۸ خاصیت جادویی زیتون که شما را شوکه می‌کند

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیتون میوه‌ای است که دارای خواص بسیار زیادی بوده و اثر مثبت آن در تامین سلامت قابل توجه است. به طوری که سودمندی‌های فراوانی برای اعضای مختلف بدن دارد.
خواص زیتون برای سلامتی

این میوه خوش خوراک و پرفایده قادر است تغییرات بسیاری در سیستم سلامتی شما ایجاد کند. خاصیت زیتون تنها به یک یا چند مورد محدود نمی‌شود و کمتر کسی پیدا می‌شود که به ارزش‌ آن برای دریافت مواد مغذی روزانه واقف نباشد. در این مطلب از مجله دلتا با خواص زیتون برای سلامتی آشنا می‌شوید.

از خواص زیتون برای قلب غافل نشوید

وقتی رادیکال‌های آزاد کلسترول را اکسید می‌کنند، رگ‌های خونی آسیب می‌بینند و چربی جمع شده در عروق امکان دارد منجر به حمله قلبی شود. مواد مغذی آنتی اکسیدان موجود در زیتون، مانع از اکسیداسیون کلسترول شده و در نتیجه از بیماری‌های قلبی – عروقی جلوگیری می‌کند. چربی زیتون، چربی غیر اشباع سالم است که خطر تصلب شرایین را کاهش و کلسترول مفید را برای بدن افزایش می‌دهد.

خاصیت زیتون در سلامت دستگاه گوارش

مصرف مکرر ویتامین E و چربی‌های اشباع نشده در زیتون، میزان ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. کارایی این ویتامین‌ها و ارزش غذایی این است که موجب پیشگیری از سرطان روده می‌شود.

عملکرد مراقبتی روغن زیتون بر زخم معده و ورم معده نیز تاثیر مفیدی دارد. روغن زیتون در مقایسه با داروهای تجویزی، ترشحات صفرا و هورمون‌های لوزالمعده را بسیار آسان‌تر کرده و در نتیجه میزان بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد.

از خواص زیتون برای قلب غافل نشوید

فواید زیتون در تامین سلامت پوست

زیتون منبع عالی ویتامین E است که به عملکرد سلول‌ها، سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مراقبت می‌کند. ویتامین E موجود در آن، از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند؛ بنابراین ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس را کاهش می‌دهد.

خواص زیتون باعث ترشح هورمون تستوسترون می‌شود

زیتون و به ویژه نوع سیاه آن، دارای مقدار مناسبی از اسیدهای چرب یا همان امگا ۳ است که هورمون تستوسترون را تحریک می‌کند. ترشح این هورمون تستوسترون، باعث افزایش باروری و میل جنسی مردان، تقویت اسپرم‌ها و سالم‌تر شدن آنها می‌شود.

فواید زیتون در تنطیم سطح قند خون

دیابت یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ هایی است که بر اعصاب تأثیر می‌گذارد. روغن زیتون توانایی تنظیم سطح قند خون را دارد که باعث افزایش سلامت جنسی و باروری می‌شود.

زیتون منبعی کامل از آهن

زیتون سیاه دارای مقدار زیادی آهن است. توانایی گلبول‌های قرمز در حمل اکسیژن به سراسر بدن به دلیل وجود آهن در خون است. آهن نقش مهمی در تولید انرژی دارد و از همه مهمتر، عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن به میزان کافی آهن بستگی دارد.

خواص زیتون در سلامت چشم

یک فنجان زیتون، حاوی ده درصد از مقدار ویتامین A توصیه شده روزانه است که برای سلامت چشم بسیار مهم است و چشم را قادر می‌سازد تا روشنایی و تاریکی را بهتر از یکدیگر تشخیص دهد؛ در نتیجه دید در شب را بهبود می‌دهد.

خواص زیتون در سم زدایی از بدن

وجود مقدار فراوان «پتاسیم» در زیتون، قدرت عضلانی و انرژی بدن را افزایش داده و میزان ترشحات غدد داخلی را تنطیم می‌کند. یکی از عملکردهای پتاسیم، سم زدایی و پاک کردن کبد از اوره و اسید اوریک است و همچنین می‌تواند قدرت دفع کلیه‌‎ها را افزایش دهد.

خواص زیتون برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ دلیل برای اینکه هویج بخوریم را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ب٫ظ

  5. صذیق

    ۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    اگر کمی کاملتر باشد بهتر است

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    شناخت از مفید بودن زیتون و این همه کارایی برای کل بدن واقعا برام عالی بود و استفاده کردم از مطالب خوبتون 👌👌👌

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…