با میوه یک میلیارد تومانی آشنا شوید!

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شناخته شده‌ترین میوه لوکس، نوعی طالبی است که در شرایط خاص و در ژاپن به عمل می‌آید. این میوه در حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد و معمولا در جعبه‌های چوبی و به عنوان هدیه خریداری می‌شود.
گران‌ترین میوه در کل جهان

گران ترین میوه در کل جهان، نوعی ملون ژاپنی است و به پادشاه یوباری مشهور است. این میوه منحصرا در شهر یوباری از هوکایدو رشد می‌کند و به طعم شیرین خود مشهور است. پادشاه یوباری ابتدا در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد و در اصل ترکیبی از دو رقم دیگر است: طالبی ارل و طالبی تند. برای آشنا شدن با این میوه و خواص شگفت‌انگیز آن همراه مجله دلتا باشید.

پرورش در خاک آتشفشانی

پادشاه یوباری نیاز به مراقبت مداوم کشاورز دارد و معمولا فقط در گلخانه پرورش داده می‌شود. خاکی که این میوه در آن رشد می‌کند، به خاکستر آتشفشانی مشهور است. دمای این خاک به آسانی قابل کنترل است و ماهیت خاکستری آن این قابلیت را دارد که اجازه کنترل دما را بدهد؛ این ویژگی باعث افزایش اندازه خربزه می‌شود.

با کیفیت‌ترین ملون‌های یوباری کاملا گرد هستند و پوست بیرونی صاف و بی‌عیب و نقصی دارند. این میوه‌ها بسته به شکل ظاهری و میزان شیرینی خود به ۴ درجه تقسیم می‌شوند و محصولی که به بازار عرضه می‌شود شیرینی مناسبی دارد. اگر معلوم شود که خیلی شیرین هستند یا به اندازه کافی شیرین نیستند، به سادگی حذف می‌شوند.

خوشمزه‌ترین پادشاهان یوباری

خوشمزه‌ترین پادشاهان یوباری

بهترین پادشاهان دارای گوشتی استثنایی هستند؛ رنگ نارنجی آن‌ها تا حدودی شبیه خربزه‌های شاه‌پسند است و جالب اینکه برای زیباتر دیده شدن این ملون‌ها، قسمتی از ساقه آنها را با قیچی بریده و روی خربزه قرار می‌دهند چراکه ژاپنی‌ها عاشق زیبایی، هماهنگی و کیفیت هستند.

قبل از جنگ جهانی دوم بود که مردم یوباری شروع به پرورش طالبی کردند اما در طول جنگ، کشت میوه به کلی متوقف شد و بعد از پایان جنگ هم کشاورزان شروع به کشت محصولات دیگری مانند مارچوبه و سیب زمینی کردند اما هیچ‌ وقت به رونق قبلی خود نرسیدند و همین باعث شد تصمیم بگیرند از پیوند دو طالبی دیگر پادشاه یوباری را تولید کنند.

میوه‌ای یک میلیاردی مخصوص هدیه دادن

پادشاه یوباری، ملون ژاپنی به صورت دوتایی و در جعبه‌های چوبی عرضه می‌شود. پادشاهان یوباری اغلب برای هدیه دادن در تابستان استفاده می‌شوند . معمولا در جعبه‌های چوبی فروخته می‌شوند که به عنوان یک بسته هدیه زیبا عمل می‌کند. برداشت این ملون با دست خالی و با قیچی انجام می‌شود و توصیه می‌شود در مدت ۲ تا ۳ روز پس از برداشت مصرف شود.

این میوه لوکس در بین قشر مرفه ژاپن مصرف می‌شود؛ یک جفت پادشاه یوباری در سال ۲۰۰۸ در یک حراجی ژاپنی به قیمت ۲.۵ میلیون ین فروخته شد. کونیشی سیکا، که یک بازار میوه و سبزیجات در آماگاساکی است، در یک حراجی در سال ۲۰۱۶، دو ملون یوباری را با هم به قیمت ۳ میلیون ین معامله کرد و جالب اینکه قیمت این میوه حتی بالاتر هم رفت و در سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیون ین رسید یعنی بیش از یک میلیارد تومان!

خواص معجزه‌گر پادشاه یوباری

این میوه لوکس خواص زیبا کننده ویژه‌ای دارد؛ مشهور است که پادشاه یوباری اثرات ضد پیری شگفت‌انگیزی برای پوست دارد؛ سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و از پوست در برابر آلاینده‌ها محافظت می‌کند. یکی از خواص مشهور این ملون کاهش چین و چروک‌های پوستی است و با کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست آن را روشن می‌کند.

گران‌ترین میوه در کل جهان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب راه‌های انتقال و علائم آبله میمون چیست؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. علی

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  9. وحید

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    بسیار عالی واموزنده

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…