عوارض خوابیدن بعد از غذا چیست

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لازم است بدانید این حالت نامناسب می‌‌تواند اگر ادامه‌‌دار باشد روی سلامتی بدن شما تاثیرات منفی بگذارد و شما را به یک سری از بیماری‌ها مبتلا کند.
عوارض خوابیدن بعد از غذا

یکی از عادت‌های نامناسب و خطرناکی که بسیاری از افراد بعد از خوردن غذا دارند این است که بلافاصله بعد از خوردن دراز می‌کشند و می‌خوابند خصوصا بعد از خوردن ناهار که باعث تنبلی در اشخاص می‌‌شود و آن‌ها تمایل به خوابیدن پیدا می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا با عوارض خوابیدن بعد از غذا آشنا شوید.

عوارض خوابیدن بعد از غذا چیست

رفلاکس معده

یکی از عوارض خوابیدن بعد از غذا عارضه رفلاکس معده است. اگر بلافاصله بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین دراز بکشید اسید معده برای هضم شما شروع به ترشح می‌کند در صورتی که حالت دراز کش قرار گرفته باشید ترشح این اسید بازگشت می‌‌کند و باعث می‌شود شما در سر معده خود احساس سوزش پیدا کنید که اگر ادامه پیدا کند مشکلات گوارشی روی معده شما ایجاد خواهد کرد.

به درستی هضم نشدن مواد غذایی

از دیگر عوارض خوابیدن بعد از غذا هضم نشدن مواد غذایی درون معده شما است زیرا زمانی که می‌خوابید بدن در حالت استراحت قرار می‌‌گیرد و فعالیت خود را متوقف می‌‌کند از این رو غذای شما هضم نخواهد شد.

چاق شدن

همان طور که در قسمت بالا اشاره شد زمانی که بعد از سرو غذا می‌خوابید فعالیت بدن متوقف می‌شود از این رو سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند پس اگر از افرادی هستید که بلافاصله بعد از غذا می‌خوابید با کاهش متابولیسم بدن منتظر اضافه وزن و چاقی در خود باشید.

به درستی هضم نشدن مواد غذایی

مبتلا شدن به بیماری دیابت

از دیگر عوارض خوابیدن بعد از غذا به وجود آمدن بیماری دیابت در اشخاص است زیرا زمانی که غذا می‌خورید قند در بدن شما افزایش پیدا می‌‌کند و اگر بلافاصله بعد از غذا بخوابید بدن نمی‌تواند تمامی این قند را جذب کند و باعث می‌‌شود مقدار زیادی از آن وارد خون شود و شما را به قند خون و دیابت مبتلا کند اگر افراد دیابتی باشید و این عادت نادرست را داشته باشید برای شما بسیار خطرناک خواهد بود.

ایجاد شدن سکته مغزی از عوارض خوابیدن بعد از غذا

همان طور که می‌دانید آپنه خواب یکی از عوامل سکته مغزی در افراد محسوب می‌‌شود. زمانی که شما بعد از غذا خوردن می‌خوابید باعث بازگشت اسید معده به مری می‌شوید. این مسئله می‌‌تواند آپنه خواب را در شما شکل بدهد که نهایتا منجر به سکته‌های مغزی می‌گردد.

معده پر و اختلال در خواب

هرگاه با معده پر بخوابید به مراتب چربی‌‌های غذایی که مصرف کرده‌اید در معده انباشته می‌شود و سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌‌کند. این مسئله روی خواب خوب و با کیفیت شما مخصوصا سالمندان و افرادی که پا به سن گذاشتند تاثیر منفی می‌گذارد.

عوارض خوابیدن بعد از غذا چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر نان نخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ق٫ظ

    وای این عادت غلط رانمیتونیم ترک کنیمچقدر خوب بود نمیخوابیدیم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  3. سعیداسدی

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    بسیارزیباوقابل تامل🤔🙏🌺🌺🌺

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      خیلی ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹🌹🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۲ ب٫ظ

      عالی

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…