یک فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب‌زمینی

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینگر فودها جزء دسته غذاهایی هستند که خیلی سریع آماده می‌شوند و طرفداران زیادی هم بین همه دارند. این غذاها را برای مهمانی تولد هم می‌توانید تهیه کنید.

سیب زمینی نودلی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با دستور پخت‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب از دلتامگ طرز تهیه سیب زمینی نودلی خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی نودلی

  • سیب زمینی: ۴ عدد
  • فلفل قلمی: ۱ عدد متوسط
  • پیاز کوچک: ۱ عدد
  • آرد برنج: ۵ قاشق غذاخوری
  • رشته نودل: ۲ بسته
  • آب: ۱/۲ لیوان
  • آرد: ۱/۲ لیوان
  • فلفل سیاه، پودر پاپریکا و نمک از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه سیب زمینی نودلی

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی نودلی ابتدا سیب زمینی‌ها بشویید و درون یک قابلمه مناسب قرار دهید، سپس به اندازه‌ای که روی آن‌ها را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید.

مرحله دوم

حالا اجازه ‌دهید سیب زمینی‌ها درون آب جوش بمانند تا کاملا بپزند و نرم شوند. وقتی سیب زمینی‌ها پختند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده تا کاملا خنک شوند، سپس پوست آن‌ها را جدا نمایید.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی‌ها را درون یک کاسه مناسب به صورت ریز رنده کنید، سپس فلفل را بشویید و ریز کنید. حالا پیاز را رنده کرده و به همراه فلفل خردشده به کاسه اضافه نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آرد برنج را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز دهید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس از مواد به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم دهید.

مطلب پیشنهادی:  اسکراب کردن در خانه راهی برای شفافیت و زیبایی پوست

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله پنجم

حالا قلقلی‌ها را درون سینی بچینید، سپس به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا هنگام سرخ کردن باز نشوند. در همین حین نودل را درون یک کاسه مناسب خرد کرده و ادویه‌های آن‌ها را درون یک کاسه جداگانه بریزید.

مرحله ششم

حالا مقداری آب، نمک و آرد به کاسه حاوی ادویه نودل اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر روانی حاصل شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه توپک‌های قلقلی را از فریزر خارج کرده و ابتدا درون کاسه حاوی خمیر بغلتانید.

مرحله هفتم

در ادامه توپک‌ها را از کاسه خارج کرده و درون ظرف حاوی نودل بغلتانید تا سطح آن‌ها را کاملا پوشش بدهد. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم بگذارید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید تا به خوبی داغ شود.

مرحله هشتم

وقتی روغن داغ شد، سیب زمینی‌های نودلی را درون قابلمه بچینید و کاملا سرخ کنید تا طلایی شوند. در نهایت آن‌ها را از قابلمه خارج کرده، سپس درون ظرف مورد نظرتان بچینید و به همراه سس دلخواه سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه

شیرینی نخودچی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های مخصوص عید است که شما می‌توانید آن را در خانه ت…