این رنگ‌ها هرگز برای آشپزخانه مناسب نیستند!

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ‌ها تاثیر زیادی بر ذهن شما می‌گذارند به همین دلیل روانشناسان رنگ‌هایی را مشخص کرده‌اند که استفاده از آن‌ها در دکوراسیون آشپزخانه اصلا توصیه نمی‌شود.
این رنگ‌ها هرگز برای آشپزخانه مناسب نیستند!

در این مطلب از دلتا به معرفی رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند می‌پردازیم تا راحت‌تر برای رنگ آشپزخانه خود تصمیم بگیرید.

رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

متخصصان طراحی دکوراسیون و دکوراتور‌های حرفه‌ای درباره‌ انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه‌های ایرانی می‌گویند که رنگ‌های روشن و شاد، عالی‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه هستند.

قرمز روشن

قرمز یکی از رنگ‌هایی است که هرگز نباید برای آشپزخانه استفاده کنید. شاید رنگی باشد که به شما انرژی بدهد اما نباید آن را رنگ اصلی و پایه برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید، زیرا استفاده زیاد از این رنگ عامل حواس‌پرتی و تشویش خواهد بود و همچنین باعث افزایش اشتها خواهد شد.

رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

خاکستری و طوسی تیره، رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

استفاده از رنگ طوسی و خاکستری تیره به‌عنوان رنگ اصلی آشپزخانه هرگز پیشنهاد نمی‌شود، زیرا این رنگ‌ها به نوعی حس سردی و ناخوشایندی را در افراد خانه ایجاد می‌کنند و باعث مشکلات روحی می‌شوند و قطعا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که وارد چنین آشپزخانه‌ای شود.

رنگ‌های تیره از رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

از آنجایی که رنگ‌های تیره به خوبی با سایر رنگ‌ها ترکیب و هماهنگ می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان تزئینات، عناصر و لوازم جانبی آشپزخانه به‌کار برده شوند. زیاده‌روی در استفاده از این رنگ‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از این رنگ‌ها به‌عنوان رنگ اصلی آشپزخانه استفاده نکنید. علاوه بر این، این سایه‌ها هماهنگی و ترکیبات خوبی را با رنگ‌های روشن و تضاد ایجاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد!

رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

سفید خیلی براق

در سال های اخیر خیلی‌ها ترجیح داده‌اند که آشپزخانه‌ را به رنگ سفید در بیاورند. اگر رنگ اصلی آشپزخانه سفید بیش از حد براق باشد، شما را به یاد بیمارستان و کلینیک می‌اندازد که هرگز حس خوبی را انتقال نخواهد داد. سفید باید در کنار یک رنگ دیگر در آشپزخانه استفاده شود و از طرفی تمیز کردن آن هم کار راحتی نیست. کابینت‌های سفید براق به دلیل بازتابش نور با افزایش دیدی بصری باعث بزرگنمایی فضا می‌شوند از این رو این مدل کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود.

زرد روشن از رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند

زرد رنگ زیبایی است اما هرگز نباید به‌عنوان رنگ اصلی آشپزخانه آن را انتخاب کنید. مخصوصا زرد روشن. شاید باعث انرژی و شادی شود اما بیش از حد رنگ محرکی است و عامل حواس‌پرتی، دل مشغولی و تشویش خواهد بود.

رنگ ‌هایی که برای آشپزخانه مناسب نیستند



						
						

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    30 مرداد 1401 در 10:57 ق.ظ

  2. ناشناس

    22 اسفند 1401 در 11:05 ب.ظ

  3. ناشناس

    5 اردیبهشت 1402 در 10:23 ب.ظ

  4. ناشناس

    2 خرداد 1402 در 12:37 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…