رپورتاژ آگهی

قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟ (راهنمای خرید)

۵
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کلاژن برای سلامت استخوان‌ها و بافت‌های ما حیاتی است و به آن‌ها اجازه می‌دهد قدرت، شکل و قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کنند.
قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن

در حالی که بدن به خودی خود کلاژن تولید می‌کند، با افزایش سن به آرامی مقدار کمتری از آن تولید می‌شود. مکمل‌های کلاژن ممکن است بهترین راه برای جایگزینی این کلاژن از دست رفته باشد. انتخاب بین مصرف مکمل‌های کلاژن به شکل قرص یا پودر به ترجیح شخصی بستگی دارد. هزینه هر وعده، سهولت استفاده و راحتی کلی مهم‌ترین عوامل در انتخاب مکمل کلاژن هستند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. پاسخ سوال قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟ را در این مطلب از مجله دلتا بخوانید.

اگر به فکر خرید قرص کلاژن و خرید مکمل بدنسازی از فروشگاهی معتبر هستید ما خرید از داروخانه آنلاین دارودراگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کلاژن چیست؟

کلاژن واحد سازنده بدن ما است که شامل پوست، مو، ناخن، استخوان‌ها و مفاصل می‌شود. یکی از مهم‌ترین وظایف آن حفظ استخوان‌ها و بافت‌های همبند ما است. به زبان ساده، این پروتئین فراوان‌ترین پروتئین در بدن شماست. متاسفانه با افزایش سن، شروع به از دست دادن شدید کلاژن می‌کنیم. این می‌تواند منجر به علائم قابل مشاهده پیری مانند نازک شدن مو، درد مفاصل و افتادگی پوست شود. مصرف یک مکمل کلاژن با کیفیت می‌تواند مقداری از این کلاژن حیاتی را دوباره به بدن شما بازگرداند. برخی از افراد مکمل‌های کلاژن را به صورت پودر و برخی آن را به صورت قرص یا کپسول ترجیح می‌دهند. توجه داشته باشید برای خرید مکمل بدنسازی و قرص کلاژن به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. داروخانه آنلاین دارودرگ پیشنهاد ما به شما برای خریدی امن و سالم است.

شباهت‌های بین پودر کلاژن و قرص‌های کلاژن

خارج از روش تجویز، پودرهای کلاژن و قرص‌های کلاژن معمولا بسیار مشابه هستند. شباهت‌ها عبارت‌اند از:

  • مواد تشکیل دهنده: مواد موجود در اکثر پودرها و قرص‌ها تا حد زیادی یکسان هستند، به خصوص زمانی که توسط همان سازنده تولید شوند.
  • دوز در هر وعده: دوز بین پودرها و قرص‌ها، به ویژه آنهایی که از همان سازنده تولید می‌شوند، به طور کلی مشابه هستند.
  • هزینه هر بطری: هزینه هر بطری بین پودرها و قرص‌ها قابل مقایسه است. با این حال، این ممکن است موثرترین معیاری نباشد که باید در هنگام تعیین قیمت محصول به آن توجه کرد.

در حالی که قرص‌ها و پودرها فواید کلاژن مشابهی دارند، این تفاوت‌های بین آنهاست که کاربران باید هنگام تصمیم‌گیری روی آن تمرکز کنند.

تفاوت بین پودر کلاژن و قرص کلاژن

کلاژن چه به صورت قرص، کپسول یا پودر برای تقویت مو، پوست ناخن و مفاصل مفید است. هر دو به راحتی در مایعات سرد و گرم و مواد غذایی حل می‌شوند، هر دو بی بو و بدون طعم هستند ولی با این حال، این دو تفاوت‌هایی نیز دارند.

پودر کلاژن

مکمل‌های پودر کلاژن به صورت پودر در دسترس هستند. پودر کلاژن هم در نوشیدنی‌های گرم و هم در نوشیدنی‌های سرد (مانند اسموتی‌ها) به راحتی حل می‌شود. مصرف روزانه آن برای چربی‌ها و پروتئین‌های سالم توصیه می‌شود.

پودر کلاژن همه کاره‌ترین شکل مکمل کلاژن است زیرا می‌توان آن را در هر یک از نوشیدنی‌های مورد علاقه شما چه در اسموتی، آب میوه، قهوه، ماست، آب و غیره مخلوط کرد. کلاژن به شکل پودر به سرعت در آب حل می‌شود و به رنگ سفید است. اکثریت آن را به شکل پودر مصرف کنند زیرا به راحتی هضم می‌شود.

بسته به نیاز بدن، ۱ یا ۲ پیمانه پودر کلاژن را می‌توان در نوشیدنی مخلوط کرد. می‌توان این نوشیدنی کلاژن را در طول روز به آرامی میل کرد یا آن را یکجا میل کرد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی را در همان روزی که آن را تهیه کردید مصرف کرده یا مخلوط کنید.

قرص کلاژن

مکمل‌های کلاژن به شکل کپسول یا قرص نیز موجود است. کپسول‌ها یا قرص‌ها حاوی پودر کلاژن معمولی هستند که در بسته‌بندی‌های ساخته شده از ژلاتین پیچیده شده است.

زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدن کپسول‌ها یا قرص‌های کلاژن را جذب کند. بدن ابتدا باید پوسته ژلاتینی را تجزیه کند تا به پودر برسد و آن را به شکل مفید خود تبدیل کند. این بدان معناست که هنگام مصرف قرص‌ها یا کپسول‌ها در مقایسه با مصرف پودر کلاژن، نتایج کمی بیشتر طول می‌کشد.

وقتی محدودیت زمانی دارید و نمی‌خواهید زمانی را صرف مخلوط کردن پودر کلاژن در هیچ نوشیدنی کنید یا این کار را سخت می‌بینید، پس از مصرف مکمل‌های کلاژن خود به عنوان قرص لذت خواهید برد. قرص‌ها و کپسول‌های کلاژن به دلیل محدودیت‌هایی که در مخلوط کردن با هر نوشیدنی یا هر ماده خوراکی دیگری دارند، چندان متنوع نیستند.

قرص‌ها یا کپسول‌ها بسیار قابل حمل تر از کلاژن به عنوان مکمل پودری هستند. قرص‌ها برای افرادی که به طور مداوم در حال سفر هستند، مزیت دارند زیرا قابلیت حمل و مصرف در هر مکانی را دارند.

قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

هنگام انتخاب فرم کلاژن، ترجیحات خود را بسنجید

برخی از محققان بر این باورند که قرص‌ها در ارائه دارو به طور کلی موثرتر هستند ولی استفاده از داروهای پودری معمولا آسان‌تر است. برخی از بیماری‌های تیروئید برای جذب مناسب نیاز به استفاده از داروهای مایع دارند و سایر شرایط سلامتی بلع قرص‌ها را به میزان قابل توجهی دشوار می‌کند.

از طرف دیگر قرص‌های کلاژن دوزهای دقیق و ثابتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برای سفر بسیار راحت هستند. علاوه بر این، افرادی که رژیم روزانه ویتامین یا داروهای تجویزی دارند می‌توانند قرص‌های کلاژن را به راحتی در برنامه روزانه خود قرار دهند. با این حال، قرص‌ها در مقایسه با پودر دارای تعدادی ویژگی منفی هستند. این قرص‌ها برای معده سخت‌تر هستند، مصرف آن‌ها راحت‌تر است و قرص‌های کلاژن به طور خاص دارای پوشش ژلاتینی هستند که برخی از کاربران آن را ناخوشایند می‌دانند. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان مصرف روزانه ۱۲ قرص کلاژن را توصیه می‌کنند که نگهداری آن دشوار است.

در پایان، همه افراد متفاوت هستند و ترجیحات متفاوتی دارند. این بدان معناست که فقط به این دلیل که پودر کلاژن ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد، ممکن است برای دیگران با نیازهای کمی متفاوت، مناسب نباشد. در کل تفاوت زیادی بین این دو مکمل کلاژن وجود ندارد. همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما بهتر است و چه چیزی با سبک زندگی شما مطابقت دارد. هم پودر کلاژن و هم قرص‌های کلاژن (کپسول) مکمل‌های شگفت‌انگیزی برای یک روال سالم هستند که هدف آن تقویت بیشتر سلامت مو، پوست، ناخن، روده و مفاصل است.

داروخانه آنلاین دارودرگ

بهتر است پودر کلاژن مصرف کنید اگر…

  • اسموتی‌های روزانه را دوست دارد.
  • علاقه به مصرف قهوه یا چای روزانه دارید.
  • انگیزه و علاقه به درست کردن ترکیب مکمل دارید.
  • دوست دارید دوز مکمل خود را تغییر داده و کنترل کنید (می‌خواهید بتوانید دقیقا میزان کلاژن دریافتی خود را راحت‌تر کنترل کنید).
  • در بلعیدن قرص‌ها مشکل دارید.
  • شما حداکثر مقدار کلاژن در هر گرم را می‌خواهید.

بهتر است قرص کلاژن مصرف کنید اگر…

  • طرف‌دار اسموتی‌ها نیستید.
  • برای زمان بسیار تحت فشار هستند.
  • زیاد به خلاقیت با مکمل‌های خود اهمیت ندهید.
  • شما دوست دارید همه چیز را واقعا ساده نگه دارید.
  • شما در طعم‌ها، بافت‌ها یا بوها بسیار حساس هستید.
  • شما می‌خواهید کلاژن خود را با بقیه ویتامین‌های صبح خود مصرف کنید.
  • شما می‌خواهید کلاژن خود را در هر مکان و زمانی مصرف کنید.

بهترین راه برای مصرف کلاژن چیست؟

قبل از مصرف مکمل‌ها، حتما با پزشک خود صحبت کنید و مطمئن شوید که این محصولات حاوی موادی نیستند که ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشید یا احساس ناراحتی کنید. به عنوان جایگزینی برای مکمل‌ها، برخی از غذاها به بدن کمک می‌کنند تا به طور طبیعی کلاژن تولید کند. خوردن غذاهای با پروتئین بالا و حفظ یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی یک راه عالی برای حمایت از تولید کلاژن است.

برای خرید مکمل بدنسازی و قرص کلاژن می‌توانید به داروخانه آنلاین دارودراگ مراجعه کنید.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر، مطالعات بالینی نشان داده است که موثرترین راه برای تقویت کلاژن بدن، روش‌های بلعیدنی مانند پودرهای کلاژن و کپسول‌ها است. کلاژن، به شکل قرص، به صورت کپسول عرضه می‌شود و پودر کلاژن در یک ژلاتین نرم است. پودر و قرص دو روش محبوب برای مصرف مکمل‌های کلاژن هستند. پودرها و قرص‌ها هر دو موثر هستند، به یک اندازه جذب می‌شوند و طعمی ندارند (در صورت استفاده از پودر بدون طعم). با این حال، تفاوت آنها در مورد بودجه، سبک زندگی و ترجیحات مصرف است. اگر دوست دارید یک کپسول مکمل مصرف کنید، مکمل کلاژن را به شکل قرص امتحان کنید. از سوی دیگر، پودر کلاژن یکی از پرکاربردترین مواد در آشپزخانه ما است. عملا بی مزه است و کاملا در آب حل می‌شود.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  2. صوفی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ق٫ظ

    توضیح ندادید از چه سنی کلاژن استفاده کنند یا زن و مرد فرقی نمیکنه؟

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  5. حامد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ب٫ظ

    عالی متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…