آستارا، شهر بام‌های سفالی گیلان

5
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آستارا آخرین نقطه مرزی استان گیلان با جمهوری آذربایجان است که توسط رود آستاراچایی از آن جدا می‌شود. آستارا همه ساله به‌خصوص در فصل‌های بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.
آستارا، شهر بام‌های سفالی گیلان

اگر برنامه سفر به گیلان دارید پیشنهاد می‌کنیم شهر آستارا را نیز در برنامه سفر خود جای دهید. از جاذبه‌های طبیعی گردشگری آستارا می‌توان به تالاب استیل، آبشار لاتون، تله کابین حیران، گردنه حیران ساحل صدف و ارتفاعات سرسبز و جنگلی آن اشاره کرد که همه‌ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با دلتا همراه باشید و راهنمای سفر به آستارا را یاد بگیرید.

راهنمای سفر به آستارا

ساحل زیبای صدف

ساحل صدف آستارا یکی از نقاط دیدنی شهرستان آستارا در شمال استان گیلان است. استقرار امکانات و تجهیزات باعث شده سواحل زیبای خزر یکی از موارد رفاه و تفریح سالم در منطقه باشد. هنگام تابستان توریست‌ها و مسافران با استفاده از طرح سالم‌سازی دریا با آرامش کافی به تفرج و تفریح در آن بپردازند.

دیدنی های آستارا

آبشار لاتون

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی آستارا وجود چندین آبشار بزرگ و کوچک در ارتفاعات آن است که مهم‌ترین آن آبشار بارزاو یا آبشار لاتون است. این آبشار در منطقه شهرستان لوندویل که در ۱۵ کیلومتری آستارا واقع است جای دارد. این محل از نظر مناظر و مناطق دیدنی اهمیت فراوانی دارد.

آبشار لاتون

تالاب بین‌المللی استیل

این تالاب در ۷ کیلومتری شهر آستارا در حاشیه جاده لوندویل به آستارا قرار دارد. اهمیت توریستی این تالاب از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌انداز‌های طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دو چندان می‌شود. ضلع‌غربی تالاب استیل پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی این تالاب درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را به وجود آورده است.

تالاب استیل

چشمه آبگرم علی داشی

این چشمه به دلیل نزدیکی به جاده اصلی از طرف آستارا به گردنه حیران، از رونق زیادی برخوردار بوده و همه‌ساله پذیرای عده کثیری از توریست‌های نواحی اطراف است. خواص آب درمانی چشمه آب گرم علی داشی بسیار معروف است و دردهایی همچون درد مفاصل، چشم درد، دل درد، کمر درد، رفع باد و قولنج و تقویت اعصاب را شامل شده و درمان می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  بهشت لفور، گنج پنهان مازندران

آبگرم علی داشی

گردنه حیران

حیران، نام روستایی ییلاقی، زیبا و مسافرپذير در شهرستان آستارا است. این روستا در فاصله ۳۰ کیلومتری آستارا قرار دارد. گردنه حیران از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این روستا است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار دارد.

گردنه حیران

تله‌کابین حیران

تله کابین حیران یکی از مناطق نمونه گردشگری استان گیلان و شهرستان آستارا است. تله کابین حیران دارای مسیری به طول ۱۵۰۰ متر است که از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو اردبیل می‌شود. منطقه گردشگری حیران از ویژگی‌های رفاهی و تفریحی برخوردار است.

راهنمای سفر به آستارا

پارک جنگلی بی‌بی یانلو

پارک جنگلی بی‌بی یانلو یکی از مناطق نمونه گردشگری آستارا واقع در روستای بی‌بی یانلو به وسعت ۱۵۱۲ هکتار، جزء جنگل‌های هیرکانی غربی و جنگل‌های میان‌بند محسوب می‌شود که در فاصله ۵ کیلومتری آستارا قرار دارد.

پارک بی بی یانلو

قلعه شیندان

قلعه شیندان یا قلعه سندان قلعه‌ای تاریخی و مرتفع در مرز جمهوری آذربایجان و ایران است و از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر آستارا محسوب می‌شود که سابقه آن به قبل از اسلام می‌رسد.

قلعه شنیدان، راهنمای سفر به آستارا

 

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    26 مرداد 1401 در 8:36 ق.ظ

  2. ناشناس

    26 مرداد 1401 در 10:29 ق.ظ

  3. ناشناس

    27 مرداد 1401 در 5:50 ب.ظ

  4. مهدی

    28 مرداد 1401 در 3:07 ق.ظ

    گردنه حیران یه سرش هم داخل حوزه استحفاظی شهرستان نمین استان اردبیل هستش .در واقع از آستارا تا نمین ادامه دار هستش.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      29 مرداد 1401 در 9:42 ق.ظ

      ممنون بابت نوشتن توضیحتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…