چگونه یک سفر گروهی دلپذیر داشته باشیم؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر گروهی با همسفر خوب می‌تواند به معنی خاطرات مشترک، شناخت بیشتر از افراد، فعالیت‌های جمعی عالی، یادگیری بیشتر در مورد شیوه‌های سفر و خنده‌های فراوان باشد.
همسفر خوب را چگونه انتخاب کنید

سفرهای گروهی می‌تواند بهترین تجربه‌ها یا بدترین خاطرات را بیافریند. اگر با گروهی که در سلیقه و روحیه با شما هماهنگ هستند سفر کنید خوشی شما چندین برابر خواهد شد. اما کافی‌ست کمی در انتخاب همسفر اشتباه کنید تا به مشکلات جدی بر بخورید و سفری که برای اوقات فراغت‌تان تدارک دیده‌ بودید به کامتان تلخ شود. با مجله دلتا همراه باشید تا بدانید همسفر خوب را چگونه انتخاب کنید.

همسفر خوب را چگونه انتخاب کنید

اولین قدم برای یک سفر گروهی خوب این است که شناخت نسبی از همسفرانتان داشته باشید. اگر می‌خواهید یک سفر طولانی بروید و افرادی در گروه انتخابی شما هستند که نمی‌شناسید، برنامه‌ای بریزید تا قبل از سفر اصلی یک سفر یک روزه همراه هم باشید تا مطمئن شوید در کنار هم از سفر لذت خواهید برد. حتما انعطاف‌پذیری در جمع را به عنوان ویژگی همسفران‌تان در نظر داشته باشید.

همسفر خوب را چگونه انتخاب کنید

صحبت و برنامه‌‌ریزی اولیه با همسفرهای خود داشته باشید

در سفرهای دسته‌جمعی بهتر است همه افراد گروه در حد معقولی در جریان برنامه‌ها و هزینه‌ها قرار بگیرند. در مورد جاهایی که قرار است بازدید کنید، تفریحات و سرگرمی‌ها، اینکه تهیه غذا درطول سفر به چه صورت خواهد بود و کجا اقامت خواهید داشت برنامه‌ریزی اولیه انجام دهید و حتما قبل از سفر با دیگر اعضای گروه در میان بگذارید.

سفرهای دسته جمعی

از تخفیف‌های گروهی جا نمانید

از ویژگی‌های مهم با گروه سفر کردن این است که برخی خدمات را می‌توانید با قیمت کمتری تهیه کنید. با جست‌وجو حتما به امکاناتی بر خواهید خورد که با خرید گروهی بلیت هواپیما یا رزرو اقامت هتل یا بلیت برخی تورها برای جمع شما تخفیف درن ظر می‌گیرند. برای این تخفیف‌ها پرس‌وجو کنید و یک نفر را مسئول تحقیق و خرید این موارد قرار دهید تا هزینه کل گروه کاهش پیدا کند.

بلیت سفر

سرپرست و رهبر داشته باشید

تقسیم کارها یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر گروهی است. سعی کنید از ابتدا برای هر کاری مسئولی در گروه در نظر بگیرید. یک نفر نیاز است که برنامه‌های زمانی را کنترل کند. اگر با وسایل نقلیه خودتان مسافرت می‌کنید این بخش نیازی به سرپرست نخواهد داشت اما اگر وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید کسی باید باشد که بلیت‌ها را رزرو و خریداری کند و همچنین برای جابه‌جایی‌های داخل شهر وسیله نقلیه برای همه افراد گروه کرایه نماید.

سفرهای گروهی

برنامه‌ریزی کنید ولی سخت‌گیری نه!

بعد از اسکان ممکن است چند برنامه مختلف وجود داشته باشد. ممکن است بعضی‌ها بخواهند در گروه‌های دو یا سه نفره جاهای مختلف بروند. اگر کسی بنای تاریخی دوست ندارد می‌تواند جداگانه به گشت‌وگذار در شهر یا خرید برود. اگر کسی عادت به صبح زود بیدار شدن دارد و قبل از همه آماده استفاده از روز است لازم نیست منتظر بنشیند تا همه بیدار شوند، می‌تواند برنامه پیاده‌روی صبح یا صبحانه جداگانه داشته باشد.

همسفر خوب را چگونه انتخاب کنید

در برداشتن وسایل دقت کنید

این طبیعی است که هرکس وسایل شخصی و موردنیازش را با خود به سفر بیاورد اما جدا از این تنها یک عدد از برخی وسایل برای کل گروه کافی است. به طور مثال در طبیعت گردی زیرانداز بزرگ برای دورهمی یا جعبه کمک‌های اولیه و داروهای عمومی برای دردها و مشکلات گوارشی یا ماشین‌زدگی یا یک اجاق‌گاز مسافرتی برای پخت و گرم کردن غذا کافی است.

در نهایت با انجام تمام این‌ کارها با خیال راحت سفر کنید و از مشکلات احتمالی ترسی نداشته‌ باشید. اگر به دانستنی‌های سفر علاقه دارید، ترفندهای سفر آسان با بچه‌ها را بخوانید.

لوازم ضروری سفر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دره مرگ، سفری زیبا ولی بی‌بازگشت را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…