خواص شگفت‌انگیز چای بابونه برای بدن

۱۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاه بابونه یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی مهم در جهان بوده که خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد.
خواص چای بابونه برای بدن

بابونه گیاه دارویی فوق‌العاده پرطرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می‌گرفت و امروزه نیز کاربردهای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا با خواص چای بابونه برای بدن آشنا می‌شوید.

نحوه مصرف بابونه برای زخم معده

یکی از مهم‌ترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مشکلات می‌توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند. یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

نحوه مصرف بابونه برای زخم معده

تاثیر بابونه بر تنظیم قند خون

آنتی اکسیدان‌های بابونه از تخریب و صدمه سلول‌های پانکراس که مسئول ترشح انسولین و کنترل قند خون هستند جلوگیری می‌کنند. مطالعه بر روی دیابتی‌ها نشان داده که چای بابونه می‌تواند قند خون ناشتا و متوسط میزان قند خون دیابتی‌ها را در دراز مدت کاهش دهد. همچنین بابونه می‌تواند سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش دهد.

خواص بابونه برای سرماخوردگی

بابونه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می‌کند و عفونت‌های سینوسی را از بین می‌برد. مطالعات نشان داده‌اند که بوییدن بخار عصاره بابونه به درمان سرماخوردگی و تسکین عفونت‌های سینوسی و گلودرد کمک می‌کند. روزانه دو تا سه مرتبه با دهانشویه‌های بابونه غرغره کنید تا گلودردتان از بین برود. می‌توانید از جوشانده بابونه نیز برای غرغره کردن استفاده کنید.

تاثیر مثبت بابونه بر کاهش وزن

دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه شود، به طور موثر چربی‌سوز می‌شود و تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد. دمنوش بابونه علاوه بر اینکه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است با مداومت در نوشیدن این چای می‌توانید به تاثیر چشمگیر آن در لاغری پی ببرید.

تاثیر مثبت بابونه بر کاهش وزن

تاثیر بابونه بر فشار خون

فلاوون‌های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می‌یابد که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند

تاثیر چای بابونه بر کاهش پف زیر چشم

قرار دادن کیسه‌های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پف چشم کمک می‌کند. همچنین خستگی چشم را تسکین می‌دهد. چای بابونه را می‌توان به بسته‌های پلاستیکی کوچک یا به کمپرسورها یا حتی به داخل کابین یخ تزریق کرد و روی چشم‌های خسته برای درمان سیاهی چشم و یا فرو رفتگی زیر چشم استفاده کرد. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شست‌وشو دهید.

طرز تهیه چای بابونه

بابونه خشک شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آن را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید. سپس به کمک چای صاف کن آن را در فنجان بریزید.

خواص چای بابونه برای بدن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای پاکسازی کبد چه بخوریم؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. مهرانگیز مهرآور

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

    چای بابونه عاااااالی بود ممنون. الهی که توی دستای امن و قوی خدا باشید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

      یک دنیا ممنون از محبتتون سرکار خانم🌹💖

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  6. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…