۴ خوراکی مخصوص برای سلامت مردان

۱۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیازهای سلامتی مردان با نیازهای زنان متفاوت است و بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از غذاها به آن‌ها در برابر نگرانی‌های رایج در مورد سلامت مردان کمک کند.
خوراکی ویژه برای سلامت مردان

یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی بدن ضروری است، اما آیا به اندازه کافی از غذاهای خاصی که برای بدنتان ضروری است می‌خورید؟ اختلال جنسی، بهبود ماهیچه‌ها بعد از ورزش، افسردگی، اختلال شناختی، ناباروری و موارد دیگر را می‌توان با خوراکی‌ها کنترل کرد. در این مطلب از مجله دلتا با ۴ خوراکی ویژه برای سلامت مردان آشنا می‌شوید.

ماهی قزل آلای وحشی

ویتامین D ممکن است به درمان بسیاری از اختلالات جنسی مردانه کمک کند. طبق مطالعه‌ای که در مجله Dermato-Endocrinology منتشر شد، دریافت مقدار کافی ویتامین D ممکن است با کاهش آسیب عروقی ناشی از التهاب، خطر ابتلا به مشکلات جنسی را به حداقل برساند.

سلامت جنسی آقایان

گردو

گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. این مواد مغذی برای کمک به دفع افسردگی و حفظ عملکرد شناختی موثر بوده‌اند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تغذیه منتشر شد، گردو همچنین با استرس اکسیداتیو و التهاب که به‌طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می‌شود مقابله می‌کند. یک نصف فنجان گردو ۲.۷ گرم چربی امگا ۳ را تامین می‌کند. این مقدار بیش از مقدار توصیه شده روزانه است.

تاثیر گردو بر سلامت

شیر کاکائو

بر اساس مطالعه محققان بخش تغذیه، شیر شکلات می‌تواند یک نوشیدنی بازیابی کننده موثر و مقرون به صرفه برای بسیاری از ورزشکاران استقامتی باشد. شیر شکلات کم چرب دارای نسبت ۴ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین است که مشابه بسیاری از نوشیدنی‌های تجاری است. همچنین مایعات و سدیم مورد نیاز را برای کمک به بهبودی بعد از تمرین تامین می‌کند. این مطالعه نوشیدن شیر شکلات را بلافاصله بعد از ورزش و دوباره دو ساعت بعد توصیه می‌کند.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که می‌تواند از قلب شما محافظت کند، با خستگی مبارزه کرده و احساس خوبی را در شما حفظ کند. اما مردان بیشتر از زنان به این ترکیب نیاز دارند. متخصصین توصیه می‌کنند که مردان روزانه ۲ فنجان میوه و ۲ تا ۳ فنجان سبزیجات باید بخورند. در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. طرف دیگر را برای غلات کامل و پروتئین‌های با کیفیت خوب مانند لوبیا و آجیل، مقادیر متوسط ‌ماهی و مرغ و گاهی گوشت قرمز و لبنیات نگه دارید.

۴خوراکی ویژه برای سلامت مردان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ چرک خشک‌کن‌ خانگی را بشناسید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    خیلی خوبه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ق٫ظ

  3. بهادری

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

  4. محمد شجاعی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

    سلام ، خیلی از این برنامه راضی هستم

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

      سپاس از لطف شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…