این گیاهان تنها با یک لیوان آب رشد می‌کنند

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از گیاهان هستند که بدون خاک هم رشد می کنند این گیاهان را باید در مقداری آب نگهداری کنید و حواستان باشد که آب آن‌ها تمام نشود.
گیاهان آپارتمانی آبزی

23تا به حال نام هیدرو پونیک را شنیده‌اید؟ هیدروپونیک به معنای پرورش گیاهان در آب، بدون کاشتن آن‌ها در خاک است. این گیاهان به نگهداری کمی نیاز دارند و می‌توانند دکور زیبایی را ایجاد کنند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی گیاهان آپارتمانی آبزی می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی آبزی

گیاهان آب دوست یا گیاهان هیدروپونیکی، نوعی گیاهان هستند که به خوبی در محیط‌های آبی رشد می‌کنند بدون استفاده از خاک. این گیاهان برای رشد و توسعه‌ی خود نیازمند آب با کیفیت، محلول‌های معدنی و نور مناسب هستند؛ گیاهان آب دوست به دلیل داشتن دسترسی مستقیم به مواد غذایی در آب، معمولاً سریع‌تر از گیاهان خاکی رشد می‌کنند. برخی از این گیاهان عبارتند از:

گیاه برگ بیدی

برگ بیدی از جمله گیاهانی است که در آب رشد می‌کند و رنگ‌بندی زیبا، وجود طرح خاص روی برگ‌ها و ساقه‌های آویز از خصوصیات منحصربه‌فرد آن است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم. برگ بیدی از زمان‌های قدیم تا اکنون، گیاهی محبوب در خانه یا باغچه‌ها بوده است.

گیاهان آپارتمانی آبزی

گل بی‌صبر یا گل حنا

گل بی‌صبر یا گل حنا یکی از گیاهان مناسب برای مکان‌های سایه است. باید توجه کنیم که این گیاه رطوبت بالایی می‌خواهد به همین علت می‌توان آن را جزو گیاهانی که در آب رشد می‌کنند به‌حساب آورد. زمانی که رشد آن متوقف می‌شود می‌توانید، چند ساقه از این گیاه را جدا کنید و آن‌ها را در داخل ظرف آب بگذارید. ساقه‌ها کم‌کم داخل آب ریشه می‌زنند و می‌توانید فصل بهار دوباره آن را به باغچه منتقل کنید یا در گلدان بکارید.

بنفشه آفریقایی از گیاهان آپارتمانی آبزی

طرز نگهداری بنفشه آفریقایی در مقایسه با گل‌های آپارتمانی دیگر بسیار آسان است. بنفشه آفریقایی جزو گیاهانی که در آب رشد می‌کنند بوده و تکثیر آن از طریق این روش بسیار آسان است. تقریبا یک الی یک ماه و نیم طول می‌کشد تا ساقه‌ها ریشه بزنند و کم‌کم یک گیاه کامل شکل بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  ماست و خیار را فقط با این سبزی بخورید!

گیاهان آپارتمانی آبزی

بامبوی خوش‌شانس

یکی از بهترین گیاهانی که در آب رشد می‌کند بامبوی خوش‌شانس است. برای این گیاه بهتر است از گلدان‌های باریک و بلند متناسب با ارتفاع گیاه استفاده کنید. برای داشتن یک بامبوی سرحال بهتر است که ساقه آن تا بند پنجم در آب قرار بگیرد و برای استحکام ساقه‌ها می‌توانید از شن یا وسایل تزیینی کوچک در انتهای گلدان استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی آبزی

گیاه پوتوس

این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که با شاخه‌های آویز و برگ‌های قلبی شکل زیبایی خانه را دوچندان می‌کند و در آب نیز به خوبی رشد می‌کند. نگهداری پوتوس بسیار آسان است و علاوه بر زیبایی و مقاومت بالا، نقش مهمی در اکسیژن‌سازی و پاک‌سازی هوا از سموم و انرژی‌های منفی ایفا می‌کند.

گیاهان آپارتمانی آبزی

فیلودندرون از گیاهان آپارتمانی آبزی

از بین تمامی گونه‌های فیلودندرون، فیلودندورن برگ قلبی از جمله گیاهانی است که در آب رشد می‌کند. برای داشتن یک فیلودندرون زیبا و سبز در آب می‌توانید یک قلمه به طول ۱۵ سانتی‌متر تهیه کنید که تنها دارای ۳ الی ۴ برگ باشد. قلمه تهیه شده را در بطری شیشه‌ای پر از آب قرار دهید و آن را در مکانی با نور غیرمستقیم روشن قرار دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    26 آبان 1402 در 12:46 ب.ظ

    تنها گلهایی که جون سالم بدر بردن ازدست من خدایی همین گلها بودن🤭

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …