دیدنی‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به قبرس شمالی می‌تواند پر از جذابیت‌های طبیعی و تاریخی باشد. اگر علاقه‌مند به تماشای سواحل زیبا و بکر هستید در این کشور به مقصود خود خواهید رسید.
جاذبه های دیدنی قبرس شمالی

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید بد نیست قبل از سفر با جاهای دیدنی قبرس شمالی آشنا شوید. قبرس شمالی تنها یک جزیره آرام در دل دریای مدیترانه نیست بلکه سرزمینی کهن با تاریخچه و آثار باستانی غنی است. با دلتامگ همراه باشید تا بیشتر درباره‌‌ جاذبه های دیدنی قبرس شمالی صحبت کنیم.

بندر گیرنه یکی از جاذبه های دیدنی قبرس شمالی

به دلیل وجود یک بندر قدیمی به نام گیرنه و قلعه‌ای به همین نام، این شهر به بندر گیرنه شهرت دارد. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما سری به بندر بزرگ قدیمی آن که در میان کافه‌ها و رستوران‌های مختلف محصور شده است بزنید. تجربه طعم‌های مختلف غذاهای محلی در این مکان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

ساحل لاک پشت‌ها

اگر به تماشای مردم محلی قبرس علاقه‌مند هستید این ساحل بهترین گزینه برای شما است. چرا که محلی‌ها اغلب روز‌های تعطیل را در این مکان می‌گذرانند. علت نام‌گذاری این ساحل به ساحل لاک‌پشت‌ها این است که در فصل تابستان تعداد زیادی لاک‌پشت سبز رنگ برای تخم گذاشتن به این ساحل ماسه‌ای می‌آیند.

ساحل لاک پشت ها

کلیسای بلاپایس

در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر گیرنه می‌توانید با یکی از زیبا‌ترین و در عین‌ حال آرام‌ترین جاذبه‌های توریستی قبرس ‌شمالی روبه‌رو شوید. نام این جاذبه کلیسای بلاپاتس است که در قرن سیزدهم ساخته شده و بیشترین بخش باقی‌ مانده از آن به زمان پادشاهی هوگ سوم باز می‌گردد.

قلعه بوفاونتو

قلعه بوفاونتو بلند‌ترین قلعه این منطقه بوده که در فاصله شانزده کیلومتری از شهر گیرنه واقع شده است. رفتن به این قلعه بیشتر برای افرادی که به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستند مناسب است. زیرا برای رسیدن به آن باید ۴۵ دقیقه کوه‌نوردی کنید. قلعه بوفاونتو معماری شگفت‌انگیزی دارد که البته در اثر گذشت زمان بخش قابل توجهی از آن تخریب شده است.

مطلب پیشنهادی:  جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده شده در ایران

قلعه بوفانتو

شهر باستانی سالامیس

با ورود به شهر سالامیس می‌توانید یک سفر واقعی به قلب تاریخ را تجربه کنید. شهر سالامیس یکی از مهم‌ترین سایت‌های گردشگری قبرس واقع در ساحل شرقی این جزیره است. این شهر باستانی که در قرن دوازدهم قبل از میلاد تاسیس شد سالیان سال در حال رشد و پیشرفت بود.

ساحل گلپسیدس

ساحلی با شن و ماسه‌های تمیز و سفید و دریای آبی رنگ و شفاف که ورود به آن برای عموم آزاد است. این ساحل دارای امکاناتی نظیر یک رستوران شلوغ، توالت و دوش است. دریای کم‌عمق و آرام، استفاده از این ساحل را برای خانواده‌ها و کودکان مناسب و بی‌خطر می‌سازد.

جاذبه های دیدنی قبرس

کلیسای سنت بارناباس

این کلیسا به علت وجود قبر سنت بارناباروس در آن یکی از زیارتگاه‌های اصلی یونانی‌هایی است که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند. این کلیسای زیبا و بزرگ در سال 1756 ساخته شده است. گنبد‌های سفید رنگ و نمای آجری، زیبایی خاصی به این بنای مقدس می‌بخشد. جاذبه‌های دیدنی ایران هم بسیار زیادند، مطلب بازار هنر اصفهان، قلب طلایی شهر را بخوانید.

مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا

این بنا یکی از زیباترین نمونه‌های معماری گوتیک است که در سال 1209 ساخت آن شروع شد. ساختن این بنا سالیان زیادی به طول انجامید و پس از آن محل تاج‌گذاری پادشاهان زیادی بود. پس از حمله امپراتوری عثمانی به این شهر، این کلیسا را به عنوان مسجد سلیمیه نام‌گذاری کردند تا نمادی از دین اسلام در این شهر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

دریاچه فیروزه‌ای گهر، گنج مخفی لرستان

دریاچه گهر نامدارترین دریاچه لرستان است که پوشش منحصربه‌فرد گیاهی‌اش، آن را به شهرت جهانی …