۷ نکته جادویی برای تمیز کردن آشپزخانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با فرارسیدن سال نو خانه تکانی نوروزی شروع می‎شود، اما آنچه که مهم است آشنایی با نحوه صحیح خانه تکانی عید و تمیز کردن آشپزخانه هااست.
خانه تکانی آشپزخانه

ایرانی ها برای شروع سال نو آیین و رسوم بسیار خوبی دارند. اما در آستانه تغییر سال خانه تکانی و به ویژه تمیز کردن آشپزخانه یکی از کارهای مهمی است که تقریبا” همه مردم انجام می‎دهند. با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال ۹۷ قرار گرفته‌ایم قصد داریم تا در این گزارش شما را با نکته‌های ضروری در این باره آشنا کنیم.

دور ریختن وسایل اضافی

در وهله اول برای شروع خانه تکانی آشپزخانه باید وسیله‎های اضافی و به درد نخوری که در کابینت ها و کشوها انبارشده‎اند دور بریزید. در این حالت به راحتی می‎توانید در قدم اول از وسایل اضافی خلاص شوید تا سر فرصت بتوانید به راحتی خانه خود را تمیز کنید.

خانه تکانی آشپزخانه

تمیز کردن کابینت ها و نقش آن در خانه تکانی آشپزخانه

 می‎دانید که استفاده از شوینده‎های شیمیایی باعث آسیب های جسمی می‎شود و بسیاری را به علت عارضه های پوستی یا تنفسی راهی بیمارستان می‎کند. اما جالب است بدانید که بدون استفاده از این مواد هم می‎توانید خانه‎ خود را تمیز کنید.

بهترین روش برای خانه تکانی در این فصل از سال، استفاده از ترکیب سرکه، آب و مایع ظرفشویی است. با ترکیب یک قاشق مایع ظرفشویی و یک لیوان سرکه به همراه آب می‎توانید شوینده و پاک کننده‎ی بی ضرری را تهیه و به راحتی کابینت ها، کشوها و تمام لکه های چربی موجود در آشپزخانه را تمیز کنید.

تمیز کردن کابینت ها

 معطر کردن کمدها و کابینت ها

بعد از پایان مراحل تمیزکاری کابینت ها و کمدها کاری که باید انجام دهید خوش‎بو کردن آنهااست. برای انجام این کار کافی است که با استفاده از پارچه‎های موجود در خانه و با دیدن نمونه هایی که در تصویر می‎بینید، محفظه‎های پارچه‎ای بدوزید و با قرار دادن گیاهان و مواد معطری مانند وانیل در آنها فضای مورد بحث را عطر آگین کنید.

کابینت آشپزخانه

مرتب کردن وسیله های کوچک

یکی از اقدامات مهم در خانه تکانی عید و چیدمان خانه ، مرتب کردن وسیله های خرد و ریز خانه است. مثلا برای شروع این کار می‎توانید از مرتب کردن قاشق چنگال ها و فنجان های کوچک شروع کنید. با ساماندهی این وسیله‎های ریز خواهید دید که جای بسیار وسیعی از کشوهایتان برای قرار دادن سایر وسایل خالی شده است.

چیدمان عیدانه

در دسترس گذاشتن وسیله های پر کاربرد

وسایل پر کاربرد را در دسترس بگذارید. اغلب پیش می‎آید که به علت محدودیت فضا یا بی حوصلگی، وسایل آشپزخانه را به صورت پراکنده در کابینت ها می‎چینیم و در مواقعی که به هر کدام از آنها نیاز داریم باید زمان زیادی را صرف پیدا کردنشان کنیم. به همین سبب برای جلوگیری از این کار بهتر است که هر وسیله را در بخش مربوط به خودش قرار دهید. مثلا لیوان ها و بشقاب ها را در کنار میز ناهارخوری و تابه ها و قابلمه ها را در نزدیکی اجاق گاز بگذارید.

خانه تکانی آشپزخانه

ساماندهی اشیا ریز

بهتر است که اشیا ریز و یا شکستنی مانند فنجان ها، کاسه های سوپ خوری یا لوازم تزیینی را که به ندرت از آنها استفاده می‎کنید  در کابینت های بالایی آشپزخانه قرار دهید.

تمیزی خانه

مرتب کردن ادویه ها

بهتر است که چاشنی های مواد خوراکی را کنار قفسه‎های اجاق گاز قرار دهید. نکته ضروری که در این مورد باید مراعات کنید این است که قبل از گذاشتن شیشه‎های ادویه، از محکم بودن در آنها اطمینان یابید تا این مواد خوشمزه به سبب رطوبت موجود در فضا فاسد نشوند.

نحوه خانه تکانی عید

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  ، دکوراسیون و خانه سلامت به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…