کم هزینه‌ترین راه برای از بین بردن چروک دور چشم

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا برای شما هم دیدن چروک دور چشم نشانی از پیری است؟ شاید هم تصور می‌کنید که نداشتن مراقبت کافی از پوست علت چین و چروک دور چشم شما شده است. به‌طورکلی تجربه نشان می‌دهد که برخی عوامل، ظهور چین و چروک در صورت را افزایش می‌دهند.
از بین بردن چروک دور چشم

از بین بردن چروک دور چشم با مواد خانگی خواسته بسیاری از افراد در سنین مختلف است. پیدایش چین و چروک‌ها در نقاط مختلف چهره و بدن از عوارض اجتناب‌ناپذیر افزایش سن است. عارضه‌ای نه‌چندان خوشایند که می‌تواند زیبایی چهره شخص را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش اعتمادبه‌نفس او شود اما مسئله اینجا است که وجود چین و چروک همواره نشانه افزایش سن نیست و می‌توان نشانه‌هایی از آن را در افراد جوان نیز مشاهده کرد. همراه دلتامگ باشید.

از بین بردن چروک دور چشم با مواد خانگی

در ادامه چند راهکار خانگی و موثر برای از بین بردن چروک دور چشم برایتان آماده کرده‌ایم.

ماسک خیار

ماسک خیار از قدیم یکی از ماسک‌های محبوب برای پوست بوده است. برای درمان خطوط پنجه کلاغی با خیار باید آن را به شکل پوره درآورید. این پوره را روی اطراف چشم خود قرار داده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. توجه کنید که باید تکه‌های خشکیده خیار را با ملایمت از روی پوست خود جدا کنید.

از بین بردن چروک دور چشم با مواد خانگی مثل سفیده تخم‌مرغ

پروتئین فراوان موجود در سفیده تخم‌مرغ به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کمک زیادی می‌کند. این ماده با تامین پروتئین موردنیاز پوست و کمک به بازسازی و ترمیم لایه‌های زیرین آن، چین و چروک‌های ریز اطراف چشم را از بین می‌برد.

برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ، سفیده را از زرده جدا کرده و آن را آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. کف حاصل را بر روی خطوط پنجه کلاغی بکشید و حدود ده دقیقه صبر کنید.

سپس پوست را با آب ولرم بشویید. توجه کنید که این کار باید به‌صورت منظم هفته‌ای دو بار انجام شود. در زمان قرار دادن سفیده تخم‌مرغ در اطراف چشم، مراقب باشید که این ماده وارد چشم‌ها نشود.

درمان چروک دور چشم با مواد خانگی مثل سفیده تخم‌مرغ

معجزه گری به نام آلوئه‌ورا

ژل شفاف موجود در میان گیاه آلوئه‌ورا یک معجزه واقعی برای پوست است. خواص درمانی این ژل به رفع انواع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک‌های ریز اطراف چشم و دهان کمک زیادی می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در سرخ کن + ویدئو

برای اینکه معجزه آلوئه‌ورا را ببینید، هر شب مقداری از ژل را به مدت ۲۰ دقیقه روی خطوط پنجه کلاغی قرار دهید و سپس پوست را با آب سرد یا ولرم بشویید.

از بین بردن چروک دور چشم با مواد خانگی مثل گوجه‌فرنگی

اگر نسبت به گوجه‌فرنگی حساسیت نشان می‌دهید و با خوردن آن احساس خارش یا سوزش دارید، این راهکار درمانی را امتحان نکنید. در غیر این صورت باید آب گوجه‌فرنگی را بگیرید و یک قاشق غذاخوری از آن را با یک عدد زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید. این مخلوط را با احتیاط به نواحی اطراف چشم بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

درمان چروک دور چشم با مواد خانگی مثل گوجه‌فرنگی

ماسک موز

یکی از موثرترین ماسک‌های برای از بین بردن چروک دور چشم استفاده از ماسک موز است. یک چهارم موز را له کرده و خمیری نرم ایجاد کنید. آن را روی پوست مالیده، اجازده دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. موز دارای روغن‌های طبیعی و ویتامین‌ها بوده و به تقویت سلامت پوست کمک می‌کند.

از بین بردن چروک دور چشم با روغن نارگیل

این روغن و دیگر روغن‌های گیاهی نظیر روغن بادام، کنجد و غیره اثرات درمانی زیادی برای پوست دارند. با مالیدن و ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی خطوط پنجه کلاغی می‌توانید آن‌ها را کمرنگ‌تر کرده و حتی در موارد خفیف‌تر به‌طور کامل از بین ببرید.

این روغن را هر شب قبل از خواب در اطراف چشم خود بمالید و صبح بعد از بیدار شدن با آب سرد آن را بشویید.

سخن آخر

داشتن چین و چروک در صورت با بالا رفتن سن برای اکثر افراد به وجود می‌آید. شما می‌توانید به جای استفاده از مواد شیمیایی که بسیار پرهزینه نیز هستند، از مواد خانگی استفاده کرده و تاثیر آن را بعد از یک دوره منظم مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…