در ۵ مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!

۱
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تختخواب یک نفره چوبی دارید که قصد دور انداختن آن را دارید عجله به خرج ندهید، با صرف کمی زمان و حوصله می‌توانید تختخواب قدیمی خود را به یک کاناپه زیبا تبدیل کنید.
روش ساخت کاناپه در منزل

اگر تختخواب قدیمی ندارید ولی همچنان به ساخت این کاناپه علاقه‌مند هستید، با کمی هزینه می‌توانید یک تخت چوبی یک نفره خریداری کنید و در چند مرحله ساده آن را به شکل کاناپه‌ای زیبا تغییر دهید. در این مطلب از دلتامگ به روش ساخت کاناپه در منزل می‌پردازیم.

مواد لازم برای ساخت کاناپه در منزل

تشک، یک اره چوب، یک منگنه کوب، کمی پارچه رومبلی، مقداری تخته، گیره، فوم و چسب

فوم و پارچه رو مبلی را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم مبلمان یا کارگاه‌های ساخت و تعمیر مبل تهیه کنید. شاید از انتخاب‌هایی که برای خرید فوم دارید شگفت زده شوید. باید فومی انتخاب کنید که ضخامت کافی برای تکیه دادن داشته باشد، قرار است از آن به عنوان پشتی کاناپه استفاده کنیم.

چسب مورد نیاز را می‌توانید از مغازه‌های ابزار فروشی خریداری کنید. چسب چوب بهترین گزینه برای انجام پروژه امروز خواهد بود.

روش ساخت کاناپه در منزل

مرحله اول از روش ساخت کاناپه در منزل

در اولین مرحله از ساخت کاناپه باید قسمت‌های بالا و پایین تخت را اره کنید. بریدن این قسمت‌ها کار چندان سختی نیست و چوب اضافی را می‌توانید برای استفاده در دیگر پروژه‌های خود نگاه دارید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید

مرحله دوم

در مرحله دوم باید با کمک متر طول تخت را اندازه بگیرید و یک تخته متناسب با آن تهیه کنید. طول تخته باید چند سانتی‌متر کمتر از طول تختخواب در نظر گرفته شود. با کمک دریل تخته را به چارچوب تختخواب بچسبانید.

مرحله سوم

این مرحله استفاده از چسب است. با کمک چسب چوب، فومی که خریداری نموده‌اید را به جلوی تخته بچسبانید، سپس فوم را تا پشت تخته امتداد دهید. فوم و تخته را با کمک گیره محکم کنید و به چسب زمان دهید تا کاملا خشک شود. معمولا خشک شدن کامل چسب یک شب تا صبح زمان نیاز دارد. بهتر است کاناپه را به پشت بخوابانید تا فوم پشت کار خوب به تخته بچسبد.

روش ساخت کاناپه در منزل

مرحله آخر از روش ساخت کاناپه در منزل

لازم نیست پارچه رومبلی که خریداری می‌کنید خیلی گران باشد. با قیمتی مناسب می‌توانید پارچه‌های زیبا و خوش رنگی برای پوشاندن سطح کاناپه خود تهیه کنید. با توجه به طول و عرض تخت و کمی محاسبه ریاضی، می‌توانید میزان پارچه لازم را به‌دست آورید، بهتر است کمی بیشتر پارچه بخرید تا بتوانید از آن برای ساخت کوسن و بالشتک‌های تزئینی هم کمک بگیرید.

چسباندن پارچه‌ها روی فوم و تشک کار چندان پیچیده‌ای نیست، پارچه را به خوبی بکشید، چروک‌ها را صاف کنید، چسب کاری کنید و با کمک منگنه‌کوب رویه کاری کاناپه را تکمیل کنید.

کار تقریبا تمام است. با هزینه‌ای ناچیز، تختخواب قدیمی شما به یک کاناپه زیبا تبدیل شده است. حال وقت آن رسیده کمی سلیقه به خرج دهید و با کمک کوسن و پارچه، کاناپه‌ای که ساخته‌اید را با دکوراسیون و چیدمان منزل هماهنگ کنید.

مرحله آخر

 

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…