ارزهای خود را بفروشیم.

  • برای فروش ارزهای دیجیتال خود باید هدف قیمتی معقولانه‌ای را تعیین کنیم و درگیر طمع نشویم.
  • به‌خاطر ترس از دست دادن فرصت‌ها نباید تا ابد ارزهای دیجیتال خود را هولد کنیم.
  • اگر در بازار فرصت بهتری را برای سرمایه‌گذاری پیدا کردیم، می‌توانیم ارزهای دیجیتالی که سود زیادی برای ما ندارند را بفروشیم.
  • زمانی که به‌اندازه کافی برای رشد یک ارز دیجیتال صبر کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفتیم می‌توانیم سرمایه خود را در یک پروژه بهتر سرمایه‌گذاری کنیم.
  • ممکن است به سفارش یکی از دوستان مبلغ زیادی را در یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده باشیم که اطلاعات کافی درباره آن نداریم. این ارز دیجیتال پروژه قوی ندارد و شاید یک شت کوین باشد. دراسرع‌وقت باید این ارز دیجیتال را بفروشیم تا ریسک معاملات خود را کم کنیم.

جمع بندی نهایی

برای اینکه بتوانیم در بازار ارز دیجیتال موفق باشیم و ریسک معاملات خود را به حداقل برسانیم، لازم است تا تمامی جوانب را بسنجیم و انواع تحلیل‌ها را در نظر داشته باشیم. هرچقدر در این بازار تسلط بیشتری داشته باشیم می‌توانیم بهترین زمان فروش ارز دیجیتال و همچنین زمان خرید را به‌درستی تشخیص دهیم. این تحلیل‌ها میزان موفقیت ما را افزایش می‌دهند اما هیچگاه ریسک معاملات را به صفر نمی‌رسانند. قطعاً برای یادگیری هرکدام از این مهارت‌ها به‌صرف زمان، مطالعه منابع مختلف و معتبر و به‌کارگیری آن‌ها برای کسب تجارت نیاز داریم.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…